- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۳/۱۱

میراث زشت انتخابات شورای اسلامی شهر/دیوارهای شهرمیانه جولانگاه پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، انتخابات از ارکان اساسی تحقق مردم سالاری دینی است که به سبب اینکه خود مردم به صورت مستقیم در تعیین سرنوشت خود دخالت دارند از اهمیت بالایی برخورد دار است، در همین راستا تبلیغاتی به منظور شناساندن کاندیداها و معرفی آنها به مردم در سطح شهر انجام می شود که نمایش نازیبا از شهر را به منصه ظهور همگان بعد از یارگیری به نمایش خواهد گذاشت.

 

 

کاندیداهای انتخاباتی همواره به دنبال جذب حداکثری آرا هستند؛ هرچند از چند ماه پیش از آغاز موعد قانونی تبلیغات، سفرها و جلسات تبلیغاتی کاندیداها آغاز می کنند ولی در زمان تبلیغات رسمی این تلاش ها ده برابر می شود و یکی از راههای تبلیغی چاپ و نصب پوسترتبلیغاتی و همچنین دیوار نوشته ها در سطح شهرها و روستاها است.

 

 

هر چند هنوز عکس ها و دیوار نویسی های تبلیغاتی برخی کاندیداهای ادوار گذشته بر روی دیوارهای شهر میانه باقی مانده ولی  با ثبت نام بش از ۶۰ نفری انتخابات شورای اسلامی شهر میانه موج جدید تبلیغات انتخاباتی در این شهر به راه افتاد.

 

 

در اکثر شهرهای ایران در آستانه انتخابات مکان هایی را برای تبلیغات کاندیداها درنظر می گیرند که خوشبختانه امسال نیز شهرداری میانه مکان هایی را بصورت ثابت در نقاط مختلف شهر اختصاص داد، اما نه تنها شاهد از میان رفتن آلودگی بصری به دلیل نصب پوسترها و دیوار نویسی های گسترده درهر جایی نبودیم بلکه دیوارها، درب منازل و مغازه ها، محل های عمومی مانند تابلوهای شهری، تیرهای برق و حتی کف پیاده روها منقش به تصاویر و پوستر های انتخاباتی کاندیدای های شورای شهر وریاست جمهوری شدند که واقعاً چهره شهر را زشت و ناپسند کرده است.

 

 

هزینه های میلیونی برای تبلیغات و هدر دادن کاغذ در این روزها نشان دهنده این است که ولع حضور در شورای شهر بسیار بالا و فراگیر است. این روزها دیوارها و درب های شهر من به حال خود گریه می کنند!

 

 

چرا کسانی که شعار از شهری زیبا در نطق های انتخاباتی می دهند و به دنبال توسعه همه جانبه شهر و شهرستان هستند نتوانستد هواداران خود را جهت پرهیز از خدشه دار کردن صورت شهر توجیه کنند؟

 

 

آیا مجریان امر انتخابات که مهمترین وظیفه آنان نظارت بر اجرای قوانین انتخابات است نمی توانستند کاندیداهای را ملزم به نصب پوستر در این مکان های مجاز نمایند و با متخلفین برخورد قانونی نمایند!

 

 

به طور حتم این اقدام نادرست بعضی داوطلبان شورای شهر روگردانی مردم از آنها را به همراه داشت چون مردم معتقدند هنگامی که داوطلبی جهت حفظ سیمای شهری تلاشی نمی کند به طور حتم نماینده خوبی جهت حفظ حقوق آنها نخواهد بود.

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011

012

013

014

015

016

017

018

019

020

021

022

023

024

025

026

027

028

029

030

031

032

 

 

1
1