- ارسال کننده: گروه کوهنوردی ساوالان داغی میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۱۷

صعود به قله دماوند. 5 و 6 و 7 مرداد ماه 96

بنام خدا
گزارش صعود دماوند (بام ایران)
زمان 5 و 6 و 7 مرداد ماه 96

نوع برنامه : کوهنوردی

مدت زمان اجرا 65ساعت از میانه تا میانه

نفرات صعود کننده آقایان فتح اله نوری ، حسام یوسفی و صادق اقدمی (اعضای گروه ساوالان داغی میانه)
روز پنج شنبه ساعت 12:30 میانه را بطرف پلور ترک کردیم بعد از 9 ساعت  (به دلیل ترافیک سنگین تهران) به پارکینگ  فدراسیون رسیدیم.ساعت 7صبح از فدراسیون با نیسان به سمت گوسفند سرا حرکت کردیم و پس ازآن به سمت بارگاه سوم حرکت کردیم. شب مانی را در بارگاه سوم  انجام دادیم که بعضا با باد شدیدی مواجه می شدیم.
 صبح روز بعد ساعت 5 از بارگاه استارت زدیم و باتوجه به بررسی که از هوای روز صعود کرده بودیم به غیر از این که بعضا باد شدیدی می وزید، هوای خوبی را تجربه کردیم . حدود ساعت 10:30 به قله رسیدیم و پس از نیم ساعت توقف در قله  استارت برگشت را زدیم و پس از 3 ساعت فرود کوله ها را در بارگاه سوم زمین گزاشتیم. با صرف نهار مختصری چادرها و سایر وسایل را جمع کرده وبا سرعت یکنواختی به سمت گوسفند سرا کوله کشی کردیم . بعد از رسیدن به گوسفند سرا وسایل را بار ماشین کردیم و خودمان را به فدراسیون رساندیم . شام مختصری خوردیم و مسیر یرگشت به میانه را پیش گرفتیم  و صبح یکشنبه ساعت 04:30 میانه بودیم.. (ضمنا رانندگی کل مسیر با اون همه خستگی و بی خوابی با آقای نوری بود که جا داره از ایشان تشکر ویژه ای بکنم.)