- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۶/۲۷

هاشمی به دلیل سوابق خوب اجرایی از گزینه های مجمع نمایندگان است

پس از استعفای معاون سیاسی وزارت کشور زمزمه ها در مورد کرسی استاندار آذربایجان شرقی شدت گرفت که با انتصاب اسماعیل جبارزاده به جای او بیشتر شد برخی از مجید خدابخش استاندار فعلی اردبیل و برخی دیگر از سید حسین هاشمی استاندار تهران یاد می کنند

حمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی درمورد تعیین استاندار در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: این جلسه در مورد خواسته ها و انتظارات مجمع نمایندگان از استانداری بود که توسط دولت تعییین می شود.

وی تصریح کرد: انتخاب نماینده عالی دولت حق دولت است و طبیعتا دولت در انتخاب استاندار به عنوان نماینده عالی خود سهم بسزایی دارد و استاندار در توسعه و پیشرفت استان و به دست آوردن رضایت مردم از عملکرد دولت سهیم باشد، قطعا دولت با اهتمام بیشتری باید در این زمینه اقدام کند.

نماینده مردم تبریز در ادامه گفت: انتظار ما از گزینه های مطرح شده آن است که دارای سوابق اجرایی مثبت و ارزشمند باشند و همچنین در راستای شکوفایی ظرفیت ها و بالندگی استعدادهای جوانان مثمر ثمرباشند؛ فرصت های اقتصادی را برای استان آذربایجان شرقی که به جهت همسایگی با کشورهای مختلف و همچنین ارتباطات بین المللی دارای ظرفیت های بالایی است به وجود بیاورد.

بیگی افزود: همچنین زیرساخت های بسیار باارزشی از جهت راه و حمل و نقل ریلی و خطوط انتقال نیرو بنگاه های اقتصاد و تولید می توانند در پشتیبانی یک مدیر ساعی و پرتلاشی باشند که این ظرفیت ها را به بالاترین و بهترین موضوع ثمردهی برساند.

وی افزود: مدیری که قرار است به عنوان مدیر عالی در استان حضور داشته باشد دارای یک گذشته اجرایی مناسب باشد؛ با این توضیحات به نظر می آید آقای خدابخش استاندار فعلی اردبیل با داشتن سوابقی که در گذشته در آذربایجان شرقی به عناوین معاون عمرانی، معاون سیاسی امنیتی و یک دوره ای هم به عنوان سرپرست استانداری، انشالله گزینه موفقی خواهند بود.

همچمنین بیگی در پایان گفت: حسین هاشمی استاندار تهران به دلیل سوابق خوب اجرایی که دارد به عنوان گزینه دیگر مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی است.

 

نام استاندار

وضعیت فعلی در دولت

سوابق

مجید خدابخش

استاندار اردبیل

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی/

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی/

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی

حسین هاشمی

استاندار تهران

نماینده شهرستان میانه در دوره چهارم مجلس/

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دوره های پنجم، ششم، هفتم و هشتم

 

 

1
1