- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۶/۲۲

خط آهن میانه- بستان آباد طی دو ماه آتی زیر بار ترافیک می‌رود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، علی بدرشکوهی در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان بستان آباد با اشاره به نقش امام جمعه این شهرستان در پیشبرد فعالیت‌های دستگاه اجرایی به عنوان یک پدر معنوی گفت: بر اساس هدایت های امام جمعه و هماهنگی و همدلی تمامی مدیران شهرستان، شهرستان بستان آباد بر مدار توسعه قرار گرفته و بر مبنای اجرایی کردن سند تدبیر توسعه شهرستان پیش رفته است. 

 وی با اشاره به آخرین وضعیت خط آهن میانه  بستان آباد نیز گفت: تحقق کامل این پروژه، فصل جدیدی در توسعه شهرستان و استان ایجاد می کند و به احتمال زیاد، خط یک خط ریلی این مسیر در طول دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود. 

گفتنی است عصر روز  جمعه ۱۸ فروردین ماه سال جاری عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همراه معاونین خود در حوزه حمل و نقل و برخی از نمایندگان مجلس در سفر استانی به آذربایجان شرقی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد کلنگ زنی کرد. 

این ایستگاه راه‌آهن در محور راه‌آهن میانه – تبریز و در شهرستان بستان‌آباد احداث خواهد شد که این ایستگاه از نوع مسافری است و در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار بنا می‌شود. 

زیربنای ایستگاه ۶۶۸۳ متر مربع و گنجایش ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد ۲۵۰ نفر است. همچنین با توجه به بهره‌برداری از ایستگاه به عنوان پایانه مسافری، طراحی انبارهای لجستیک در دستور کار مهندسین مشاور قرار گرفته است.

 

1
1