- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۲/۲۷

کاروان پیاده زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره) وارد میانه شد

کاروان پیاده  زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) عصر دیروز از تبریز با استقبال گرم مردم و مسئولین میانه وارد این شهر شدند.


 معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در حاشیه مراسم زیارت قبور مطهر شهدای گمنام در میانه با حضور کاروان پیاده امام علی(ع)، این کاروان را کاروانی در سفر عشق خوانده گفت: عزیزانی که با عشق در این مسیر عرفانی و معنوی قدم می گذارند در دوران دفاع مقدس نیت خالص خود را به اثبات رسانده و با این حرکت نشان می دهند که در راه دفاع از ولایت و آرمانهای والای امام و شهدا و مقام عظمای ولایت ثابت قدم و استوارند.
 حمید شکری اظهار کرد: این حرکت معنوی سبب پراکنده شدن عطر و بوی روزهای دفاع مقدس و ایثارگری و شهادت در جامعه شده است.
وی آشنایی نونهالان و جوانان جامعه با اهداف و آرمانها والای امام و شهدا را از جمله اهداف فرهنگی این کاروان عنوان نموده گفت: شاید با گفتن و نوشتن،  این امر میسر نباشد اما این کاروان با اقدام عملی خود در انتقال این ارزشها و باورها موفق عمل نموده است.
شکری حمایت از این حرکت عظیم معنوی را از وظایف مهم مسئولین عنوان نموده، استمرار و استحکام چنین برنامه هایی را سبب ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و ولایتمداری در جامعه عنوان نمود.


  تیزچنگ  مدیرکاروان  زائرین مرقد مطهر امام خمینی(ره)  نیز گفت: این کاروان جهت تجدید و تحکیم بیعت با مقام عظمای ولایت و احیای وصایای امام خمینی (ره) از 23 سال پیش، همه ساله از اواخر اردیبهشت حرکت معنوی خود از سمت تبریز به سمت حرم مطهر امام خمینی(ره)  را آغاز نموده، در 17 منزل اسکان یافته و از 59 موقف گذر خواهد کرد.
وی این کاروان را متشکل از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان، دانشجویان و دلباختگان ولایت و پرچمداران 8 سال دفاع مقدس عنوان نموده گفت: این کاروان در مسیر 750 کیلومتری تا حرم در 8 موقف به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و تربیتی برای نوجوانان و جوانان می پردازد.
تیزچنگ با اشاره به  انتخابات پیش رو و اهمیت حضور مردم در پای صندوقهای رای افزود: باید با استعانت از شهدا به کسانی رای دهیم که امام و شهدا و ولیصر (عج) از ما راضی بوده و سبب تحکم فرمان رهبری، استمرار انقلاب ، نظام و اسلام در صراط مستقیم شده بر عزت ، شرف و اقتدار نظام بیافزایند.
گفتنی است کاروان پیاده امام علی(ع) به رسم هرسال و برای بیست و سومین مرتبه از تبریز حرکت کرده و برای حضور در مراسم سالگرد بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) روز سیزدهم خردادماه به تهران خواهد رسید.
این کاروان دیشب و امشب میهمان میانه ایها بوده و فردا از شهر آچاچی به سمت زنجان حرکت خواهند کرد. 

1
1