- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۹/۱۱

کارخانه خوراک دام و طیور بهین دانه آذربایجان در میانه افتتاح شد

001

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این کارخانه با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه مهم کشاورزی و صنعتی گفت: این پروژه ها از اصلی ترین و محوری ترین ها در اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

مجید خدابخش افزود: مهم تر از اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر در این کارخانه بحث بهره وری است که برای هر مرغ نیم کیلو کمتر دانه مصرف می شود که این امر در سایه ترکیب تولید با فرمول خاص و علمی حاصل آمده است.

وی همچنین با بیان اینکه این خوراک در گاوداریها نیز تولید شیر را به ۲ برابر رسانده است گفت: این موفقیتها نشان از این دارد که جوانان ما صاحب فکر و اندیشه هستند و اگر دستگاههای دولتی حمایت کنند با این قبیل پروژه ها خواهیم توانست به توسعه استان دراسرع وقت دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی مشکل اصلی کارخانه را واردات مواد اولیه عنوان نموده گفت: تلاش خواهیم کرد تا مشکل مالی و سرمایه در گردش این کارخانه را رفع کنیم تا این واحد بتواند در ۳ شیفت کاری فعالیت داشته و سبب رونق اشتغال و اقتصاد شود.

وی گفت: در استان همه تلاش و برنامه  دولت این است تا در کنار حمایت از سرمایه گذاریهای بزرگ  که در سطح استان شاهد اجرا و بهره برداری از ۱۰ الی ۱۵ پروژه بزرگ و مهم هستیم، بتوانیم از سه جهت از اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم که تصویب ۵/۱ میلیارد دلار برای روستاها و مناطق عشایری با ۶ درصد، اشتغال فراگیر از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تسهیلاتی با ۲ الی ۷ درصد یارانه ای و تشکیل ستاد تسهیل از جمله این موارد است.

خدابخش افزود: ستاد تسهیل در سرمایه گذاری برای رفع مشکل واحدهای تولیدی، حمایت از سرمایه گذاری جدید و توسعه و تامین سرمایه در گردش برای واحدها تشکیل شده است.

شیخ الاسلامی مدیر عامل  کارخانه بهین دانه آذربایجان در این مراسم گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی ۱۲۰ هزار تن در سال و با اشتغالزایی برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم در زمینه تولید خوراک دام و طیور فعالیت می نماید که تولید آزمایشی آن از شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.

 وی اضافه کرد: احداث کارخانه خوراک دام و طیور آذربایجان میانه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با زیربنای ۴ هزار متر مربع از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و در سال جاری اتمام یافته که امروز به دست استاندار آذربایجان شرقی افتتاح می شود.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه سرمایه ثابت این کارخانه ۱۵۰ میلیارد ریال و سرمایه در گردش آن ۵۰ میلیارد ریال بوده و مجهز به تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا می باشد افزود: پنج خط تولید این کارخانه عبارتند از خط خوراک طیور به روش اکسپندات، خوراک دام به روش هایژنایزر، خط فول فت سویا با اکستروژن مرطوب و اکسپنژن، خط کنسانتره ۵/۲ و ۵ درصد و خط مش به روش رول میل که خط اکسپندات برای اولین بار در ایران در این شرکت راه اندازی شده و استفاده از تولیدات این خط درصد پوتئین خام خوراک را افزایش می دهد، همچنین ضریب تبدیل را پایین آورده و قابلیت هضم خوراک را بالا می برد.

وی افزود: در حال حاضر تولیدات این کارخانه به شهرهای میانه، تبریز، بستان آباد، قزوین، تاکستان، اردبیل  تیکمه داش صادر شده و واحدهای مرغداری ضریب تبدیل ۶/۱ تا ۷/۱ را با خوراک این کارخانه تجربه کرده و کیفیت لاشه های این مرغداریها در کشتارگاهها بهتر شده یعنی درصد افت لاشه در کشتارگاهها را از ۲۵ درصد به ۱۷ درصد کاهش می دهد.

گفتنی است در یک واحد ۱۰ هزار قطعه ای حدود ۲۰ میلیون درآمد مرغدار افزایش یافته است.

در حاشیه این مراسم استاندارآذربایجان شرقی در خصوص سوال خبرنگاران در مورد پروژه راه آهن میانه- تبریز گفت: ظرف چند ماه آینده مسیر میانه تا بستان آباد به بهره برداری خواهد رسید.

خدابخش اضافه کرد: برنامه فعلی فروش بلیط تبریز به تهران و تهران به تبریز است و مسافران در بستان آباد پیاده شده و با اتوبوس VIP به تبریز انتقال داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه پروژه بستان آباد به تبریز تا باسمنج مشکلی نداشته و بعد از باسمنج پل بزرگی مشکل ساز شده افزود: در طی هفته آتی این پل مورد بازدید و بررسی قرار خواهد گرفت تا با حل مشکل این پروژه تا ائل گلی تبریز برسد که بعد از آن ارتباط دور تبریز تا راه آهن مطرح می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیا اینکه پروژه بستان آباد تا تبریز در مرحله اجراست و تنها باید تسطیع شود گفت: این پروژه تا بستان آباد در طی ۵ الی ۶ ماه قابل بهره برداری خواهد بود.

خدابخش مساله اعتبار را از اصلی ترین مسائل خوانده گفت: اگر اعتبار باشد زمینهای مورد نظر در مسیر تملک و پول آنها پرداخت شده همچنین احداث پل و ریل گذاری نیز انجام می شود.

استاندار در پایان از تشکیل جلسه مجمع نمایندگان با وزیر راه و شهرسازی در ماه گذشته خبر داده گفت: در این جلسه در قانون بودجه ۹۷ پروژه راه آهن تا بستان آباد مطرح شد زیرا این پروژه  یکی از پروژه های مهم و از اصلی ترین مطالبات مردم است که سالیان سال است از آغاز آن گذشته و باید سرعت عمل ببخشیم.

راه آهن میانه- تبریز از جمله طرحهای بزرگ و راهبردی آذربایجان شرقی است که عملیات اجرایی آن از سال ۷۹ به طول ۲۰۰ کیلومتر آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از عملیات احداث زیرساخت های آن به پایان رسیده است. قرار است با احداث راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت قطارهای باری – ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش یابد .

مرحله نخست طرح ریل گذاری مسیر قطار میانه – تبریز از میانه تا بستان آباد حدود ۹۵ درصد زیرسازی شده و   ۱۰۶ کیلومتر از مسیر ۲۰۰ کیلومتری مسیر قطار میانه – تبریز آماده ریل گذاری است.

از این ۲۰۰ کیلومتر هم ۱۳۶ کیلومتر تا بستان آباد در مرحله اول ، ۵۰ کیلومترآغاز ریل گذاری مسیر قطار میانه – تبریز در مرحله  دوم تا ائل گولی تبریز و ۲۰ کیلومتر هم در فاز آخر از ائل گولی تا ایستگاه فعلی راه آهن تبریز اجرا می شود .

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

1
1