- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۷/۲۲

بلاتکلیفی مشتریان موسسه ثامن در شهر میانه/آیا پول مردم پس داده می شود!

001

 

به گزارش پایگاه خبری –تحلیلی  میانا، ۲۸ ام خرداد سال جاری بود که  بر طبق آنچه بصورت شایعه ورشکستگی موسسه ثامن در فضای مجازی و در بین مردم جامعه پخش شده، مشتریان این موسسه در شهر میانه مقابل شعب این موسسه تجمع کردند. 

اما در این میان مسئولین شهرستان از جمله فرماندار طی مصاحبه اختصاصی اعلام کرد مسائل مطرح شده در راستای ادغام چند بانک در میانه می باشد و  ورشکستگی موسسه ثامن شایعه بود و مردم نگران سپرده خود نباشند. 

حمید شکری با تاکید بر اینکه شعبه موسسه ثامن هیچ کمبودی از لحاظ منابع ندارد، گفت: امروز از طریق استان مبالغ مورد نیاز به حساب موسسه ثامن شعبه میانه علاوه بر موجودی اعتبار کنونی واریز شده و نقدینگی کافی در شعبه موجود است و سپرده گذاران در برداشت سپرده خود مختار هستند و محدودیتی وجود ندارد ولی با توجه به اینکه جای نگرانی نیست، دلیل و نیازی به برداشت سپرده توسط سپرده گذاران از بانک نیست. 

فرماندار میانه با تکذیب شایعه هایی در خصوص ورشکستگی موسسه ثامن گفت: این شایعه پراکنی ها هم ناشی از آن است که بانک ها به دلیل تجمیع سیستم ها نتوانسته اند به موقع به درخواست های مراجعین پاسخگو باشند و برخی نیز به این شایعات دامن زده اند ولی ما با بررسی های جامع صورت گرفته به مردم اطمینان کامل می دهیم که هیچگونه مشکلی در وضعیت بانک و سپرده های مردم وجود ندارد. 

با این تفاسیر متاسفانه بسیاری از مشتریان این بانک هنوز نتوانسته اند با اختیار خود به سپرده های خود دسترسی داشته و مشکلات مالی خود را مرتفع سازند، با گذشت بیش از ۲ ماه از این قضایا به نظر می رسد مسئولین شهرستان میانه بویژه بانک مرکزی باید در قبال این سپرده گذاران موضعی شفاف اتخاذ کرده و آنها را این نگرانی ها رهایی بخشند. 

لازم به ذکر است یکی از مشتریان موسسه ثامن در میانه در پی اعلام خبر دریافت مبالغ این موسسه از سوی بانک پارسیان طی روزهای اخیر، به خبرنگار ما گفت: بنده طبق این خبر به موسسه مراجعه کردم و کارکنان آن در جواب گفتند که این خبر مربوط به موسسه ثامن الحجج بوده و شعبه فعال در میانه ثامن الائمه می باشد. 

همچنین طی ماه اخیر مشتریان این موسسه تنها توانسته اند از طریق دستگاه ای تی ام بصورت مبالغ ناچیز از سود و یا بخشی از سپرده خود را دریافت کنند.