- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۲۵

معرفی دکتر مریم صادقی، مخترع و دانشمند میانه ای الاصل کانادایی

مریم صادقی در شهرستان میانه متولد و تحصیلات خود را تا دبیرستان در این شهر به پایان رساند. در سال 1379 با رتبه ممتاز از رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته شده و لیسانس خود را در رشته مهندسی کامپیوتر در سال 1384 اخذ نمود.

وی در سال 2012 دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه Simon Fraser University  در زمینه آنالیز تصاویر پزشکی اخذ کرد. رساله دکترای خانم صادقی موفق به اخذ جایزه ویژه از انجمن پردازش تصویر و تشخیص الگو کانادا گردید. همچنین در سال 2013 به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه مدال ویژه رئیس دانشگاه را دریافت نمود و به مدت 11 ماه فوق دکترای خود را در همین دانشگاه در زمینه تشخیص سرطان گذراند. مریم صادقی همزمان با تحصیل حدود 5 سال در اداره سرطان شناسی ایالت بریتیش کلمبیا کانادا به عنوان پژوهشگر تا سال 2013 فعالیت نمود.

فعالیت عمده ایشان در زمینه فن ­آوری سلامت پوست است. وی بعد از فارغ التحصیلی، در سال 2012 یک شرکت فن آوری به نام متااُپتیما MetaOptima در ونکوور کانادا تأسیس نمود که طراح و خالق و تولید کننده میکروسکوپ کوچکی به نام MoleScopeTM بود که با تلفن­های هوشمند کار می کند و امکان تشخیص و ردیابی توده های سرطانی پوستی را از طریق عکس برداری از آن می دهد. به واسطه همین اختراع، در سال 2013 جایزه 40 هزار دلاری WaveFront"s Wireless Prize در رقابت های مبتکران از آن این شرکت شد.

001

 

وی مدال طلای کنگره جهانی درماتولوژی در سئول کره جنوبی را در بین 24 هزار اختراع ثبت شده به خاطر خلق برنامه کامپیوتری به دست آورد که قادر بود تصاویری را از پوست استفاده و سرطان پوست را تشخیص دهد. خانم صادقی همچنین مدال طلای رقابت های دانشجوی بین المللی ACM را از موسسه تحقیقاتی ماکروسافت و آنیتا بورگ دریافت نمود. تحقیق وی در زمینه تشخیص و پیشگیری از سرطان پوست جایزه اختراع را در سال 2012 از NSERC دریافت نمود.

همچنین در سال 2014، خانم صادقی جایزه ابتکار را از Coast Capital Savings دریافت نمود. وی در حال حاضر مدیر عامل اجرایی این شرکت و به علاوه دو سال است که به عنوان مدیر شرکت Digital Health Hub در شهر Surrey کانادا فعالیت می­نماید، همچنین به عنوان مخترع MedTech با کمپانیAccelerator در لُس آنجلس امریکا همکاری دارد. صادقی بخشی از تیم UVCanada است که خالق اپلیکیشن آموزش سلامت عمومی برای حفاظت در مقابل نور خورشید است.

صادقی در سال 2016 نامزد دریافت جایزه بانوی برجسته سال 2016 YWCA شد

 

جهت آشنایی بیشتر با این بانوی میانه ای به لینک های زیر مراجعه کنید:

https://www.linkedin.com/in/maryams/

https://molescope.com/blog/bio/maryam-sadeghi-phd

https://www.youtube.com/watch?v=l0_MrIJNgas

https://metaoptima.com/team/

1
1