- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۱/۰۲/۰۷

موج استقبال سرمایه گذاران از طرح های صنعتی و کشاورزی در شهرستان میانه

موج استقبال سرمایه گذاران از طرح های صنعتی و کشاورزی در شهرستان میانه


با گسترش فعالیت ها برای آماده سازی زمینه ورود سرمایه های جدید به چرخه اقتصادی شهرستان میانه جنب و جوش محسوسی در بین فعالان بخش های مختلف اقتصادی برای حضور در این شهرستان به چشم می خورد.
 بنا بر اعلام دفتر نمایندگی صنایع شهرستان میانه در پی تلاش های مسئولان برای ارتقاء ضریب اطمینان بازده سرمایه گذاری ها در این شهرستان، میزان تقاضاها برای دریافت زمین در شهرک های صنعتی میانه به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
این گزارش حاکی است؛ پیگیری های فرمانداری میانه برای رفع نواقص موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی 5 گانه این شهرستان موجب افزایش امکانات زیرساختی و بالا رفتن مرغوبیت زمین های صنعتی و در نتیجه ترغیب هرچه بیشتر سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرک ها شده است.
 گذشته از امتیازات و ظرفیت های جدیدی که در شهرک های صنعتی ایجاد شده است تقویت زیرساخت های ارتباطی و توسعه راه ها و جاده های مواصلاتی شهرستان میانه از دیگر عوامل بالا رفتن قابلیت های این شهرستان برای انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری شده است.
 چشم انداز بسیار روشن این شهرستان در زمینه محوریت حمل و نقل ریلی و راه اندازی خطوط آهن میانه – اردبیل و میانه  تبریز و دوخطه شدن مسیر ریلی میانه - زنجان در آینده نه چندان دور و تبدیل شدن شهرستان میانه به کانون ارتباطات ریلی شمالغرب و کشورهای همسایه شمالی و بویژه قرار گرفتن در مسیر ریلی اتحادیه اروپا و کریدور اروپا – آسیا دورنمای بسیار مطلوبی را برای استقرار واحدهای بسیار بزرگ صنعتی و تولیدی در این شهرستان رقم می زند.
 توجه ویژه مسئولان این شهرستان به امر توسعه کشاورزی و اجرای طرح های پایاب 41 سد بزرگ و کوچک این شهرستان که تنها در یکی دو سال آینده چیزی بیش از 60 هزار هکتار زمین دیم را به باغات و مزارع آبی حاصلخیز تبدیل خواهد نمود و در کنار آن توسعه صنعت پرورش آبزیان و هم چنین توسعه کشت گلخانه ای این اطمینان را برای کارشناسان اقتصادی و متخصصان سرمایه گذاری های صنعتی و تولیدی به وجود آورده است که در آینده بسیار نزدیک ظرفیت های عظیمی برای تامین مواد اولیه و خوراک کارخانه های صنایع تبدیلی و بسته بندی در این شهرستان به وجود خواهد آمد.
در کنار این تحولات ارتقاء سطح علمی مراکز آموزش عالی این شهرستان و تاسیس رشته های دانشگاهی مرتبط با صنعت و کشاورزی تا مقاطع ارشد تحصیلی ضامن تربیت نیروی کار تحصیلکرده و متخصص و برآورنده نیازهای علمی و تکنولوژیکی واحدهای مختلف صنعتی و کشاورزی و بنگاه های اقتصادی در این شهرستان خواهد بود.
 مجموعه این مزیت ها موجب شده است به فاصله بسیار اندکی از آغاز فعالیت های مدیران ارشد این شهرستان جهت جذب سرمایه های کلان بخش خصوصی برای حضور در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی توجه بسیاری از صاحبان سرمایه به این شهرستان معطوف شده و با حسابگری های اقتصادی این شهرستان را برای استقرار فعالیت های عظیم اقتصادی انتخاب نمایند.
روندی که انتظار می رود روز به روز سرعت شتابان تری به خود گرفته و نوید روزهای خوش را برای آینده اقتصادی این شهرستان و ایجاد تحولات گسترده در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی رقم بزند.
برخی از سرمایه گذاران و شرکت هایی که تا به امروز برای حضور در این شهرستان اقدام نموده و حتی بخشی از پروسه استقرار واحدهای خود را به انجام رسانده اند به این شرح می باشند:


ردیف            نام واحد                                         نام سرمایه گذار


1                      تولید البسه                              مورات ناککاش
2                     شیرینی و شکلات آچاچی              ایرانی
3                     کشت و صنعت                            مرادی
4                     تولید خودروی ون                          ناصری
5                     لاستیک سازی                            دکتر مسافری
6                     سهند استیل آریا                         صادق پور
7                     تولید کنستانتره                           طالبی
8                     پتروشیمی                                 شفیعی
9                    تولید بنزین از گاز طبیعی                  شفیعی
10                     واگن سازی                              ناصری
11                     سردخانه صفر درجه                    رسولزاده
12                    تفرجگاه و سایت گردشگری            ناظمی – احدیان
13                     سردخانه و سورتینگ                   کاظمی افشار
14                     سردخانه                                  زرین قلم
15                     سردخانه                                  کاظمی
16                     پیست اسب دوانی – تفرجگاه        اسدالله شیخ الاسلامی
17                    تفرجگاه                                    دکتر غفاری
18                    استخر شنا                                چاوشی
19                     سردخانه و سورتینگ                   آیت اله میرعظیمی

 

1
1