- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۰۱/۰۷

این عکسم وارد کتاب درسی جغرافیای استان شد.

 این عکسم وارد کتاب جغرافیای استان شد.

در سال تحصیلی 91-90 کتاب جدیدی برای درس جغرافیای استان آذربایجان شرقی (استان شناسی) دانش آموزان سال دوم متوسطه تالیف شد. این عکس هم بعنوان منظره ای از شهر میانه گوشه ای از یکی از صفحات این کتاب را به خودش اختصاص داد. از اواسط مهرماه که کتاب تازه تالیف جغرافیای استان به دست دانش آموزان رسید دنبال فرصتی برای ورق زدن صفحات این کتاب بودم تا ببینم از عکسهای ارسالی ام برای مناظر میانه استفاده شده یا نه. بالاخره در پایان سال 90 نسخه ای از کتاب را پیدا کردم و این عکس به نظرم آشنا آمد.
این عکس جدید هست. هم از این لحاظ که تازه تهیه شده بود و هم از این لحاظ که منظره ی جدیدی را به نمایش می گذارد. قبلاً برجی به این بلندی در این ناحیه از شهر وجود نداشت که بتوان منظره شهر(میدان معلم) را به این صورت مشاهده کرد، طوریکه وقتی خودم برای اولین بار آنرا در رایانه ام می دیدم نمی دانستم کدام عکس هست چون عکس های دیگری هم از منظره میدان نماز گرفته بودم. خوشحالم که با همکاری و همراهی دوستان، توانستم این عکس را به دست مولفین کتاب برسانم تا شهرمان را با منظره نویی به هم استانیها معرفی کنیم. مطمئنم دانش آموزان همشهری هم دقایقی دنبال نشانه هایی بوده اند تا متوجه شوند این عکس از بالای کدام برج تهیه شده.

 در یک فرصت دیگر، مطالب و تصاویر مربوط به شهرستان را در مقایسه با سایر نقاط استان در این کتاب بررسی کرده و به اطلاع می رسانم. ان شاء الله که کم و کاستیی نباشد، اگر هم بود یقه دبیران جغرافیتان را می گیرید من کاره ای نبودم!

 

1
2
1 2