- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۸/۰۸

اخذ گواهینامه معتبر حقوقی در کنگره بین المللی حقوق ایران توسط شهروند میانه ای

001

گیو وفاییان در گفتگو با خبرنگار میانا، اظهار کرد: نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران با رویکرد نظارت حقوقی و حقوق شهروندی با حضور استادان برجسته ایرانی و خارجی، مقامات لشکری و کشوری و سفیران برخی کشورهای خارجی روزهای ۴ و ۳ آبان ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد. 

وی گفت: در این کنگره بیش از ۴۰ پنل آموزشی توسط استادان ایرانی و حقوقدانان برجسته ای از کشورهای ایتالیا، ترکیه فرانسه و … به نمایش گذاشته شد. 

وفاییان هدف از این همایش را تقویت نظارت و اجرای قوانین در راستای توانمندسازی و ارتقاء کارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه حقوقی عنوان کرد و افزود: این کنگره در راستای توانمند سازی و ارتقاء کارآمدی دستگاه های اجرایی در زمینه حقوقی و نیز معرفی آخرین نظریه ها و دستاوردهای علمی، تبادل دیدگاه ها، با حمایت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور انجام گرفت. 

مدیرگروه رشته حقوق واحد میانه تصریح کرد: این رویداد با نگاه کاملاً تخصصی و کاربردی نسبت به معضلات حقوقی با برگزاری تعداد کثیری از پنل ها، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و ارائه مقالات توسط نخبگان این عرصه در سالن های جانبی برج میلاد با موضوعات مختلفی در حوزه حقوق بین الملل، حقوق شهروندی، حقوق مدنی، حقوق جزاء و …. همراه با گواهینامه های تخصصی و معتبر برنامه ریزی شده بود. 

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اضافه کرد: این کنگره به صورت دوره ای در ۵ سال متوالی تا سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده که در هر یک از دوره ها، یکی از موضوعات تخصصی حقوق به عنوان محور اصلی خواهد بود که در مراسم افتتاحیه این دوره، محورهای دوره های آتی در محضر حقوقدانان و مقامات ملی و اصحاب رسانه اعلام شد.

مشاور حقوقی واحد میانه بیان کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رویداد بزرگ، انجام تحقیق و پژوهش در کلیه مراحل، تهیه و ارائه دستاوردها و خروجی های علمی آن به منظور بهره مندی مناسب و کاربردی به مجلس و دولت و قوه قضائیه بود. 

وفاییان ضمن اشاره به جایگاه رفیع آموزه های اسلامی در موضوع حقوق شهروندی گفت: از موضوعاتی که در کنگره حقوق ایران مورد بررسی قرار گرفت، توسعه حقوق شهروندی در همه ابعاد، از جمله بررسی حقوق شهروندی از منظر اسلام، بیان ماهیت و چیستی حقوق شهروندی و نظریه هایی راجع به فلسفه حقوق شهروندی است.

 

 

 

 

 

خبرنگار: رضا غیابی

1
1