- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۶/۲۷

آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میانه برگزار شد +تصاویر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: دادگستری استان آذربایجان شرقی و به تبع آن شهرستان میانه علاوه بر وظایف ذانی خود در کنار دولت بوده و در راه اندازی فرآیند تولید نیز نقش مهمی دارند.

001

حمید شکری در آئین تودیع و معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان میانه با اشاره به اینکه قوای سه گانه از حوزه های مستقل تعریف شده در قانون اساسی هستند افزود: این قوا در عین استقلال همکاری خوبی با دولت دارند.

وی در ادامه با اشاره به رضایت مردم از قوه قضائیه در شهرستان میانه این امر را نشان از عملکرد مناسب این قوه و همکاری تنگاتنگ آنها با دولت عنوان نموده از زحمات قوه قضائیه شهرستان در همراهی و همکاری با دولت و زحمات قنبرزاده رییس سابق دادگستری شهرستان تقدیر و تشکر نموده برای اصغر فکور در سمت رییس جدید دادگستری شهرستان برای تکمیل نواقص و ارائه خدمات بیشتر آرزوی توفیق کرد.  
شکری با اشاره به نقش مفید قوه قضائیه در فرآیند تولید اظهار کرد: انتظار داریم قوه قضائیه شهرستان بیش از پیش در مسائل اجتماعی و تولیدی یاریگر ما مسئولین باشند که خوشبختانه این قوه  در شهرستان به نحو کامل به این وظایف عمل کرده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: مدیریت بر اساس عدالت  مهمترین خواسته مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
یعقوب شیویاری با اذعان بر اینکه ازدیاد پرونده ها در کشور برازنده نظام  اسلامی ایران نیست افزود: ما درقوه قضائی کشور 2 برابر استاندارد جهانی پرونده داریم و در شهرستان میانه نیز برای هر قاضی 120 پرونده موجود است که ازدیاد این پرونده ها از عدم آگاهی مردم به مقررات سرچشمه می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جرم و جنایت ویروسی قابل انتقال است خواستار پیشگیری با همت تمامی مسئولین ذیربط شده افزود: باید آگاهی مردم را با استفاده از مفاهیم قرآنی و آثار هنری از طریق صدا و سیما افزایش دهیم.
شیویاری قانون گریزی را سبب بروز آسیبهای اجتماعی خوانده گفت: قانونی که قابلیت اجرا و تمکین داشته باشد از بسیاری از مشکلات خواهد کاست.
نماینده مردم میانه در پایان بالا بودن پرونده های قضایی شهرستان را علت مهمی برای به خطر افتادن سلامت قضایی به جهت فشار کاری خوانده افزود: اساسی ترین و آسان ترین راه در راستای کاهش پرونده های قضایی آگاهی بخشی در جامعه می باشد.  

002

رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: این استان با راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیکی، پس از استان فارس جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان میانه با اشاره به کثرت پرونده های ورودی به سیستم قضایی با ابراز ناراحتی از ورود بیش از 7 میلیون پرونده به سیستم قضایی کشور گفت: برای این حجم از پرونده، بیش از 15 میلیون فرآیند انجام می پذیرد و برای انجام هر فرآیند، یک نفر قاضی نیاز بوده  که توهین و اهانت بیشترین عنوان پرونده های دادگستری استان است.
وی با بیان اینکه احیای حقوق عامه، یکی از وظایف حاکمیت است، گفت: عدالت گستری در سطح جامعه صرفا مختص دستگاه قضایی نیست بلکه تمامی دستگاهها برای تحقق این امرباید  خود را موظف بدانند.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه مشکلات جامعه از جمله اقتصادی، سریعا بازخورد خود را در ورود پرونده های متعدد به سیستم قضایی نشان می دهد افزود: باید بستر رسیدن افراد به حقوق قانونی خود با شفاف سازی و تعریف فرآیندها در دستگاهها فراهم شود تا به مراجعه قضایی نیاز نباشد.رئیس دادگستری استان به موضوع اطاله  دادرسی اشاره کرده، گفت: روند کار سیستم قضایی کنونی قابل مقایسه با سیستم 10 سال پیش نبوده و پرونده ای که دو سال در نوبت بود، اکنون حداکثر ظرف 15 تا 20 روز تعیین تکلیف می شود و این در حالی است که 80 درصد پرونده های قضایی نیاز به کارشناسی فنی دارند.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: بیش از 50 درصد ابلاغیه ها بصورت الکترونیکی صادر شده و 80 درصد این رقم، ابلاغ واقعی بوده و به رویت شخص مورد نظر می رسد که روند کار دادرسی را تسریع بخشیده و ضریب اعتماد عمومی را بالا می برد.
وی به موضوع امنیت پایدار در جامعه اشاره کرده، گفت:  نباید در نظام اسلامی ایران که حاصل خون هزاران شهید است شاهد حضور اراذل و اوباش باشیم چرا که دوره اوباش به پایان رسیده و سیستم قضایی و انتظامی هرگز اجازه جولان این افراد را نداده و با قاطعیت هرچه تمام با آنان  برخورد می کند.
در این مراسم، طی حکمی اصغر فکور به عنوان رییس جدید دادگستری میانه معرفی و از زحمات حبیب قنبرزاده، رئیس قبلی دادگستری تقدیر شد. گفتنی است فکور قبل از اینکه رییس دادگستری بستان آباد بود.

003

در مراسمی همزمان در شهر ترکمانچای، سلطانی به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی این شهر معرفی و از نعمتی رئیس سابق نیز تقدیر بعمل آمد.   

1
1