- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۶/۰۴/۱۶

سخنی با شهرداری و منتخبین شورای شهر

با نزدیک شدن به شروع بکار شورای منتخب جدید، لازم دیدم بعنوان یک همشهری و عضوی از مردم میانه چند مشکل و درخواست را به امید تاثیرگذاری برای پیشرفت میانه، مطرح کنم.

ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای منتخبین وشهردار محترم و آرزوی توفیق در خدمت به مردم میانه

مورد اول نحوه محاسبه و اخذ عوارض ساختمانی میباشد. یکی از عواملی که باعث کاهش سرعت نوسازی و تغییر بافت فرسوده شهری، بالا بودن نرخ عوارض ساخت و ساز و نوسازی است. با تصمیمات تشویقی مناسب مانند تخفیف و بخشودگی و قسطی کردن دریافت عوارض، چهره شهر بهبود میابد و جلوی بسیاری از ساخت و ساز های غیر مجاز که در سطح شهر بسیار مشهود است گرفته میشود.

مورد دوم حمل و نقل همگانی برای شهرک ها میباشد. سالهاست که سازمان اتوبوسرانی برای میانه دایر شده است اما فعلا ساکنین شهرک ها از آن بی نصیب هستند.برای ساکنین شهرک ها تردد روزانه به مرکز شهر برای کار، خرید و  مدرسه و... هزینه بسیاری دارد که با بکار گیری اتوبوس، هزینه این خانوارها کاهش خواهد یافت.

مورد سوم وضعیت زیبا سازی و آسفالت و بلوار های خیابان هاست.سالیان زیادی است که خیابان ها و جاده های شهرمان بدلیل نبود زیر سازی مناسب،آسفالت مناسبی ندارد و چاله ها و سرعت گیر ها باعث رنجش مردم شده است. لکه گیری آسفالت و زیبا سازی بلوار ها و میادین در سطح شهر برای بهتر شدن چهره شهر، لازم است.

مورد چهارم وجود تلویزیون شهری و محل آگهی و اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی میباشد. وجود بیلیبورد ها و تلویزیون شهری و درج اطلاعیه ها عمومی و مطالب آموزشی و کاربردی در سطح شهر برای آموزش و بالا بردن اطلاعات مردم ضروری بنظر میرسد. بسیاری از آموزش ها از طریق مشاهده و مطالعه چند سطر نوشته، به فرد منتقل میگردد و در تصمیم گیری و رفتارهایش موثر خواهد بود.

مورد پنجم نور نامناسب در معابر داخل شهری میباشد. در اکثر خیابان های شهر مخصوصا در مسیر منتهی به راه آهن، نور کافی برای تردد وجود ندارد. در برخی خیابان ها ریسه هایی که در مناسبت ها وصل شده اند همچنان با نور کم و مصرف زیاد روشن هستند که این مشکل هم براحتی با سیستم های خورشیدی و نصب لامپ های کم مصرف و پر بازده قابل حل میباشد.

مورد ششم نبود پارکینگ برای خیل زیاد ماشین هاست. عرض کم خیابان های اصلی شهر که اکثرا هم یک طرفه هستند. بدلیل نبود پارکینگ های عمومی در هر دو طرف خیابان پارک ماشین ها صورت میگیرد که مشکلات زیادی را بهراه دارد. در مرکز شهر و مکان های پرتردد، مکان هایی وجود دارد که قابلیت و کاربری عمومی دارند. بهتر است با شرایط و تسهیلات مناسب این مکان ها به پارکینگ تبدیل شوند تا خیابان ها و ساکنین کوچه های اطراف مرکز شهر  از مشکلات ناشی از پارک ماشین ها رهایی یابند.

مشکل هفتم محل مسافر گیری تاکسی ها و تصمیم های ترافیکی برای شهر میباشد. تعداد زیاد تاکسی و در انتظار مسافر بودن بیش ازبیست ماشین و محل سوار شدن مسافر و مسیر تردد تاکسی ها در سطح شهر باعث بروز مشکلات برای کسبه و حتی خود رانندگان شده است. امید است این مشکل نیز با تصمیمات مناسب حل شود.

مشکل هشتم نبود محل مناسب برای دست فروشان و فروشندگان گردشی مانند میوه و... میباشد. ایجاد بازار روز در مناطق مختلف شهر یک نیاز ضروری است. با اختصاص مکان های مناسب فروشگاهی،  بسیاری از مشکلات سد معبر و امرار معاش دست فروشان و میوه فرشان سیار و محل کسبشان حل خواهد شد که هزینه های این مکان ها بصورت اجاره قابل دریافت میباشد.

مشکل نهم وضعیت جمع آوری زباله ها و پاکسازی شهر میباشد که در شهر ما اینکار در ساعات بامداد و زمان استراحت مردم و با سر و صدای بسیار ناشی از ماشین های زباله همراه است.در بعضی از مناطق هم جوی های آب پاکسازی و زباله های آن جمع آوری نمیشود که بوی نامطبوع باعث رنجش عابرین و ساکنین منطقه میشود.امید است با نظارت و انجام در زمان مناسب مشکلات جمع آوری زباله و سم پاشی فاضلاب برای جلوگیری از رشد و نمو موش و سوسک ها نیز حل شود.

1
1