- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۴/۲۶

وجود ۸۶ واحد صنعتی فعال در شهرستان میانه/ ۱۷۸۲ نفر در بخش صنعت مشغول بکار هستند

002

 

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا به نقل از مهر صبا، وی تعداد شهرکهای صنعتی شهرستان را ۶ شهرک خوانده افزود: مساحت این شهرکها در مجموع ۳۴۰ هکتار و تعداد واحدهای مستقر در این شهرکها ۱۰۳ واحد است.

امدادیان تعداد پروانه بهره برداری صادره را ۳۴۲ پروانه تعداد پروانه بهره برداری دارای اعتبار موجود را ۸۶ مورد، سرمایه مجوز را ۱۴۶۱۹۴۸ میلیون ریال  و اشتغال مجوز برای ۱۵۳۰ نفر عنوان نموده گفت: تعداد پروانه های بهره برداری ابطال شده ۲۵۶ فقره (یعنی ۷۵ درصد پروانه های صادره می باشد) و از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سه ماهه اول ۹۶ تعداد ۶۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه مجوز ۴۲۱۷۳۵ میلیون ریال و با اشتغال مجوز ۴۲۹ نفر صادر شده است.

وی تعداد اشتغال واقعی در واحدهای صنعتی برابر آخرین پایش میدانی را ۱۷۸۲ نفر خوانده افزود: در بحث آمار مربوط به جوازهای تاسیس معتبر از ابتدای سال ۹۲ تا پایان ۳ ماهه اول ۹۶ تعداد ۱۱۶ فقره جواز تاسیس با سرمایه مجوز ۳۷۸۳۳۵۵ میلیون ریال و با اشتغال مجوز ۲۲۷۰ نفر صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه در ادامه به ساختار فعالیت معدنی شهرستان اشاره کرده گفت: کل تعداد پروانه های اکتشاف ۶ مورد، ۱۷ مورد گواهی کشف ۵۹ مورد پروانه بهره برداری و ۱۴ مورد اجازه برداشت داشتیم که در سال گذشته ۲ مورد پروانه اکتشاف، ۲ مورد پروانه بهره برداری و ۷ مورد اجازه برداشت صادر شد و در ۳ ماهه اول سال جاری نیز ۲ مورد اجازه برداشت صادر شد.

امدادیان با اشاره به وضعیت معادن شهرستان میانه به تفکیک نوع ماده معدنی گفت: معادن سنگ برلیت با ۶ واحد فعال و ۳ واحد غیر فعال، خاک صنعتی با ۴ واحد فعال و ۶ واحد غیر فعال، دولومیت با ۱ واحد فعال و ۱ واحد غیر فعال، زئولیت با ۱ واحد فعال و ۲ واحد غیرفعال، سیلیس با ۱ واحد غیر فعال عقیق با ۲ واحد غیر فعال، فلدسیات با ۲ واحد غیرفعال، گچ با ۷ واحد فعال و ۶ واحد غیر فعال، گرانیت با ۱ واحد غیر فعال، لاشه با ۹ واحد فعال و ۱۰ واحد غیر فعال، مرمریت با ۱ واحد فعال، منگنز با ۱ واحد فعال و ۱ واحد غیر فعال، نمک سنگی با ۱ واحد فعال و ۱ واحد غیر فعال، مولیبدن با ۱ واحد فعال از جمله معادن شهرستان به شمار می رود که در کل ۳۱ معدن فعال و ۳۶ معدن غیر فعال در شهرستان موجود است.

وی  ۱۲ معدن فلزات پایه با اولویت مس، ۳ معدن برلیت، ۲ معدن دولومیت، ۲ معدن گچ، ۱ معدن گرانیت و ۱ معدن فلدسیات را از جمله معادن اکتشافی  سالهای اخیر عنوان نموده گفت بر اساس تحقیقات صورت گرفته چندین زون طلا دار نیز در این شهرستان شناسایی شده که توان بسیار بالای این منطقه را در توسعه فعالیت های معدنی و اولویت دادن به سرمایه گذاری در این بخش را هر چه بیشتر توجیه پذیر می نماید.

