- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۵/۰۲

مساجد بین‌راهی میانه نیازمند توجه مسئولان/سرویس های بهداشتی که آب ندارند+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، با شروع فصل تابستان گردشگران بسیار زیادی به استان آذربایجان شرقی به خصوص به شهرستان ویژه میانه سفر می کنند پس می طلبد که زیر ساخت های گردشگری اعم از سرویس بهداشتی و مساجد بین راهی مورد توجه قرار گیرد، اما در این ایام تعدادی از مسافران و مخاطبان این پایگاه خبری  با ارسال پیام هایی مبنی بر نبود سرویس بهداشتی در جاده ها مواصلاتی به میانه و یا نداشتن آب در این سرویس ها گلایه کردند که مورد نارضایت آنها شده است.

  

این مسافران عنوان می کنند این شهرستان تنها  اسم ویژه بودن را یدک می کشد چرا که از کوچکترین زیرساخت یعنی سرویس بهداشتی و یا نبود آب در برخی از این سرویس ها محروم است.

  

این مسافران عنوان می کنند باعث تعجب است که در مجاورت این سرویس های بهداشتی رودخانه و یا امکان امدادی وجود دارد اما این سرویس ها از نعمت آب محروم هستند.

  

در این میان تأکید بر اقامه نماز اول وقت با تأمین زیرساخت‌های عمومی در مناطق مختلف محقق می‌شود و نباید از مردم انتظار داشت که در بین زمین و هوا این واجب الهی را به‌جای آورند.

  

وقتی سخن از فضایی به نام مسجد و یا نمازخانه به میان می‌آید، نخستین نگاه به سمت رعایت نکات بهداشتی معطوف می‌شود، آیا به صرف اینکه یک بنا را به نام مسجد احداث کنیم، می‌توان انتظارهای فرهنگی و مذهبی را برآورده کرد.

  

از طرفی باید با نگاهی واقع‌بینانه و کارشناسی به موضوع توجه داشت، زیرا با شعار دادن نه تنها موفق نمی‌شویم، بلکه نتیجه عکس که همان دافعه برای اقامه نماز اول وقت و روشن بودن چراغ مساجد است، نصیب ما می‌شود که جبران‌ناپذیر است.

  

حکایت مساجد بین‌راهی و وضعیت بهداشتی و فیزیکی آنها طی دهه‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار است و این مهم در مناطق گردشگری و ییلاقی خوش آب و هوا بیش از این احساس می‌شود.

  

محور جاده قدیم میانه –تبریز که از پرترددترین جاده‌های استان به شمار می‌آیند، در همه فصول سال میزبان مسافران و گردشگرانی هستند که در ایام تعطیل به مراتب این مناطق را بیشتر از جاهای دیگر برای تفریح و گذراندن اوقات خود انتخاب می‌کنند.

 

نخستین مسجدی که می‌توان به آن به عنوان مکانی امن با حداقل‌های بهداشتی و رفاهی نگاه کرد، مسجد جنب جاده عجمی در ۲۰ کیلومتری شهر میانه است که با وجود یک ساختمان شیک از لحاظ فیزیکی هیچ‌گونه کمی و کاستی ندارد، اما نداشتن آب مورد نیاز و بسته بودن در آن در زمان انجام فرایض دینی و اذان یکی از بزرگترین معضلاتی است که در این مکان مقدس کیمیاست.

  

امیدواریم مسئولین شهرستان میانه چاره ای برای این مشکل اندیشیده و با دیدن این تصاویر سریعاً مشکل را حل تا بیش از این شرمنده و خجالت زده مسافرین نشویم کنند.

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011

012

013

014

015

016

017

018

019

020

021

022

023

 

1
1