- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۵

62 روستای بخش‌های کندوان و ترکمانچای جزو مناطق بحرانی است

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب شهرستان میانه گفت: هم‌اکنون حدود 62 روستا در بخش‌های کندوان و ترکمانچای جزو مناطق بحرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، محمد ادیب صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان میانه اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در اراضی پایاب سدها آماده بوده و آب مطمئن موجود است واگذاری اراضی ملی و مراتع در پایاب سدها در اولویت قرار می‌گیرد.

وی به افت سفره‌های زیرزمینی و کاهش منابع آبی شهرستان به علت خشکسالی سال‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه اشاره کرد و افزود: صدور مجوز حفر چاه محدودیت داشته و هم‌اکنون حدود 62 روستا در بخش‌های کندوان و ترکمانچای جزو مناطق بحرانی هستند. پیشنهاد می‌کنم که اراضی ملی درجه 1 و 2 جهت مقرون به صرفه بودن جهت احیای اراضی و تولید به متقاضیان واگذار شود.

علی مهریان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میانه همچنین در این جلسه گفت: مراتع و اراضی ملی این شهرستان شناسایی شده و مراحل قانونی برخی از این مراتع و اراضی طی شده، دارای نقشه بوده، سند آن به نام دولت صادر شده و در واگذاری آنها مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اراضی مرتعی در سطح روستاها توسط کشاورزان تصرف شده و در آن زراعت می‌شود ادامه داد : اداره منابع طبیعی اقدامات قانونی را برای رفع تصرف به عمل می‌آورد.

در این جلسه مقرر شد سریعاً توسط اکیپی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اراضی ملی و دولتی مستعد و قابل واگذاری شناسایی شده و امور آب شهرستان در رابطه با تامین آب اراضی پیشنهادی بررسی‌های لازم را انجام و نتیجه را اعلام کند.

در این جلسه همچنین مقرر شد مسئولیت و اختیارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در هر بخش به بخشداران تفویض شده و ابلاغ اعضای هر بخش صادر و افراد حائز شرایط نیز توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از تعیین تکلیف زمین و آب و زیربناهای موجود برای واگذاری زمین به آنها معرفی شوند.

در این جلسه مقرر شد واگذاری اراضی مستعد برای اجرای طرح‌های تولیدی کشاورزی در صورت تامین آب به تشکل‌ها و شرکت‌های متشکل از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در اولویت قرار گیرد.

1
1