امدادیان با ارائه خلاصه ای از فرصتهای سرمایه گذاری در صنایع معدنی افزود: سرمایه گذاری در استخراج و فرآوری طلا و مس، تولید سنگهای ساختمانی و تزئینی با کیفیت مطلوب و پیشرفته، ایجاد کارخانجات تولید فرو آلیاژها با توجه به نیاز داخلی کشور به فروآلیاژها و نیز امکان صادرات آن به کشورهای همسایه سرمایه گذاری در استخراج و فرآوری پرلیت با توجه به کاربردهای فراوان از جمله در صنعت ساختمان، نفت، کشاورزی  آب و فاضلاب، نساجی، صنایع غذایی، شیمیایی، ریخته گری و غیره، استخراج و فرآوری مولیبدن با توجه به وجود منابع غنی این ماده معدنی در شهرستان که در خاور میانه بی نظیر است احداث واحدهای تولید کاشی، سرامیک، آجر نسوز دو لومیتی آجر سفال و گچ صنعتی و احداث واحد فرآوری فلدسیات و لعاب کاشی از جمله فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه معادن شهرستان به شمار می رود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه در حوزه تجارت از وجود ۶۰۰۰ واحد صنفی در سطح شهرستان خبر داده گفت: از این تعداد ۵۰۶۰ واحد دارای پروانه کسب و مابقی پروانه کسب ندارند، همچنین تعداد رسته های صنفی ۳۳۶ مورد و تعداد اتحادیه های صنفی شهرستان ۲۲ مورد می باشد.

وی تعداد جلسات کمیسیون نظارت بر اصناف در سال گذشته را ۱۲ جلسه و تعداد جلسات تشکیل هیات اجرایی بر انتخابات اتحادیه های صنفی را ۲ مورد عنوان کرده افزود: طی سال گذشته ۲ مورد تشکیل جلسه تطبیق شرایط اتحادیه های صنفی، ۱ مورد انتخابات اتحادیه های صنفی و ۲۲ مورد بازرسی از عملکرد اتحادیه های صنفی را داشتیم.

امدادیان با اشاره به وجود مراکز ذخیره سازی در حوزه تجارت گفت: در سطح شهرستان ۳ سیلو با ظرفیت ۹۶۰۰۰ تن، ۱۰ انبار فعال با ظرفیت ۲۵۳۰ تن و ۴ سردخانه فعال با ظرفیت ۶۶۰۰ تن موجود می باشد.

وی در حوزه تجارت به صنعت فرش شهرستان اشاره کرده افزود: تعداد بافندگان فعال فرش دستباف ۱۰۰۰ نفر می باشند همچنین در این صنعت ۳۰۰ نفر بیمه شده و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

 

امدادیان در حوزه نظارت و بازرسی گفت: در این حوزه در سال گذشته ۴۱۴۴ واحد و در سه ماهه سال جاری ۱۷۲۱ واحد بازرسی شده همچنین ۴۵۲ پرونده در سال گذشته و ۸۲ پرونده در ۳ ماهه سال جاری تشکیل شده که ارزش ریالی پرونده های متشکله سال گذشته ۶۳۶۵۴۰۵۳۷ میلیون ریال و ۱۵۲۸۲۹۳۲۰ ارزش ریالی پرونده های سال جاری می باشد.

وی ۶۹ پرونده گرانفروشی، ۵۲ پرونده کم فروشی، ۲۰ پرونده تقلب، ۲ پرونده ضررو زیان، ۹۱ پرونده عدم صدور فاکتور، ۱۳۶ پرونده عدم درج قیمت، ۱۸ پرونده حراجی غیرقانونی و ۹۳ پرونده سایر را از جمله آمار پرونده های تخلف متشکله در سال گذشته برشمرد.

