- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۰۸

شهرستان میانه برای میزبانی تبریز ۲۰۱۸ آماده می شود

1111

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، مهدی مشایخی در جلسه هماهنگی تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه محور میانه – تبریز در این طرح گنجانده شده است، افزود: باید در راستای این طرح نظافت روزانه معابر ورودی و خروجی شهر همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ به طور مستمر و با جدیت انجام شود.

  

وی خواستار پاکسازی کامل و جمع آوری ادوات و ضایعات از حاشیه معابر پنج محور در مبادی ورودی و خروجی شهر شده است، افزود: فضای سبز باید پیرایش شده و گلکاری و تزئین درختان همچنین درختکاری باید به طور ویژه در ابتدای سال ۱۳۹۶ مورد توجه قرار گیرد.

  

مشایخی بر ضرورت ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در پارک جنگلی و ساماندهی آن تاکید کرده افزود: سرویس های بهداشتی و نمازخانه های کنار جاده ای و داخل شهری باید ساماندهی، رفع نقص و زیباسازی شده و تابلوها و نمادهای وحدت اسلامی نیز در کنار جاده ها، میادین ورودی و خروجی نصب شود.

  

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه میانه اضافه کرد: باید تابلوها، علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای شهری استاندارد سازی شده و نواقص در این زمینه به طور کامل رفع شود.

  

مشایخی با اشاره به اینکه باید ساختمان های دولتی توسط ادارات مربوط نورپردازی، رنگ آمیزی و زیباسازی شوند افزود: فضاهای سبز اختصاصی محوطه ادارات و نهادهای دارای این امکان باید در فصل پاییز و فصل کشت سال ۲۰۱۸ درختکاری، گلکاری و چمن کاری انجام شود.

  

وی بر تهیه و نصب تابلوهای بزرگ خوش آمد در مبادی ورودی و تابلوی سفر بخیر در مبادی خروجی با ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی تاکید کرد و گفت: ساماندهی، پاکسازی و زیباسازی اطراف بناهای فرهنگی و تاریخی و اماکن گردشگری در داخل محدوده شهری از ضرورت های مهم در خصوص طرح تبریز ۲۰۱۸ می باشد و در همین راستا باید مشکل نگهبان موزه شهر میانه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان پیگیری و رفع شود تا موزه هیچ گاه تعطیل نشود.

  

مشایخی در ادامه خواستار رنگ آمیزی و گلکاری و رفع مشکلات فنی و دیدمان میادین و معابر داخل شهر شد و گفت: آبنماهای موجود و سیستم نورپردازی و موزیکال آنها باید رفع عیب شده و با پشتیبانی مستمر از توقف کار آنها جلوگیری شود.

  

وی بر نصب تندیس های آماده شده سرداران شهید میانه به سفارش شهرداری میانه در محل مناسب تاکید کرد و گفت: ورودی و خروجی شهر، میادین و معابر، پارک ها و اماکن تاریخی و گردشگری باید برای پذیرایی از گردشگران و مسافران میانه در طرح تبریز ۲۰۱۸ به طور کامل آماده شود تا بتوانیم جایگاه واقعی میانه در سطح استان را به همه بشناسانیم.
مشایخی در پایان گفت: بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی می توانند ۱۰ درصد از اعتیازات خود را برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص دهند.

 

1
1