- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۰۲/۱۲

نام معلم میانه ای در گینس اسلامی ثبت شد!

پر اثرترین معلم ایران میانه ای هست!

طبق گزارش وب سایت الخیرات ، رکورد پراثرترین معلم ایران متعلق به آقای جعفر شیخ الاسلامی از میانه هست. آقای شیخ الاسلامی که چندین دوره معلم نمونه منطقه ای و استانی و کشوری شده اند و سه مقام دیگر کشوری (خادم نمونه قرآنی کشوری، قرآن پژوه کشوری و برگزیده برتر کشوری اهل قلم فرهنگیان) دارند ، نامشان در قسمت برگزیده های سایت الخیرات که «ترین‌های معنوی و اخلاقی» یا «گینس اسلامی» نام گرفته، قرار گرفته است.

هفته گرامیداشت مقام معلم را خدمت ایشان و همه معلمین و فرهنگیان عزیز تبریک عرض می کنیم و توفیق شان را از خداوند منان خواهانیم.

چند مورد از مطالب قبلی در سایت در مورد فعالیتهای آقای شیخ الاسلامی :

معرفی آقای جعفر شیخ الاسلامی عضو اهل قلم ایران

معرفی انتشارات رایکا و چند کتاب از همشهریان

((خانه دوست)) به قلم آقای جعفر شیخ الاسلامی

همزمان با يادواره شهداي زينبيه و ثارالله،((از بودن تا ماندن)) منتشر می شود
 

در مورد الخیرات :

آقای سيدمرتضی ميرسراجی که مبدع طرح ثبت ركوردهای معنوی ـ فرهنگی «الخيرات»(گینس اسلامی) هست در این طرح تمامی رکوردهای معنوی و فرهنگی سودمند در سرتاسر جهان را به ثبت می‌رساند . فعالیتش را از وبلاگی شروع کرد و اکنون با ثبت طرحش، در وب سایت الخیرات ادامه فعالیت می دهد. او در وبلاگش نوشته بود : ((این وبلاگ آغازی است بر یک ایده یا شاید یک آرزو که صاحبش می خواهد با ثبت رکوردهای سودمند باعث رقابت معنوی هر چه بیشتر در بین مردم جهان شود.))
در قرآن كريم آمده است: «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ؛ پس در كارهاى نيك بر يكديگر سبقت گيريد»؛ و عملياتی كردن اين آموزه از كلام الهی در جامعه، هدف ایشان از ابداع طرح الخیرات بوده است.
ركورد‌های معروفی در كتاب گينس ثبت می‌شود اما در برخی موارد، اين ركورد از مسير خود خارج شده است؛ به عنوان مثال ركوردهايی را ثبت می‌كنند كه خود آنها را با عنوان «ركوردهای احمقانه» ياد می‌كنند، اين موارد با انسانيت و آنچه كه اديان از انسان‌ها طلب كرده‌اند، مغاير و متضاد است و شايسته مطرح شدن نيست. شناسايی و معرفی ركوردهای معنوی و فرهنگی باعث ارتقای معنوی در جوامع می‌شود و مسيررا برای رسيدن به خدا و سير الی‌الله هموار می‌كند، همچنين در اين مسير الگوهای مثبتی به انسان‌ها معرفی می‌شود تا در رقابت‌ با آنها تلاش كنند. اين طرح در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و به يونسكو نيز ارسال شده است نماینده بخش ایرانی انتشارات بین‌المللی «آمازون» برای چاپ و انتشار رایگان کتاب رکوردهای «الخیرات» اعلام آمادگی کرده است.
 مدیر این طرح با برخی از مترجمان زبان‌های انگلیسی، عربی و چینی مذاکره کرده اند تا با ترجمه رکوردهای الخیرات به این زبان‌ها، نتایج معنوی و فرهنگی آن به سایر نقاط جهان نیز انتقال یابد همچنین قصد دارند کتاب رکوردهای الخیرات را مشمول قانون کپی‌رایت آمریکا کنند تا پس از انتشار کتاب در ایران و سایر نقاط دنیا امکان سوءاستفاده از آن وجود نداشته باشد.
رکوردهایی که تاکنون در سایت ثبت شده‌اند در بخش‌های متنوعی مانند موسسات خیریه، فرهنگ و هنر، دین و معنویت و همچنین دانش و فناوری هستند. بعضی از این رکوردها بسیار قابل توجهند مانند خیّر مدرسه‌سازی که با وجود برخورداری از تمکن مالی متوسط، تاکنون 170 مدرسه ساخته و همچنین شخصی که تمام آواهای آیینی ایران را از تمام نواحی ایران گردآوری کرده است.

منابع مورد استفاده و برای مطالعه بیشتر :

http://al-khayrat.org
http://al-khayrat.blogfa.com
http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=853584

نسخه‌های فارسی در پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی «الخیرات»
http://www.ical.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=6665

پیشنهاد چاپ کتاب رکوردهای جهانی الخیرات از سوی [رابط فارسی زبان] انتشارات آمازون آمریکا
http://ipress.ir/NSite/FullStory/News/?Id=6484&Serv=2&SGr=2

آمادگی انتشارات آمازون برای چاپ كتاب ركوردهای «الخيرات»
http://shafaqna.com/persian/component/k2/item/11103-.html

رکوردهای جهانی الخیرات در نشریه Foreign Policy Journal – آمریکا
http://www.foreignpolicyjournal.com/2011/10/10/an-iranian-rival-for-the-guinness-book-of-world-
records 

1
1