امدادیان ۲۳۰۰ مورد شکایات و گزارشات مردمی رسیده در سال گذشته را ۲۳۰ مورد عنوان نموده گفت: تعداد گزارشاتی که منجر به تشکیل پرونده تخلف گردیده ۱۰۰ مورد می باشد.

وی تعداد بازرسی انجام یافته از بخش ای تابعه در سال گذشته را ۵۵ مورد، تعداد بازرسی مشترک با ادارات از جمله فرمانداری ویژه شهرستان، آگاهی، شبکه بهداشت و درمان، مراکز بهداشتی، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دخانیات و شرکت نفت و پایانه را ۵۰ مورد ذکر کرده افزود: این اداره به همراه مرکز بهداشت و اداره غله ۴۸ مورد بازرسی از نانواییها را انجام داده است.

امدادیان از برگزاری ۲۰ جلسه مرتبط با بازرسی  با ادارات مربوطه و اتاق اصناف خبر داده گفت: تعداد بازرسی مشترک کالای قاچاق ۱۵۳ مورد به همراه ادارات مربوطه و تعداد طرح های نظارتی ویژه برگزار شده ۴ طرح شامل طرح های نوروزی، ماه مبارک رمضان، تعطیلات تابستانی و بازگشایی مدارس می باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میانه با بیان برگزاری ۲۸ جلسه ستاد رفع موانع تولید و تسهیل در سرمایه گذاری طی سال گذشته و ۴ جلسه در ۳ ماهه سال جاری افزود: در سال گذشته ۲۴۸ مصوبه و در سال جاری ۱۴ مصوبه تصویب شده که به ۱۷ مصوبه سال گذشته و ۱۲ مصوبه امسال اقدام  شده و ۷۸ مصوبه سال گذشته و ۲ مصوبه دیگر امسال نیز در دست اقدام است.

وی با بیان تسهیلات بانکی مرتبط با صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میانه طی سال ۹۵ گفت: در بحث زونق تولید( بهین یاب) در بخش سرمایه ثابت تعداد ۳ مصوبه با ۶۰۰۰۰ میلیون ریال؛ با ۱ مصوبه معرفی شده به بانک به مبلغ ۳۰۰۰ میلیون ریال و در بخش سرمایه در گردش ۳۹ مصوبه به مبلغ ۲۲۲۰۰۰ میلیون ریال داشتیم که ۳۶ مورد به بانک با مبلغ ۶۵۰۵۰ میلیون ریال با ۱۶ قراداد داشتیم.

امدادیان اضافه کرد: در مشاغل خانگی با سرمایه ثابت ۲۸ مصوبه  با ۸۷۰  میلیون ریال داشتیم که  این ۲۸ مصوبه  به بانک معرفی و قراداد صورت گرفته است.

وی شناسایی و فعال سازی ظرفیت های معدنی شهرستان و صنایع پایین دستی آن، ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای نیمه فعال و تعطیل در سایت بهین یاب، نمانام سازی یا برندسازی، ظزفیت سازی برای واحدهای تولیدی با ورود به بحث صادرات، ارتباط بین صنعت و دانشگاه، فرهنگ سازی حمایت از تولید داخل و تقابل با قاچاق کالا و ایجاد دفتر نمایندگی پایانه و گمرکات در شهرستان میانه را از مهمترین اهداف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میانه برشمرد.

امدادیان در پایان سخنان خود از همیاری و مساعدت مهندس شکری  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نمایندگان مردم میانه در مجلس،  اعضای شورای اداری ، واحدهای صنعتی، معدنی،  خدماتی توزیعی و اصناف در بهبود ارایه  خدمات در حوزه های مختلف تقدیر و تشکر کرده خواستار همراهی و حمایت همواره آنان در پیشبرد و تحقق اهداف این اداره برای رسیدن به توسعه همه جانبه در بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان در راستای رونق اقتصادی و اشتغالزایی شد.