- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۵

روستائيان بيکار میانه با واگذاري زمين شاغل می شوند

فرماندار شهرستان ميانه: روستائيان بيکار میانه با واگذاري زمين شاغل می شوند
 
در این جلسه مقرر شد واگذاری اراضی مستعد جهت اجرای طرحهای تولیدی کشاورزی در صورت تامین آب به تشکل‌ها و شرکتهای متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و … در اولویت قرار گیرد.

ایلنا: فرماندار شهرستان میانه با تاکید بر اجرای سریع دستورالعمل بخش کشاورزی شهرستان، شناسایی اراضی ملی و دولتی در حداقل زمان ممکن، شناسایی فارغ التحصیلان جویای شغل، افراد کم زمین و افرادی که در روستا‌ها ساکن بوده و کار و شغلی نداشته و واجد شرایط هستند را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، مهندس تقی خلفاپور در اولین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان میانه ضمن تاکید بر اطلاع رسانی موضوع جلسه در سطح روستا‌ها توسط بخشداران، دهیاران و شورا‌ها گفت: با توجه به اینکه موضوع بسیار گسترده بوده و سطح شهرستان وسیع است لذا مسئولیت پیگیری موضوع به بخشداران هر بخش تفویض خواهد شد تا در سطح بخش مربوطه جلسات فرعی کارگروه توسعه بخش کشاورزی تشکیل و تصمیمات مربوطه جهت تصویب و اجرای نهایی به فرمانداری شهرستان اعلام گردد.

وی بر اجرای قوانین با انعطافات قانونی جهت اجرای سریع طرح توسعه بخش کشاورزی، توسعه اشتغال و تولید در سطح منطقه تاکید کرده و افزود: امیدوارم بتوانیم در سال جدید از طریق توسعه بخش کشاورزی قدم‌های موثری در رفع بیکاری جوانان برداریم.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع توسعه بخش کشاورزی شهرستان درجهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی وافراد جویای کار ساکن در روستا‌ها و روستاییان فاقد زمین و یا کم زمین اظهار داشت: این امر علاوه بر اشتغالزایی، در افزایش تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز نیز مؤثر خواهد بود.

 مهندس نادر زارع تالی بر استعدادیابی و شناسایی اراضی ملی و دولتی مناسب و تخصیص اراضی قابل واگذاری که امکان تامین آب در آن وجود دارد تاکید کرده و افزود: قطعاً این مهم در اسرع وقت با همکاری و هماهنگی‌های لازم موضوع عملی خواهد شد. مهندس زارع تالی با بیان اینکه ۲۰۴ میلیارد تومان در جهت اجرای طرح‌های کشاورزی گلخانه، باغ و … برای اراضی که به متقاضیان واگذار خواهد شد به عنوان تسهیلات به استان تخصیص یافته که پرداخت خواهد شد افزود: از نظر تامین و واگذاری تسهیلات مالی مشکلی برای کشاورزان وجود ندارد.

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میانه نیز در این جلسه گفت: مراتع و اراضی ملی این شهرستان شناسایی شده و مراحل قانونی برخی از این مراتع و اراضی طی شده، دارای نقشه بوده، سند آن به نام دولت صادر شده و در واگذاری آن‌ها مشکلی وجود ندارد.

علی مهریان با اشاره به اینکه بعضی از اراضی مرتعی در سطح روستا‌ها توسط کشاورزان تصرف شده و در آن زراعت می‌شود ادامه داد: اداره منابع طبیعی اقدامات قانونی را جهت رفع تصرف به عمل می‌آورد.

در این جلسه مقرر شد سریعاً توسط اکیپی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی اراضی ملی و دولتی مستعد و قابل واگذاری شناسایی شده و امورآب شهرستان در رابطه با تامین آب اراضی پیشنهادی بررسی‌های لازم را انجام و نتیجه را اعلام کند.

گفتنی است در این جلسه همچنین مقرر شد مسئولیت و اختیارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در هر بخش به بخشداران تفویض گردیده و ابلاغ اعضای هر بخش صادر و افراد حائز شرایط نیز توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از تعیین تکلیف زمین و آب و زیربناهای موجود برای واگذاری زمین به آن‌ها معرفی شوند.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد واگذاری اراضی مستعد جهت اجرای طرحهای تولیدی کشاورزی در صورت تامین آب به تشکل‌ها و شرکتهای متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و … در اولویت قرار گیرد.
 

1
1