- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۲

اولین مدرسه اینترنتی میانه - دبستان غیر دولتی پسرانه بصیرت

دبستان و پیش دبستانی غیر دولتی پسرانه بصیرت صاحب اولین وب سایت اینترنتی در بین مدارس میانه شد.

www.basirat-sch.ir

قبلاً هم وبلاگهایی توسط مدیریت مدارس برای اطلاع رسانی و ارتباط با همشهریان ایجاد شده بود و اکنون نیز تعدادی از آنها فعال و نیمه فعال هستند. ولی وب سایت دبستان بصیرت ، کاری متفاوت است.
در این وب سایت اولیاء دانش آموزان و معلمان و خود دانش آموزان می توانند عضو شده و از بخشهای مربوط به خود استفاده نمایند.
بدین ترتیب ارتباط دانش آموزان با مدرسه حتی در روزها و ساعات تعطیل هم برقرار هست!
معلمان می توانند مطالب آموزشی را برای استفاده ی دانش آموزان در منزل در وب سایت قرار دهند.
اولیاء دانش آموزان هم می توانند از هر جایی وضعیت تحصیلی فرزندشان را پی گیری کنند.

بخشهای این وب سایت عبارتند از : اخبار - برنامه كلاسها   - گالری تصاویر   -  پيام مدير   - پيام هفته    -  تصویر هفته   - اطلاعيه هاي مهم  - بخشنامه ها    - آیین نامه اجرایی مدارس  - نمودار سازمانی مدرسه  - محصولات فرهنگی بصیرت   - برنامه سالانه    - شورای دانش آموزی    - تماس با ما .

آخرین اخبار و اطلاعیه ها و معرفی دانش آموزان برتر قسمتهایی دیگر از صفحه اصلی این وب سایت هست.
لینکهای مفیدی برای استفاده ی اولیاء ، مربیان و دانش آموزان قسمتی از وب سایت را پر کرده است.

مدرسه بصیرت از پایه اول تا پنجم دبستان و پیش دبستانی را شامل می شود.
نکته جالبی که در سازمان عملی (چارت) این مدرسه دیده می شود همکاری یک پزشک ، مشاور تغذیه و مشاور درسی و کارشناس بهداشت با مدرسه است که از رعایت استاندارد هایی بالاتر از سابق در مدارس جدید خبر می دهد.
الان زمان ثبت نام مدارس نیست که بخواهم تبلیغی برای مدیر مدرسه آقای علی اصغر پزشکی و موسس مدرسه آقای مهدی احمدی بکنم. ولی بد نیست رقابت بین مدارس در رعایت استانداردهای بالاتر از هر نظر بوجود آید.

پیام موسس مدرسه جناب آقای مهدی احمدی حاوی نکات جالب و مهمی هست که در ادامه می آورم :

به نام خداوند حکیم

خیلی حرفها تو دلم داشتم که میخواستم بنویسم و بگویم که این وب سایت و این موسسه اموزشی با چه تلاش و زحماتی توانفرسا حاصل شده است! و تا سیب کال ما به دست دوستان برسد این باغبان چه دغدغه ها که نداشته است و چه دوستانی که ........... اما نمیدانم چرا هر آنچه که لازم بود بنویسم به یک باره از حافظه ام محو شد! شاید صلاح بر همین بوده تا به وقتی دیگر از مسائل مدرسه سخن بگویم. شاید مصلحت بر همین بوده و حکمتی در این کار بوده است. از مدتها پیش مطالب را توی ذهنم مرور میکردم تا شاید با بهترین جملات مطلبم را ادا کنم اما گویا که ....... من همیشه حوادث را به فال نیک میگیرم و اصولا آدم خوشبینی هستم لذا بر این باورم که حتما حکمتی در آن بوده است . پس بماند تا به وقت دیگر سخن از آن بگویم.
ابتدای سخنم وظیفه میدانم از حمایت ها و پشتیبانی های مدیر محترم اموزش و پرورش منطقه جناب آقای عدالتخواه قدردانی و سپاسگزاری نمایم. همچنین از کارشناس محترم مدارس غیردولتی جناب آقای مشایخی سپاس ویژه ای داشته باشم. بنده در این همراهی ها همواره از محبت های ریاست محترم و پشتگرمی های ویژه آقای مشایخی برخوردار بوده ام. نمیتوانم با تقدیر و سپاس ادای دین کنم لذا هرآنچه زیبای عالم و آخرت است برایشان آرزو میکنم.بی شک این کار به سرانجام نمیرسید مگر به حمایت بزرگواران.
فرصت مغتنمی است تا صمیمانه از آقایان علیخانی؛ قاسمی؛ رستمی؛ پزشکی و خانمها ولیّی ؛ بخشی و عطاری  سپاسگزاری کنم که در راه اندازی مدرسه صمیمانه با بنده همراهی کرده و مسئولیت کلاس های درسی و امور اداری را بر عهده گرفتند. دوستان بسیار زیادی بودند که هر یک به نوعی در این کار متحمل زحمت شدند که از همه ی آنها نیز سپاسگزاری می نمایم و دستشان را میفشارم.
پیش دبستان و دبستان و آموزشگاه زبان را همزمان راه انداختیم تا با نگرشی نو و فضایی جدید به دایره تعلیم و تربیت قدم بگذاریم. همه ی دغدغه بنده این است که تکنولوژی و استفاده از ابزارهای آموزشی حرف اول و آخر کلاس های درس باشد. باید دانش آموز بتواند آموخته های خود را در موقعیت های پیش آمده به کار ببندد. باید بتواند هر آنچه را که یاد گرفته در قالب ابزار آموزشی و وسایل کمک آموزشی جان ببخشد و ارائه دهد!  همه ی فکرم به این مشغول هست که دانش آموزان تحت تعلیم با کاربست ابزارهای آموزشی به فراتر از دانسته های قبلی و آموخته های فعلی بیندیشند؛ به گامی بالا دست تر فکر کنند؛ چرا که پیشرفت در آرمانی فکر کردن هاست.
خسته کننده شده است وقتی برخی ها توان مان را با کره و ژاپن و .... مقایسه ی بی مورد میکنند. من از این کار دل خوشی ندارم. هم اینک باید ببالیم که دانشمندان جوان مان در همه رشته ها و شاخه های دانش حرف اولند و یکه تاز بلامنازع عرصه ابتکار و اختراع و ابداع هستند. چه معلوم شاید یکی از آنها همین امروز شاگرد مدرسه من باشد! پس همین امروز باید آینده دور دست را ترسیم کرد. در گذشته نمیتوان تغییری داد اما در آینده ای که پیش روی ماست میتوان بنایی دیگر نهاد و تدبیری بهینه کرد.

سالتحصیلی خوبی برای همکارانم و دانش آموزان عزیز و همینطور اولیای محترم آرزو میکنم. همیشه از طرحها و نقدها و پیشنهادهای اولیای محترم و همکارانم و دانش آموزان فهیم مدرسه به دیده منت استقبال  میکنم.     پایدار باشید . انشالله...

1
1