- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۵

نطق میان دستور آقای مهندس هاشمی(بهبود اقتصاد ملی درگرو حمایت از تولید است)

اکونیوز:رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از نیازهای اصلی جامعه را توجه به تولید ملی خواند و گفت: اقتصاد ملی، اشتغال و ارزش پول ملی در گرو حمایت از تولید داخلی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"سیدحسین هاشمی" در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه) با تبریک سال جدید افزود: امیدوارم سال نو همراه با موفقیت در تمام امور برای ملت ایران باشد. نامگذاری امسال تحت عنوان تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب به طور یقین یکی از اصلی ترین نیازهای جامعه ما در شرایط کنونی بوده که با توجه به فشارها و تحریم ها نگاه ها به تولید داخلی باید به عنوان عزت ملی و ارزش کشوری مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد ملی، اشتغال و ارزش پول ملی در گرو حمایت از تولید داخلی است، بنابراین تمام کسانی که به هر نحوی مرتبط با امر تولید هستند باید مسیر را برای تولیدکنندگان تسهیل کنند تا بتوانیم به اهداف برنامه ۵ ساله پنجم یعنی رشد ۸ درصدی اقتصاد در راستای چشم انداز ۲۰ ساله نزدیک شویم.

وی یادآور شد: در این راه فقط با تکیه بر علم و دانش، عقلانیت، تدبیر و هوشمندی و تجربه می توان زمینه تعالی و ارتقاء بخش تولید در اقتصاد کشور را فراهم کرد.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس هشتم افزود: از جمله اقداماتی که باید در این راستا یعنی حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد، می توان به تعیین تکلیف نرخ سود بانکی برای تولید، تعیین نرخ ارز تولید به معنی واقعی و تخصیص مناسب آن بدون اتلاف وقت، جلوگیری از واردات کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند، اجرای دقیق قانون هدفمند سازی یارانه ها در بخش تولید، اعطای تسهیلات بانکی به تولید در سقف های تعیین شده، عملی کردن سیاست های صادراتی بدون تأخیر در پرداخت جوایز صادراتی و روان تر کردن مسیر سرمایه گذاری با اعلام مقرراتی که بتواند حداقل اطمینان سرمایه گذار را فراهم کند اشاره کرد.

وی تلاش مستمر جهت رفع موانع در مسیر طرح توسعه فولاد آذربایجان، حل بخش عمده ای از اجرای سد گرمیچال و انتقال آب آن جهت تأمین آب شرب میانه و ۲۱ روستا، راه اندازی دانشگاه فنی و مهندسی میانه و اختصاص ردیف بودجه ای خاص به این دانشگاه، تصویب پایاب سد آیداغموش در جلسه دولت و اجرایی شدن آن، تصویب چهاربانده کردن جاده فعلی به اتوبان در جلسه دولت را از جمله اقدامات خود برای توسعه شهرستان حوزه انتخابیه نام برد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم ضمن تبریک به منتخبین مجلس نهم از میانه گفت: امیدوارم با حفظ وحدت و هماهنگی لازم پیگیر ادامه روند توسعه شهرستان به ویژه در طرح های ملی باشم.

وی همچنین خطاب به معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: با وجود جلسه ای که بعد از انتخابات همراه با تعدادی از همکاران با وی داشتم و آقای مرتضوی قول جدی برای رسیدگی به درخواست اینجانب برای حل مشکلی که به دلیل تشابه اسمی بنده با بعضی از نامزدها به وجود آمده بود دادند اما اقدامی تا کنون در این زمینه صورت نگرفته است.

هاشمی در تذکر به وزیر خارجه جلوگیری از بی حرمتی و تبعیض بین مسافران ایرانی و مسافران سایر کشورها را از سوی همسایگان به ویژه امارات خواستار شد.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی رسیدگی به وضعیت نابسمان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی را خواستار شد./

 

1
1