- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۷/۱۹

نماینده زنجان و طارم از پیگیری برای آبگیری سد شهریار خبر داد

به گزارش پایگاه خبری – تجلیلی میانا، علی وقف‎چی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمک‎هایی که از سوی استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان میانه برای تامین آب مورد نیاز اهالی شهرستان طارم شد، بسیار موثر بود. 

001

وی با اشاره به اینکه در سال‎جاری مردم شهرستان طارم با مشکل کم آبی در حوزه کشاورزی مواجه بودند، تصریح کرد: تخصیص آب به این شهرستان با کمک استان آذربایجان شرقی موجب، شادابی و رفع مشکل مردم شد و سعی می‎کنیم که سال‎های آتی هم این همکاری ادامه داشته باشد. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا نسبت به آبگیری سد شهریار اقداماتی انجام شود، اضافه کرد: این سد با پول بیت‎المال احداث و سد تکمیل شده است.

وقف‌چی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط آبگیری سد شهریار باقی مانده است، یادآور شد: با آبگیری این سد، بسیاری از مشکلات آب در استان‎های زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی رفع می‎شود. 

وی با بیان اینکه پیگیری احداث دو راه ارتباطی روستایی در شهرستان طارم از جمله برنامه‎های پیش‌رو است، ادامه داد: مسیر روستای «کلکش به زرنی» به طول پنج کیلومتر و روستای «پازوکی به سرخ‎آباد» به طول سه کیلومتر مورد پیگیری قرار گرفته است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسیرهای روستایی مذکور در شهرستان طارم حداقل به عنوان جاده خاکی ارتباطی بازگشایی شود، کمک زیادی به ارتباط این مناطق می‎کند، افزود: همچنین احداث این مسیرهای ارتباطی کمک موثری در رفت و آمد کارگران و توسعه گردشگری منطقه خواهد داشت.