- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۲۱

سازندگی و آبادانی شهرستان میانه با روحیه جهادی بسیجیان/طرح هجرت دانش آموزی نماد کارگروهی و اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، طرح هجرت  در قالب طرح های جهادی همه ساله در سطح مدارس و مساجد شهرستان میانه انجام می گیرد و ساخت خانه عالم، زیباسازی شهر و مرمت و تعمیر مدارس، مساجد و رنگ آمیزی، لوله کشی آب مدارس از کارهایی است که امسال در طرح هجرتدر حال انجام است. 

اردوهای طرح هجرت بسیج سازندگی یکی از هزاران نمونه مشارکت مردمی و مردم سالاری دینی در کشور است که توانسته منشاء خدمات زیادی باشد و سپاه و بسیج بعد از انقلاب اسلامی نشان داده در عرصه سازندگی و توجه به مناطق دور دست شب و روز نمی شناسد و با همه توان در خدمت به مردم روستایی و محروم و ارائه خدماتی ماندگار تلاش می کند. 

بدون شک پیوند بین مساجد و جوانان چه در عرصه های دفاع مقدس و چه دوران سازندگی پیوندی ناگسستنی است که در سایه اردوهای جهادی و سازندگی نتایج ارزشمندی در پی داشته که مسئولان با درک تأثیرگذاری عمیق آن می بایست همه گونه همکاری با این طرح را انجام دهند.

001

محرومیت زادیی سد راه مهاجرت از روستاها و مناطق محروم 

 اگر غبار محرومیت از چهره روستاها زدوده نشود شاهد خالی شدن روستاها از سکنه هستیم که خود نوعی تهدید به شمار می رود. در این میان ایجاد اشتغال پایدار و زیرساخت های مناسب فرهنگی و ورزشی برای روستاها ضروری است وخدمات دهی به روستاها ذخیره ای برای آینده است. 

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای ما از حداقل امکانات برخوردار بودند، اما به برکت انقلاب اسلامی این مسائل حل شد اما باز هم این خدمات کافی نبوده و باید مسئولین نظام در این راستا کمر همت بسته و بسیجی وار مشکلات را از میان بردارند. 

محرومیت زدایی، آبادانی و  اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها جلوگیری خواهد و برگزاری اردوهای هجرت و محرومیت زدایی بسیح سازندگی در این میان نقشی بی بدیل ایفا می کند که برای هر چه بهتر برگزار شدن این طرح ها می بایست در حد امکان امکانات دولتی و دستگاه های اجرایی در اختیار جهادگران برای اسکان، سهولت رفت و آمد و رفع نیاز جهادگران قرار گیرد.

002

 

اردوهای جهادی؛ معنویتی به تمام معنا 

حضور در کنار مردم روستاهای محروم اجر و مزد دنیوی و اخروی دارد و نباید  احساس شود که برگزاری اردوهای طرح هجرت مختص سپاه است، مجموعه سپاه با برگزاری اردوهای جهادی طرح هجرت باری از مسئولیت دستگاه های اجرایی برمی دارد. 

جوانانی که می توانند وقت تابستانی خود را در راه تفریح های دیگر قرار دهند، آستین بالا زده و در گرمای طاقت فرسای این روزها به صحنه آمده و هر یک در حد توان گوشه ای از ساخت و ساز دیار خود را به دست می گیرند. 

جوانان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح ها هر یک در صحبت های کوتاه با خبرنگار ما از حس معنوی و بی مثال خود در این اردوها می گویند که شوق شرکت مجدد در این طرح ها تا سال آینده آنها را همراهی می کند. 

آنان می گویند: ساخت خانه برای کسانی که سرپناهی ندارند و یا نوسازی و بهسازی مدارس به عشق وطن و دیار خود هیچ گونه سختی نداشته و ما با نیروی مضاعف در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد) قدم در این راه گذاشته ایم.

 

003

اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان بسیجی در راه خدمت به مردم 

اردوهای جهادی هجرت با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، کمک به سازندگی و محرومیت زدایی، حرفه آموزی و مرمت و زیبا سازی مدارس در سطح شهرستان میانه در حال اجراست و شرکت کنندگان علاوه بر فراگیری آموزش های فرهنگی در قالب اردوهای جهادی خدمات عمرانی در روستاها و مناطق محروم نیز انجام می گیرد. 

به گفته برگزار کنندگان این اردوها، حضور دانش آموزان در چنین طرح‌هایی، می‌تواند ضمن کمک به  سازندگی به مهارت‌آموزی و غنی‌سازی اوقات فراغت نیز کمک کنند. 

این در حالی است که طی ماه های گذشته موارد مشابه بسیاری از جمله ویزبت رایگان بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و دورافتاده انجام گرفته و سرهنگ غیابی فرمانده سپاه میانه در گفتگو با خبرنگار ما یکی از مأموریت‌های سپاه علاوه بر مأموریت‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی را  ارتقای سطح رفاه عمومی و کیفیت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیجی عنوان کرد. 

اجرای ده ها طرح سازندگی در وسیع ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی 

حسینی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میانه در گفتگو با خبرنگار میانا با بیان اینکه طرح های سازندگی سپاه در طی ماه های اخیر در سطح شهرستان میانه اجرایی شده است، افزود: ساخت ۸ خانه محروم، بازسازی ۴ مسجدو احداث ۳ غسالخانه در حال حاضر با حضور جهادگران انجام می گیرد. 

وی گفت:  ۶ گروه جهادی که هر گروه شامل ۳۰ نفر نیروهای مخلص و متعهد بسیج می باشد با روحیه مثال زدنی در کار ساخت و ساز این طرح ها مشارکت دارند. 

 حسینی همچنین با اشاره به اهداف ولای سپاه و بسیج در محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در منطقه، اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته  توانستیم  با اعطای تسهیلات بانکی به میزان یک میلیارد و  ۸۰۰ میلیون تومان زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر بصورت مستقیم را در شهرستان میانه فراهم آوریم. 

وی تصریح کرد: شرکت در اردوهای جهادی مقدمه مسئولیت پذیری، افزایش روحیه تعاون وهمکاری، خود سازی و متعهد شدن برای حفظ ارزشهای انقلاب واسلام است. 

 

خبرنگار: امید کوهی