- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۲

معاون فرماندار شهرستان میانه از برگزاری مراسم اولين عيد متوفيان در 29 اسفند خبر داد .

 معاون فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه اولین روز عید روز دید و بازدید و روز شور و شوق عید است اما  مردم مجبورند ، مساجد شهر را به خاطر مراسم اولين عيد متوفيان دور بزنند از برگزاري این مراسمات همزمان با 29 اسفند  در 7  مسجد شهر خبر داد.

جمشید عبدالهی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه خواستار اطلاع رسانی این موضوع در سطح شهر  از جمله مساجد و حسینه ها شد.
وی با بیان اینکه مقاومت زیادی در مقابل تغییر وجود دارد ؛ قدم  اول در این کار را فرهنگ سازی عنوان کرد .
 معاون برنامه ریزی و امور عمران فرمانداری میانه در ادامه با ذکر مراسم چهارشنبه سوری گفت : برخی از برنامه ها بجای اینکه مفید واقع شود مضرو درد سرساز می شود از جمله چهار شنبه سوری که روز صله ارحام ، دید و بازدید و خانه تکانی و   ... است اما وجود مواد محترقه گوناگون این ایام را به کام خانواده ها تلخ کرده و موجبات نگرانی آنها را فراهم نموده است .
وی گذر از کوچه ها و خیابانها در این روز را گذر از میدان مین خواند و گفت : چهار شنبه سوری از مراسمات فرهنگ و اجتماعی  ایرانیان به ارث مانده  از عهد باستان است اما به علت هدایت نادرست افراد جامعه این روز به روزي در د سرساز تبدیل شده که بزرگان اهل قلم و ریش سفیدان جامعه باید چاره اندیشي کنند تا طعم شیرین این روز را چون گذشته ها هیچ وقت از یاد نبریم .
گفتنی است  مراسم اولين عيد متوفيان میانه مصادف با 29 اسفند در 7 مسجد به شرح زیر برگزار خواهد شد .
1- مسجد جامع (امامزاده اسماعیل (ع) )
2- مسجد حضرت ولیعصر (عج) واقع در شهرک ولیعصر
3- مسجد زین العابدین (ع) واقع در خیابان شهید بهشتی
4- مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان امام خمینی (ره)
5- مسجد امام علی ( ع) واقع در شهر ک اندیشه
6- مسجد امیر المومنین (ع) واقع در شهرک شهید رجایی
7- مسجد فاطمه الزهراء  (س)واقع در خیابان جهاد

1
1