- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۳/۲۰

کمبود پزشک متخصص و ادامه داستان نارضایتی مردم در میانه/ آقای نماینده چرا کسانی که دست بوسشان هستید فکری به حال ما نمی کنند؟

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، در گذشته برای درمان‌های مختلف از روش‌های سنتی مانند حجامت و استفاده از جوشانده‎های گوناگون استفاده می‌شد که با پیشرفت علم و فناوری روش‎های سنتی کم کم جای خود را به درمان‎های جدید سپردند.

امروزه برای بیماری‎های مختلف درمان‌های خاص خودش وجود دارد، اگرچه هنوز تعدادی از بیماری‎ها قابلیت درمان نداشته و جان انسان را می‌گیرد.

با این وجود پزشکان در تخصص‎های مختلف تحصیل کرده و کار طبابت را آغاز می‎کنند و مراکز درمانی نیز به بیماران ارائه خدمات می‎کنند. روند افزایش جمعیت نیاز به مراکز درمانی را بیشتر کرده است، زیرا در حال حاضر این مراکز جوابگوی تعداد جمعیت مراجعه‎کننده نیستند.

کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در میانه سبب شده تا مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد شود به طوری که در برخی از رشته ها به ازای ۱۸۰ هزار نفر جمعیت شهرستان حتی یک پزشک متخصص نیز وجود ندارد و این کمبود پزشک سلامتی بیماران را تهدید می کند.

سرگردانی مردم میانه به علت کمبود پزشک متخصص

کمبود پزشک متخصص داخلی و نبود پزشک متخصص مغز و اعصاب و چشم  برای شهرستانی با این وسعت از مشکل و بحران گذشته و در حال تبدیل شدن به فاجعه ای بزرگ هست گویا وجدان بیداری نیست که صدای مظلومیت مردم میانه را بشنود.

در این بین جای بسی تأسف است علی رغم عضویت دکتر شیویاری نماینده مردم میانه درکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مردم تاکنون اقدامی که منجر به نتیجه شود را شاهد نبوده اند.

بهمن ماه سال گذشته درمراسم افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی (ره) میانه که با حضور وزیر بهداشت همراه بود، شیویاری نماینده مردم، بیمارستان امام (ره) را هتل ۵ ستاره خطاب کرده و به وزیر گفت: آقای وزیر دستتان را می بوسم!

شیویاری که عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است تا کنون خود نیز چندین بار این مسئله که میانه از مشکلات حوزه بهداشت و درمان رنجر می برد تاکید کرده است، بطوری که در آخرین واکنش خود با گلایه از عملکرد وزارت بهداشت، توضیح داد: از وزارت بهداشت به خاطر کارهای ارزشمند تشکر می‌کنم اما گلایه شدیدی دارم که در بخشی رشته‌ها در شهرستان میانه با کمبود شدید مواجه هستیم و کمبود نیرو بخش بهداشت این شهرستان را دچار مشکل کرده است؛ ما متخصصینی مانند متخصص مغز و اعصاب، چشم نداریم و متخصص داخلی هم بسیار کم است.

 

وی با بیان اینکه به علت این کمبودها مردم رنج‌های بسیاری متحمل می‌شوند، عنوان کرد: از مسئولین خصوصا مدیریت بهداشت استان تقاضا دارم که در این بخش‌ها سریعاً افرادی را در شهرستان مستقر کنند تا این مشکل مرتفع شود.

بدون شک با این واکنش نماینده میانه با گذشت چندین ماه بایستی گفت اندکی برای استفاده از عباراتی همچون” دست بوسی از وزیر” زود بود چرا که بیشتر از بازسازی یک بیمارستان با قدمت نزدیک به نیم قرن، میانه نیازمند توجه به زیر ساخت ها و تکمیل چارت نیروی انسانی و تامین پزشک است.

