- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۰۲/۰۸

قسمت دوم گفتگو با عضو شورای اسلامی شهر میانه

به نام خدا
 سلام آقای دکتر خداوردیلو
این گفتگو با استقبال خوب همشهریان مواجه شده و عموم نظرات را مثبت دیدم. علاقه داشتم در حد امکانتان که مزاحم هم نشویم گفتگو را ادامه دهم چون هدف از این مطلب در سایت میانالی که می تواند در سایر سایتها و رسانه ها هم کپی و منتشر شود آشنایی بیشتر همشهریان با نهاد شورای اسلامی شهر هست و در صورت علاقه سایر اعضای شورای محترم شهر گفتگوهای مشابه را ترتیب خواهیم داد.
 یک سوالی که بیشتر مطرح هست این هست که کاری در شورای شهر انجام نمی شود و تصمیماتی گرفته نمی شود یا اینکه برعکس! کار انجام می شود ولی اطلاع رسانی این کارها ضعیف بوده و عموم مردم از جمله خودم نمی دانند در شورای شهر چه اتفاقاتی می افتد یا می تواند بیافتد؟ در این مورد اگر کمکمان کنید ممنون می شویم. منظور اینکه چه کارهایی می شود در قالب نهاد شورا انجام داد و چه کارهایی در حدود اختیارات و وظایف شورا نیست؟ تا ما بفهمیم کاندیداهای انتخابات بعدی چه قولهای منطقی و چه قولهای غیر واقعی و غیر منطقی می دهند؟ ممنون از توجهتان.

پاسخ آقای دکتر خداوردیلو :

ضمن تشکر از تماس مجدد شما و قدردانی ازمحبت جنابعالی و دیگر بازدید کنندگان سایت وزین میانالی .
متاسفانه من کلاً آدم کم حرفی هستم فلذا اگر گفتگو کوتاه بود و وارد حاشیه نشدم عذر میخواهم و اما سوال کرده بودید در رابطه با کار شورا، کار اعضا را قانون در وظایف شوراها گفته، در یک کلام می شود گفت  کار اعضای شوراها در شورا عملاً خط و سو دادن به عملیات عمرانی شهرداری، حفظ و صیانت از اموال شهرداری، حل و فصل اختلافات بین شهروندان و شهرداری، رسیدگی به مشکلات زیست محیطی شهروندان از جمله حفظ  زیبایی شهر و احداث پارکها و زیبا سازی مبلمان شهری، تحول و نو آوری درجمع آوری و دفع بهداشتی زباله ها، بالابردن سطح فرهنگی و بهزیستی شهروندان و حمایت از افراد صاحب نام و نابغه شهر چه در باب علمی  ورزشی و مذهبی ، نظارت بر تمام کارهای عمرانی شهرداری و انتخاب شهردار و درصورت لزوم عزل او - و ده ها وظایف دیگر . اما منظور از 70 درصد یعنی به نظر من 70 درصد شعارهایی که کاندیداها قبل از انتخاب شدن در جلسات  اعلان میکنند. می شود درطول دوره چهار ساله شوراها به نوعی آنها را عملی کرد. 30 درصد موارد در حد شعار و بلوف است. چون تا وارد جریان و اصل کار و موضوع نشوی و با واقعیت ها و حقیقتها برخورد نکنی حرف زدن و قول دادن آسان خواهد بود.

من بنا ندارم از کارهای خودمان در شورا تعریف وتمجید کرده یا دوستان همکار را مذمت کنم بلکه قضاوت با همشهریان عزیزمان است ولی من می توانم با جرات بگویم که اعضای شورا در این چهار سال هر چه در توان داشتند با صداقت و پشتکار در راستای پیشرفت و اعتلای شهرمان تلاش کردند. موفق و بهروز باشید.

مطلب مرتبط : قسمت اول گفتگوی کوتاه با آقای دکتر خداوردیلو 

توضیح ضروری : امیدوارم بتوانیم گفتگوهایی با دیگر اعضای محترم شورای اسلامی شهر میانه داشته باشیم. و این سوالات و ادامه سوالات را از ایشان داشته باشیم.

اینکه سایر شهرها و بخشهای شهرستان میانه از ظرفیت وب سایت برای اطلاع رسانی استفاده نمی کنند باعث تاسف هست امیدواریم طوری نشود که مخاطبان فکر کنند فعالیت وب سایت محدود به شهر میانه و یا بخش مرکزی هست و هر بخش شهرستان و هر شهر به تناسب، سهمی در اخبار و مطالب داشته باشد. از عموم همشهرستانی های محترم ساکن در شهرها و روستاها خواهشمندیم اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به بخش خود را فعال نمایند. ممنون از توجهتان.

1
1