- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۷/۳۰

احداث سردخانه جزو نیازهای مهم شهرستان از جمله بخش کندوان است

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، حمید شکری در نشستی با زاهدی عضو هیئت مدیره انجمن سردخانه داران استان و کشور گفت: در میانه کل مناطق ملی شناسایی شده و حاضریم بر اساس معیارهای سرمایه گذاران و تامین زیرساختهای لازم مانند آب، برق، گاز با تسطیع زمین از جمله زمینهای بخش کندوان را در اختیار سرمایه گذارانی که حاضر به سرمایه گذاری در منطقه هستند تحویل دهیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجوزهای اداری لازم از سوی ادارات را صادرکرده و در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد افزود: ما مجوز مجموعه ای به نام پایانه صادراتی را که در مسیر بخش کندوان است اخذ کرده ایم که در حدود ۳۰ هکتار بوده و که این امر حرکتی مثبت در ساخت مجموعه صادراتی شهرستان محسوب می شود.

شکری در ادامه توجیه اقتصادی، در مسیر باغات بودن و تامین زیرساختها را از جمله مزایای این پایانه عنوان نموده گفت: در واگذاری ها و اعطای مجوزها نیز به تسهیل و تسریع خواهیم پرداخت.

بخشدار کندوان نیز دراین نشست گفت: راه اندازی پنجره واحد توسط فرمانداری باعث شده تا روند استعلامات و مجوزها با همکاری دستگاهها تسهیل شده و کمک بزرگی برای اشتغالزایی نیز باشد. 

محمود زرین راه اندازی کنسانتره میوه به علت وجود میوه های زیردرختی در بخش کندوان را ضروری خوانده گفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی شده این کار از توجیه بالای اقتصادی هم برای باغداران و هم برای منطقه برخوردار است. 

زاهدی عضو هیئت مدیره انجمن سردخانه داران استان و کشور در این جلسه با اعلام آمادگی برای احداث سردخانه و زیر مجموعه های آن به صورت پکیج کامل از جمله کنسانتره و چیپس میوه گفت: در صورت تامین زمین بدون هیچ تسهیلاتی این کار را به انجام خواهیم رساند. 

وی در ادامه نیاز حداقل به ۷ هکتار زمین برای احداث سردخانه را ضروری خوانده گفت: در صورت ارائه استعلامات و مجوزهای لازم در اسرع وقت قول می دهیم که تا شهریور سال آتی  از سردخانه ۱۰ هزار تنی بهره برداری کنیم.

 

1
1