- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۳/۱۵

وعده استقرار مرکز M.R.I در شهرستان میانه/ آیا شیویاری راه مددی نماینده سابق را می رود!

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی میانا، مردم شهرستان میانه سالهاست به علت نبود دستگاه های مختلف تصویربرداری در پزشکی برای معالجه بیماری ها  مانند دستگاهMRI همواره مجبور بودند به شهر های همجوار مانند زنجان و یا مرکز استان (تبریز) مراجعه کنند و این أمر موجب تحمیل هزینه های مضاعف و به مخاطره افتادن جان همشریان در راه های موصلاتی پر پیچ خم شهرستان میانه شده است.

 

 

این مسئله باعث شده بود تا در طول ادوار گذشته انتخابات مجلس همواره کاندیداها از راه اندازی مرکز تصویر برداری به  عنوان یکی از شعار های اصلی انتخاباتی خود یاد کنند.

 

 

۱۶ بهمن ماه سال گذشته بود که بیمارستان برکت امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد که در جریان افتتاح این بیمارستان، شیویاری طی یک سخنرانی خطاب به مردم شهرستان میانه گفت: بیمارستان برکت امام خمینی (ره) میانه یک بیمارستان نیست بلکه هتل ۵ ستاره است! آقای وزیر دستتان را می بوسم!

 

 

فردای روز افتتاح بیمارستان برکت امام (ره) میانه یعنی مورخ ۱۷ بهمن ماه خبری در رسانه های کشوری و محلی با عنوان « با پیگیری های شیویاری نماینده مردم میانه؛ دستور اهدای دستگاه ام. آر. آی به بیمارستان میانه از سوی وزیر بهداشت صادر شد » منتشر شد که این خبر باعث خوشحالی مردم میانه شد.

 

 

مشروح گفت و گوی شیویاری در ۱۷ بهمن ۹۵ با خبرگزاری فارس در تبریز به شرح ذیل است:

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) میانه در حال حاضر جزو افتخارات میانه محسوب شده و با طرح شیک و مجلل شبیه به هتل پنج ستاره شده است، گفت: وزیر بهداشت نیز به ساخت زیبای این بیمارستان در زمان افتتاح اشاره کرد.

 

 

شیویاری مشکل دیگر و اساسی‌ترین موضوع را مشکل MRI در میانه اعلام کرد و افزود: اکثر همشهریان به علت وجود ام. آر. آی در میانه به تبریز، زنجان و تهران مراجعه می‌کنند.

 

 

 نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر دولت بخواهد ام. آر. آی در یک بیمارستان دولتی راه‌اندازی کند، طبق قانون باید جمعیت آن شهر حداقل ۴۰۰ هزار نفر باید باشد و میانه شامل این جمعیت نیست؛ پس نخستین شاخص برای این منظور رد شد.

 

 

شیویاری با اشاره به درخواست مصرانه از وزیر بهداشت در راستای اهدای دستگاه ام. آر. آی در بیمارستان تصریح کرد: دیروز دستور اهدای دستگاه ام. آر. آی را کتباً از وزیر بهداشت گرفتم و در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن در میانه خواهیم بود.

 

 

 ناامیدی مردم میانه از وعده های بی سرانجام

حال باید گفت آقای شیویاری از آن روز تا الان نزدیک به ۵ ماه می گذرد ولی مردم شهرستان میانه همچنان ناامید ماندند و وعده های توخالی شما باعث دلسردی دوباره آنان شد.

 

جالب اینجاست سال گذشته دفتر روابط عمومی دکتر شیویاری طی پیامی در کانال تلگرامی شیویاری نوشت: «دستور کتبی وزیر بهداشت در خصوص اهدای دستگاهMRI به شهرستان میانه در جواب نامه و پیگیری دکتر شیویاری صادر شد.»

 

 

دقیقاً همین  و وعده شیویاری در زمان مددی نماینده سابق مردم میانه هم به کار گرفته شده بود در پیام روابط عمومی مددی در سال ۹۲ هم آمده بود: «وزیر بهداشت به درخواست دکتر مددی پاسخ مثبت داد: دستگاه  MRI به شهرستان میانه اعطا می شود».

 

 

آقای شیویاری به نظرتان این روش های و اخذ دستوراتی که مردم میانه به کرات اعم از احداث کارخانه پتروشیمی و … برای سردرگمی مردم و پاسخ به مطالبات به حق آنان کهنه نشده است؟ چرا به جای اینکه در میدان عمل فعالیت های خود به عنوان نماینده شهرستان میانه نشان دهید فقط نامه می نویسید و آن را در فضای مجازی منتشر می کنید؟

 

 

دکتر شیویاری جنابعالی به عنوان دبیر کمسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان چه قدم هایی برداشته اید؟ براستی حرف هایی را که در نزد وزیر بهداشت زدید، هیچ گاه مردم میانه فراموش نخواهند کرد چرا که شما از وضعیت بهداشت و درمان ابراز رضایت کردید و نه تنها گفتید دست بوس مدیر شبکه بهداشت و درمان میانه هستم بلکه به وزیر بهداشت هم گفتید که آقای وزیر دستتان را می بوسم!

 

 

آقای نماینده مردم به شما رأی نداده اند که دست وزیران را ببوسید، تجربه نشان داده مردم میانه از کسانی که با نامه نگاری و کاغذبازی کارهای خود را در پیش می گیرند، دل خوشی ندارد و مردم زمانی قدردان زحمات نمایندگان می شوند که شعارهای آنان تبدیل به واقعیت شده و در عمل قابل مشاهده باشد وگرنه حرف زدن و شعار دادن را که همه بلد هستند.

 

 

در زیر تصویر نامه شیویاری در سال۹۵ و مددی در سال ۹۲ نسبت به اعطای دستگاه ام.ار.ای به شهرستان میانه را مشاهد می کنید که هریک به شیوه خود قصد استقرار این مرکز را داشته و دارند، اما سوال اصلی اینجاست که مردم میانه تا کی باید منتظر عملی شدن این قبیل دستورات وزیر  یک دولت که ۴ سال تدبیر و امید آن سپری شد باشند؟

001

002

 

 

1
1