- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۵

28 اسفند شهرتكاني در ميانه

 
 

28 اسفند شهرتكاني در ميانه


جلسه هاهنگي برگزاري روز پاكسازي عمومي شهر ميانه در شهرداري اين شهر برگزار شد.
 جلسه هماهنگي برگزاري روز پاكسازي عمومي شهر به پيشنهاد فرماندار محترم و به دعوت شهرداري با حضور نهادهاي مدعو در محل سالن جلسات شهرداري تشكيل گرديد.
در اين جلسه كه ساعت 19 شامگاه روز چهارشنبه 24 اسفند در تشكيل شد ابتد آقاي جمشيد عبدالهي معاون عمراني و امور زيربنايي فرماندار با اشاره به برخي توصيه هاي ديني در مورد نظافت و نظم در امور به بيان اهداف اجراي اين برنامه پرداخت و گفت: تاكيد فرماندار محترم بر اين است كه براي جلب توجه افكار عمومي و برانگيختن حساسيت عموم مردم به امر نظافت و زيبايي شهر در آستانه عيد حركتي جمعي از سوي نهادهاي عمومي و ادارات مرتبط صورت گيرد تا با فرهنگ سازي در سطوح مختلف اجتماعي زمينه را براي مشاركت هرچه بيشتر مردم و رعايت نظافت و پاكيزگي شهر فراهم سازيم.
عبدالهي با ذكر برخي آيتم هاي مورد نظر در اجراي اين برنامه افزود: نهادهايي مثل دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سازمان تبليغات اسلامي، امور ورزش و جوانان، ارشاد و ... به دليل موقعيت خاص علماي محترم، اساتيد و چهره هاي فرهنگي و ورزشي و در نزد مردم و افكار عمومي مي توانند در ايجاد اين حركت و انگيزش مردم بسيار موثر واقع شوند فلذا انتظار همراهي و مشاركت اين عزيزان در اين طرح بيشتر از ساير بخش هاست.
در ادامه آقاي جليل خرده فروش شهردار محترم ميانه با استقبال از اين ايده فرماندار محترم آن را نويد بخش توجه و حمايت مسئولين شهرستان و مردم عزيز از فعاليت هاي خدماتي و تنظيفي شهرداري دانست و با ذكر برخي مشكلات در امر نظافت و پاكسازي شهر در آستانه عيد گفت: متأسفانه در آستانه عيد و روزهاي پاياني سال مردم زمان هاي مشخص شده براي بيرون گذاشتن ضايعات و زباله هاي حجيم حاصل از خانه تكاني هاي و ضايعات بسته بندي هاي فروشگاه ها را رعايت نمي كنند كه همين امر با وجود تلاش شبانه روزي و فعاليت سه شيفته كارگران زحمتكش خدمات شهري در اين ايام موجب انباشت زباله و نخاله در نقاط مختلف شهر در ساعت هاي غيرمتعارف شده و مشكلاتي را به بار مي آورد.
خرده فروش افزود شهرداري در روزهاي پاياني سال به دليل رواج فرهنگ خانه تكاني و به اوج رسيدن مقدار توليد زباله و مواد دفعي در اين موقع از سال فعاليت خود را چند برابر مي كند و انتظار از مردم عزيز نيز اين است كه با رعايت زمان بيرون گذاري زباله ها در ساعات شبانه و اجتناب از بيرون گذاشتن زباله ها در ساعات روز شهرداري را در انجام اين وظيفه مهم ياري نمايند.
در ادامه آقايان صيادي رئيس محترم سازمان تبليغات اسلامي، بايگان رئيس محترم آموزش و پرورش، بيضايي نماينده ناحيه مقاومت بسيج، خدابنده نماينده دانشگاه آزاد اسلامي، مرادي نماينده دانشگاه پيام نور، پزشكي نماينده امور ورزش و جوانان، قدسي نماينده ارشاد اسلامي و مسئولين دواير خدمات شهري، عمران، فضاي سبز، شهرسازي، روابط عمومي و سازمان حمل و نقل عمومي شهرداري به بيان نكته نظرات و پيشنهادات خود پرداخته و آمادگي خود را براي مشاركت هرچه بيشتر در اين طرح اعلام داشتند.
در پايان جلسه موارد زير مورد تصويب حاضرين قرار گرفت:
1. از ساعت 10و30 صبح الي 12 ظهر روز 28 اسفند براي اجراي اين برنامه در نظر گرفته شود.
2. عنوان برنامه « شهرتكاني » و شعار آن « شهر من به زيبايي بهار» باشد.
3. هماهنگي لازم براي پخش پيش خبر اين حركت در روز قبل از اجراي طرح از طريق شبكه هاي راديو تلويزيون استاني صورت گيرد.
4. با ارسال پيامك از طريق سامانه ارسال پيام كوتاه سپاه ميانه به كليه شماره هاي موبايل شهر ميانه از يك روز قبل اطلاع رساني شود.
5. از طريق نصب تراكت بر روي تاكسي ها و ميني بوسهاي شهري اطلاع رساني در اين خصوص صورت گيرد.
6. از كليه اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر براي شركت در اين برنامه دعوت شود.
7. روحانيون، وعاظ و امامان جماعت محترم در مساجد اطلاع رساني لازم را انجام و مردم را به مشاركت در اين برنامه ترغيب و تشويق نمايند.
8. روز 27 اسفند از طريق بلندگو در محلات و مناطق مختلف شهر توسط عوامل شهرداري اعلام عمومي در اين خصوص صورت گيرد.
9. ادارات آموزش و پرورش، امور ورزش و جوانان و دانشگاه هاي آزاد و پيام نور هماهنگي لازم را براي مشاركت اساتيد و معلمان و دانش آموزان گرامي در اين برنامه به عمل آورند.
10. به مقدار كافي دستكش يك بار مصرف و كيسه زباله بزرگ توسط شهرداري تهيه و در روز موعود بين شهروندان توزيع شود.
11. به منظور تشويق اهالي محلات به مشاركت در اين برنامه اعلام شود كه در پايان طرح اهالي كوچه هايي كه اقدام به پاكسازي و نظافت كوچه خود نموده اند با تماس با شهرداري پايان يافتن عمليات نظافت را اعلام نمايند تا مسئولان با مراجعه به محل و ارزيابي وضعيت آن نمراتي را به كوچه هاي نظافت شده اختصاص دهند تا در پايان كوچه هاي برتر در طرح شهرتكاني مشخص و در صورت نياز آن كوچه ها به آسفالت يا مرمت جوب، زيباسازي و ... اين عمليات بدون اخذ خودياري و خارج از نوبت صورت گيرد.
در اين جلسه همچنين پارك انقلاب به عنوان محل اصلي اجراي برنامه هاي استقبال از ميهمانان نوروزي و اسكان موقت آنان تعيين شد.

منبع: miyaenh.ir

1
1