- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۴/۰۸

دومین جشنواره احیای سنت پخت آش در توره داغی بخش کاغذکنان میانه برپا شد+تصاویر

ایمیل

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه برپایی برنامه های فرهنگی و اجتماعی خودجوش و مردمی در جامعه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، آن را نماد وحدت و همدلی توصیف نموده، صله ارحام، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه و احیای سنن قدیمی را از محاسن چنین برنامه هایی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه میانه، محمدرضا مشایخی در دومین جشنواره احیای سنت پخت آش در توره داغی بخش کاغذکنان میانه، با اشاره به اینکه بخش کاغذکنان از پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است، گفت: مردم این بخش می توانند با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای این بخش که فرزندان و جوانان آن هستند و در اقصی نقاط ایران اسلامی سکونت دارند، در جهت اجرای برنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و دغدغه های کنونی کشور، برای توسعه و آبادانی کاغذکنان پیش قدم شوند.
وی با تاکید بر اینکه دولت برای تسهیل کلیه امور اداری برای سرمایه گذاران آمادگی کامل داشته و از آن استقبال می کند، گفت: اکنون بیش از هر زمانی به حضور وحدت آفرین و خودجوش مردمی در عرصه سرمایه گذاری در کشور ضروری است.
 ابوالفضل آذری، بخشدار کاغذکنان نیز در ابتدای برنامه، اجرای برنامه ها و جشنواره های اینچنینی را سبب ایجاد روحیه نشاط و شادابی در آحاد جامعه عنوان نموده، گفت: اگر بخواهیم از بروز بیماری های روحی و روانی و نیز معضلات اجتماعی که آسیب های متعدد به جامعه وارد می کند پیشگیری کنیم، باید بیشتر برای اجرای برنامه های شاد و مفرح سالم در جامعه همت داشته باشیم.
گفتنی است مهندس مهدی مشایخی، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار نیز در این برنامه حضور داشت.
پخت آش سنتی، مسابقه طناب کشی، مسابقه نقاشی، بادبادک، موسیقی سنتی و شعرخوانی از جمله برنامه هایی بود که در این جشنواره اجرا شد.
 خبرنگار و عکاس: رضا امامی

 

1
1