- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۰۳

روستاهایی در شهرستان میانه به رنگ تمام محرومیت ها/ چه زمانی نوبت حماسه مسئولین می شود +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا،  به رغم تلاش های صورت گرفته در بخش های دور افتاده و محروم شهرستان میانه، به لطف توجهات امام راحل در سال های نخست انقلاب و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به امر محرومیت زدایی در مناطق دور افتاده، همچنان پیشرفت خدمات در بسیاری از روستاهای این شهرستان به خواب فرو رفته است.

 

 

میانه، منطقه‌‎ای است وسیع با مساحتی بیش تر از تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی متشکل از ۴ شهر، ۵ بخش و ۴۰۰روستا است، جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر دارد.

 

 

مردم مناطق محروم میانه بر این باور بودند که با شهرستان ویژه شدن این منطقه، تحولی جدی رخ می‌دهد و مردم را از فقر و محرومیت نجات و به سمت توسعه و رشد سوق می دهد.

 

 

قبل از اقدام دولت مبنی بر شهرستان ویژه شدن این منطقه تنها حامی مردم در مواقع مشکلات در کنار دستگاه های دولتی خدمات رسان، سپاه و بسیج و همچنین کمیته امداد حضرت امام(ره) بودند که با اختیارات تامی که از رهبر انقلاب اخذ کرده اند نقطه امید و مامن امنی برای رنج دیدگان میانه محسوب شده و می شوند.

 

 

با شهرستان ویژه شدن میانه نگاه مردم نسبت به مسئولان فراتر رفته و همه آنها به اقدام شایسته دولت و مسئولان استانی و کشوری چشم بسته‌اند تا با در نظر گرفتن تمام امکانات لازم برای رشد و توسعه یک شهرستان درمیانه و بخش های تابعه آن تحولی عظیم صورت گیرد.

 

 

با گذشت چندین سال از تغییر عنوان میانه به فرمانداری ویژه اقدامات و تلاش های صورت گرفته توسط دولت نتوانسته آنگونه که بایست غبار محرومیت را از چهره میانه پاک کند تا امروز شاهد کوچ روستانشینان و حتی شهرنشینان به شهرها و حتی استان‌های همجوار باشیم.

 

 

این عقب‌گرد جمعیتی در کشاکش خشکسالی و نابود شدن باغات و اراضی کشاورزی زنگ خطر را برای متولیان منطقه و مدیران ارشد استانی و کشوری به صدا درآورده تا با چاره‌اندیشی و فرآهم آوردن مایحتاج و نیازهای مردم، شهرستان میانه را به آبادانی امیدوار نگه دارند.

 

نکته قابل توجه در این میان جمعیت شهرستان میانه براساس سرشماری سال ۹۵  به ۱۸۲ هزار و ۸۴۸ نفر می رسد که نسبت به سرشماری سال ۹۰ قریب به ۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان کاهش و همچنان به یکی از قطب ها مهاجرت استان آذربایجان شرقی به سایر نقاط کشور بشمار می آید.

 

 

همچنین این آمارها نشان می دهد با توجه به آمار موجود از سال  ۷۵ تا ۹۰، در حدود ۶۰ هزار نفر از شهرستان میانه مهاجرت کرده اند که این آمار نشانگر بالا بودن شاخص مهاجرت شهرستان نسبت به دیگر شهرستانهاست که بایستی در کنترل و کاهش آن چاره اندیشی شود.

 

 

گواه بر این ادعا ها تصاویر اسف بار از روستاهای ویران و خالی از سکنه در شهرستان میانه است که با معضل مهاجرت جمعیتی مواجه بوده و مدارس مخروبه را به نسل های آینده به ارث گذاشته است.

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

 011

012

013+014

015

016

017

018

019

020

021

022

023

024

025

026

027

028

029

 

 

1
1