- ارسال کننده: عبدالهی سامان تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۷

اعلام برنده مسابقه سیزده بدر

با سلام خدمت تمامی اعضای سایت میانالی

امیدوارم همه دوستان سیزده بدر خوبی رو سپری کرده باشن و از دوستانی هم که

با عکسهای زیباشون از این مسابقه استقبال و سایر اعضا رو در لحظاتشون شریک کردن کمال تشکر رو دارم.

چون تعداد نظرات اعضا برای تعیین برنده کافی نبود از جناب آقای "حسن گل محمدی " بعنوان داور دعوت

به عمل اومد.

و بنابر نظر تخصصی ایشون "خانم طیطه" برنده مسابقه اعلام شدن.

با سلام خدمت همه دوستان محترم عضو میانالی
 نظر دادن در مورد عکسی که توسط یک عکاس حرفه ای گرفته شده باشد بسیار راحت تر از قضاوت در مورد عکسی است که توسط یک نفر غیر عکاس گرفته شده باشد. عکس هایی که به مسابقه آقای عبداللهی ارسال شده اند همگی توسط دوستانی گرفته شده اند که احتمالاً اطلاعاتشان در مورد عکاسی بسیار اندک می باشد.
به هر حال حرکت ارزشمندی از سوی آقای عبداللهی صورت گرفته و باید یکی از عکس ها را انتخاب کنیم. اما باور بفرمایید بنده اصلاً اطلاع نداشتم که آقای عبداللهی قصد دارند بنده را هم جزو داوران قرار دهند، ای کاش آقای عبداللهی قبلاً با بنده هماهنگ می کردند تا حداقل در مورد داوری مسابقه بعضی موارد را رعایت می کردیم از جمله اینکه بهتر بود ابتدا عکس ها را بدون ذکر نام در سایت قرار می دادند تا شائبه هر گونه حب و بغض در داوری عکس ها از بین می رفت.
با این اوصاف بنده نظر شخصی ام را در مورد عکس های ارسال شده و عکس منتخب به شرح زیر خدمت دوستان عرض می کنم:
1-    از آنجایی که تقریباً هیچیک از عکس های ارسالی از رسایی لازم در مورد موضوع اصلی مسابقه برخوردار نیستند و نمی توانند مفهوم 13 بدر را به ذهن بیننده متبادر کنند لذا از نظر موضوعی هیچیک از عکس ها حائز رتبه برتر تشخیص داده نمی شوند.
البته لازم به توضیح است که عکس آقای جهانگیری با وجود ارتباط با موضوع و زیبایی خاص خود به دلیل فتوشاپی بودن و الحاق دو عکس به یکدیگر و تهیه یک عکس واحد پانوراما از نظر فنی به دلیل "دستکاری بودن" حائز شرایط شرکت در مسابقه نیست.
 

2-    ضمن احترام به دوستانی که از دیگر نقاط کشور عزیزمان در این مسابقه شرکت کرده بودند و اتفاقاً عکس های خوبی هم ارسال کرده اند، به نظر بنده تنها عکسی که تا حدودی در القاء فضا و حال و هوای روز سیزده بدر در طبیعت و مخصوصاً طبیعت اطراف شهرستان میانه  به طور نسبی موفق بوده عکس شماره 8 می باشد که دلایل آن در زیر می آید:
الف – ترکیب بندی خوب و جانمایی قابل قبول عناصر تشکیل دهنده منظره
ب -  ایجاد پرسپکتیوی زیبا از چشم انداز رودخانه ای که آب گل آلود حاصل از ذوب شدن برف های کوهستان در آن جاری است با بک گراندی از جاده ای کوهستانی و ماشین هایی که فضای سیزده بدر را تداعی می کنند.
ج – تقویت حس نزدیکی به رودخانه و برقراری ارتباط نزدیک با عنصر اصلی عکس یعنی "آب و ساحل"  رودخانه بهاری که با قرار دادن آب و آوارها در پلان اول و امتداد رود در پس زمینه و افق بالایی عکس این حس تقویت شده است.
با تشکر از همه اعضا و مخصوصاً آقای عبداللهی عزیز که بنده را مورد لطف قرار داده و جویای نظر اینجانب در مورد عکس ها شده اند امیدوارم توانسته باشم قضاوت عادلانه داشته باشم.
با احترام – گل محمدی

*تشکر ویژه*

در آخر از مسئول سازمان جوانان جمعیت هلال احمر،آقای فرمانی

مدیریت محترم سایت،آقای مهدی عزیزی

و جناب آقای حسن گلمحمدی

بخاطر حمایت و همراهیشون تشکر ویژه رو دارم.

پاینده باشید.

 

 

 

 

 

1
2
3
1 2 3