- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۶/۰۲/۱۰

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه از برگزاری مانور انتخابات الکترونیکی شورای اسلامی شهر میانه خبر داد

 

 
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه در سطح کشور، شهرهایی که تعداد اعضای شورای آن 7 نفر و 9 نفره باشد بصورت پایلوت انتخابات الکترونیکی خواهند داشت، از برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای اسلامی شهر میانه خبر داد.
 
محمدرضا مشایخی در مصاحبه ای، با بیان اینکه مقدمات این کار در 6 شهرستان استان فراهم شده و تمهیدات لازم در این خصوص صورت گرفته، افزود: تا کنون 10 دستگاه اخذ رای الکترونیکی در 5 محل از شهر میانه بصورت ثابت و یک صندوق سیار جهت برگزاری مانور آموزشی برای آشنایی شهروندان با فرآیند اخذ رأی الکترونیکی مستقر شده و تمهیدات آن نیز صورت گرفته تا مردم از 9 الی 26 اردیبهشت از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر با در دست داشتن کارت ملی به شعب آموزشی مراجعه و در این مانور مشارکت کنند.
جانشین ستاد انتخابات شهرستان میانه خواستار مشارکت مردم در این مانور و انتخابات آزمایشی شده، افزود: امیدواریم با مشارکت خوب مردمی، در این طرح پایلوت موفق شده و زمینه سازی مناسبی را برای انتخابات اصلی 29 اردیبهشت داشته باشیم و بدون تراکم و فوت وقت فرآیند را انجام دهیم.
وی تسریع جمع بندی، کوتاه نمودن فرآیند و ارائه به موقع نتایج شمارش یا همان صورتجلسه مربوط به شعب را از مزایای این دستگاهها برشمرده، افزود: با استفاده از این دستگاه ها از قسمت عمده ای از تخلفات، تقلب احتمالی و خطای انسانی جلوگیری شده و هیچگونه خطایی ندارند و استفاده از آنها نیز به هیچ عنوان فرآیند پیچیده ای ندارد و کارشناسان آموزش دیده در محل شعب مانور انتخابات آزمایشی الکترونیکی حضور دارند تا مردم را در این خصوص راهنمایی نمایند.
مشایخی مجموع شعب ثابت و سیار شهری و روستایی را 252 شعبه عنوان کرده، گفت: بر اساس سرشماری جمعیت سال 95، تعدادی از روستاهای شهرستان میانه به دلیل افزایش جمعیت، واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شوراها شده اند که تمهیدات آن صورت گرفته و امکانات آن فراهم شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میانه با تاکید بر اهمیت انتخاب افراد اصلح، مدیر، مدبر و کاردان در هر دو انتخابات پیش رو، گفت: از مردم می خواهم همچون 35 انتخابات گذشته، باز هم با حضور پرشور و مشارکت حداکثری، پشتیبان نظام اسلامی ایران باشند.
لازم به ذکر است، مسجد جامع، شبکه بهداشت و درمان، اداره آموزش و پرورش، مجتمع فرهنگی اداره ارشاد و مدرسه فاطمه زهرا(س) واقع در میدان معلم، محل شعب اخذ رأی جهت اجرای مانور انتخابات آزمایشی الکترونیکی در سطح شهر میانه هستند.
خبرنگار: رضا امامی
1
1