- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۸/۱۳

جاده کریق-آرموادق جایگزینی مناسب برای مسیر پرحادثه سرچم

001

 

فرماندار نیر در جمع مسئولان شهرستان نیر گفت: احیای جاده کریق به آرموداق نیر به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می تواند فاصله مرکز شهرستان نیر را تا میانه و تهران نزدیک به 120 کیلومتر کاهش دهد و جایگزینی مناسب برای جاده خطرناک سرچم به حساب آید.

وی به ضرورت تکمیل چهار خطه شدن مسیر نیر ـ کریق ـ آرموداق به سمت میانه اشاره کرد و ادامه داد: با هزینه کمتر از احداث محور اردبیل – سرچم به راحتی می‌توانستیم این مسیر ارتباطی را تکمیل کنیم به طوری که با هزینه یک تونل محور اردبیل ـ سرچم احداث جاده چهار بانده کریق ـ آرموداق به سمت میانه امکان‌پذیر بود.

احمدی بیان کرد: اگر این پروژه تکمیل و راه‌اندازی شود جاده ایمن و راه ارتباطی مناسب هموطنانمان به مرکز کشور است تا با خطر کمتری بتوانند در این مسیر تردد کنند.

با توجه به اهمیت تکمیل این مسیر ارتباطی و نقش موثر آن در رونق اقتصادی هر دو منطقه، روند اجرای این پروژه رضایت بخش نبوده و بسیار کند است و لذا امید می رود با پیگیری های بیشتر مسئولین شهرستان و مساعدت های بیشتر نمایندگان محترم منطقه در مجلس شورای اسلامی طلسم تکمیل مسیر ارتباطی این دو منطقه شکسته شود و در آینده ای نه چندان دور شاهد ارتباط اقتصادی و اجتماعی بیشتر مردم نیر و آرموداق باشیم.

 جاده نیر به روستای کریق حدود 12 کیلومتر فاصله دارد و جاده فرعی درجه 2 (آسفالته) محسوب می شود. از کریق بزرگ تا آرموداق میانه نیز 20 کیلومتر، 8 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستات نیر و 12 کیلومتر در حوه استحفاظی شهرستان میانه قرار دارد از آرموداق به خود میانه نیز جاده آسفالته می باشد بنابراین اگر این 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود، جاده ارتباطی نیر به میانه نزدیک به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت /نیریمیز