 

مطالبه گری فرمند دیگر نماینده میانه از وزیر بهداشت

فردین فرمند شامگاه شنبه ۱۶ بهمن سال گذشته در آیین افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان میانه که در محل سالن اجتماعات ارشاد این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه من به عنوان نماینده مردم شهرستان میانه وظیفه دارم مشکلات این شهرستان را بازگو کنم اظهار داشت: من با دیگر نماینده شهرستان با هم قرار گذاشته بودیم که بخش بهداشت را وی پیگیری می‌کند اما درحال حاضر موضوع جور دیگری شده است.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای دکتر هم اکنون شما شاهد بیمارستانی بودید که بسیار مجلل بود، چقدر برای بازسازی و برای نماهای آن چنانی هزینه کردند؟ خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد ولی وقتی با شما در حال گذر از بخش دیالیز بودیم مریض‌ها و سایر افراد حاضر گفتند که دستگاه‌ها کهنه بوده و دست دوم هست.

 

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از پرسنل بیمارستان درحال زمزمه بودند که دستگاه‌های دست دوم را از تبریز آورده‌اند اذعان داشت: مریضی که زیر دستگاه دراز کشیده بود گفت که دستگاه‌ها لخته می‌بندند و مشکل دارند، چند روز اخیر بسیاری از پرسنل و پزشکان با بنده تماس گرفتند و گفتند که چند بخش از بیمارستان خاتم الأنبیاء و یکسری از تجهیزات آن جا را به بیمارستان امام خمینی(ره) انتقال داده‌اند.

 

فرمند ادامه داد: ما قرار نبود بیمارستان خاتم الأنبیاء را به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال دهیم لذا قرار بر این بود که تخت‌های دیگری هم به بیمارستان امام (ره) میانه اضافه شود، آقای وزیر دکترهای شما به من گفتند تا دو روز پیش در بیمارستان مایعی برای شستن دست‌هایمان نداشتیم اما الان دو روز است که این مایع را آورده‌اند.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اعتراض از ضعف مدیریتی شبکه بهداشت و درمان میانه، با تاکید براینکه ما در بیمارستان‌های شهرستان میانه کمبود نیرو داریم خاطرنشان کرد: ما پرستار و کادر بیمارستانی به حد کافی نداریم از بیمارستان‌های دیگری نیرو آورده‌اند.

وی با اشاره به نبود دستگاه ام. آر. آی در شهرستان میانه گفت: متاسفانه بیشتر دکترهای ما تجویز ام. آر. آی می‌کنند و الان بیشتر مریض‌های ما در حال رفت‌وآمد به شهرهای هم‌جوار هستند و این امر از نبود دستگاه ام .آر. آی سرچشمه می‌گیرد چرا که هزینه‌های رفت‌وآمد برایشان غیرقابل تحمل شده است.

 

آقای فرماندار تاکید های شما کی عملی خواهد شد

۱۴ فرودین ماه سال جاری بود که حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه به منظور بازدید و اطلاع از نحوه خدمات رسانی کارکنان و پرسنل و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در حوزه بهداشت و درمان ، بصورت سر زده در محل بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و بخش اورژانس شهرستان میانه حضور یافت.

 شکری در این بازدید ها ضمن بررسی دقیق موارد و کاستی های مطرح شده از سوی مردم، بر ضروت رفع این نواقصات توسط رئیس شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان و همچینن افزایش کمی و کیفی خدمات به مراجعین تاکید کرد.

وی پیش از این نیز طرح تحول سلامت از بزرگترین امتیازهای دولت تدبیر و امید عنوان کرده بود، اما بایستی گفت مردم شهرستان میانه تا کنون در بیشتر زمینه های درمانی با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند که شاید بیشتر آنان متوجه اعتبارات نیست و به اندکی توجه و پیگیری مسئولین شهرستان چشم دوخته است.

حال سوال انتظار این است که فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان به جای اینکه بیشتر در بولتن خبری روابط عمومی با واژه ها و تیترهای خبری همچون “تاکید کرد “سعی در ابراز دغدغه خود نسبت به شهرستان باشد، بهتر است در مقام پاسخگویی به مردم میانه، اقدامات عملی دولتمردان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان را در این حوزه و گام های عملی برداشته شده را برای حل مشکلات را شرح دهد.

1
1