- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۹/۱۴

توزیع کاپشن و کفش زمستانی در بین دانش آموزان مناطق محروم میانه/ لبخند رضایت کودکان روستایی بهترین پاداش زندگانی+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، این روزها فضای شهرستان میانه یادآور ایثار و فداکاری شخصیت فراموش‌نشدنی قصه‌های کودکی ماست، این مرد بزرگ کسی نیست جز دهقان فداکار، اسطوره فراموش‌نشدنی کتاب‌های درسی ما که شامگاه یکشنبه یازدهم آذرماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

پیگیر خبرهایش بودم که متوجه شدم صبح روز یکشنبه باید عازم روستاهای دورافتاده شهرستان میانه شویم، از یک‌سو با خودم می‌گفتم که مراسم تشییع و تدفین دهقان فداکار را از دست خواهم داد و از سوی دیگر دلم پیش بچه‌هایی بود که چشم‌انتظار ما بودند.

تصمیم خود را گرفتم با خودم گفتم اگر قسمت شد به مراسم تدفین قهرمان داستان‌های کودکیم می‌رسم و اگر دهقان فداکاری هم بوده به خاطر ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی‌اش بوده که تبدیل به شخصیتی ملی و قهرمان مثال‌زدنی شده است.

در میانه راه بودیم که متوجه شدم مراسم خاک‌سپاری دهقان فداکار در زادگاه خود میانه به فردا موکول شده، خیالم آسوده شد، گویی قسمت این بود که من به روستاهای دورافتاده و محروم شهرستان میانه سفر کنم تا شاید پیام داستان حذف‌شده دهقان فداکار از کتاب‌های درسی بچه‌های دبستانی را از نگاهی دیگر نظاره‌گر باشم.

چه سخت است انعکاس اخباری از جنس محرومیت و اینکه چنان حس خود را با مردم در میان بگذاری که آن‌ها هم بتوانند رنج و مشقت این روستاییان را درک کنند و بدانند اشخاصی که برای کمک به این افراد آمده‌اند، نه برای کسب شهرت و خودنمایی، بلکه در راستای وظایف ذاتی خود که همانا خدمت‌رسانی به مردم مظلوم و محروم جامعه پا به صحنه گذاشتند.

بیشتر بچه‌ها را می‌شناختیم بچه‌هایی که سال گذشته حوالی این روزها میهمان کلاس درسشان بودیم، آن‌ها بزرگ‌تر شده بودند ولی باز همان چهره معصومانه و ساده روستایی در نگاهشان موج می‌زد، بچه‌ها را یکی‌یکی صدا می‌زدیم، از دیدن ما بسیار خوشحال بودند.

چه حس لذت بخشی دارد وقتی‌که رخت کهنه دانش آموزان روستایی در این هوای سرد را با هدایای ویژه، نو می‌شد، لبخندی بر چهره کودکان روستایی می‌نشیند که با هیچ‌چیز دیگری در این دنیا قابل قیاس نیست، چه کنیم که فرصت اندک است باید به روستاهای دیگری هم سر بزنیم، از راه‌های خاکی و صعب‌العبور بگذریم تا درنهایت به مدرسه‌ای با چندین دانش‌آموز دختر و پسر انگشت‌شمار دیگر برسیم.

به‌راستی این کودکان انتظاری جز اندکی توجه و محبت مسئولین و خدمت گذاران خود را ندارند، آرزوهایشان بادل‌های بزرگ اما ساده روستایی گره‌خورده است، این کودکان دست نوازشی می‌خواهند که پدرانه بر سرشان کشیده شود، این کودکان اندکی مهر و محبت و عاطفه می‌خواهند که به کمبود بودجه‌های دولتی و جیب خالی دولت ربطی ندارد. همین‌که بدانند به فکرشان هستی و برای دیدنشان ساعت‌ها راه را طی می‌کنی بس است.

این بار بهانه‌ای شد تا بعد از پشت سر گذاشتن هفته بسیج و هم‌زمان با آغاز هفته وحدت، صدها عدد کاپشن و کفش با حمایت‌های مالی بنیاد برکت به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به همت سپاه ناحیه میانه در بین دانش آموزان مناطق محروم بخش‌های مختلف این شهرستان توزیع شود.

جعفر غیابی؛ فرمانده سپاه میانه به همراه مسئول بسیج سازندگی و مسئول دفتر بسیج دانش‌آموزی این شهرستان با همراهی فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با حضور در مدارس دورافتاده و محروم مقاطع مختلف روستاهایی کاپشن و کفش‌های خریداری‌شده را در بین دانش آموزان دختر و پسر توزیع کردند.

سرهنگ پاسدار غیابی با اشاره رسالت اصلی سپاه و بسیج در رفع چهره محرومیت از نقاط دورافتاده شهرستان، اظهار داشت: در روزهای پاییز و با نزدیک شدن به ایام سرد سال تلاش داریم که نیازها و کمبودهای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان ازجمله کاپشن و کفش رفع شود تا دغدغه‌ای برای این موارد نداشته باشند.

فرمانده سپاه میانه با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا شرایط مناسب تحصیلی برای همه دانش‌آموزان فراهم شود، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی شهرستان نیز در این زمینه احساس وظیفه کرده و برای رفع مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم وارد عمل شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت خواندن اقدامات سپاه و بسیج در راستای محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، توزیع اقلام موردنیاز دانش آموزان مناطق محروم در فصل سرد سال را کاری پسندیده و در راستای وظایف ذاتی سپاه عنوان کرد.

فردین فرمند همچنین با حضور در روستاهای دورافتاده شهرستان میانه از نزدیک در جریان مشکلات روستاییان قرار گرفت.

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011

012

013

 

گزارش: امید کوهی

 

1
1