- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۱۲/۲۴

در مصاحبه اختصاصی با فرمانده انتظامی میانه مطرح شد: از کشف ۸۰ هزار مواد محترقه تا میزبانی پلیس برای اخلال گران امنیت در ایام عید

نیروی انتظامی به موضوع چهارشنبه سوری با رویکرد مردمی و اجتماعی نگریسته، این برنامه را برنامه ای خانواده محور عنوان کرده افزود: در ایام پیش رو، افرادی که موجب بی نظمی، دست درازی به اموال مردم و مزاحمت شوند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهند شد.

سرهنگ هاشم شعفی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی فردای میانه با بیان اینکه خانواده ها نقش موثری در برقراری نظم و امنیت جامعه دارند افزود: از والدین تقاضا می کنیم برای جلوگیری از حوادث دلخراش و جبران ناپذیر در شب جهارشنبه سوری، فرزندان خود را کنترل و نظارت کنند تا شور و نشاط بهار پیش رو به خزان مبدل نگردد.

وی با با تاکید بر اینکه آتش زدن شهر موجب آلودگی، از بین رفتن اموال عمومی و به دردسر انداختن نیروهای خدوم آتش نشان می شود گفت: مردم عزیز میانه به احترام شهید آتش نشان میانه ای، آتش نشانان را به زحمت و دردسر نیندازند.

سرهنگ شعفی از کشف بیش از هشتاد هزار انواع مواد محترقه از فروشندگان و پخش کنندگان تا به امروز خبر داده، گفت: این افراد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

فرمانده انتظامی میانه هشدار داد: امروز هر خودرویی که قصد مزاحمت به مردم، آلودگی صوتی، حرکات غیرمتعارف، دور دور زدن در سطح شهر را داشته باشد دستگیر و با نظر مقام قضایی بازداشت شده و خودروی وی تا آخر تعطیلات ضبط می شود.

شعفی در خصوص عدم برگزاری هرگونه مراسمی برای چهارشنبه سوری در هیچ یک از تالارها و باغ های شهر و حاشیه آن خبر داده، بر خانواده محور و محله ای بودن این مراسم تاکید کرده، گفت: خانواده ها از رفتن فرزندانشان به چنین محل هایی جلوگیری کنند زیرا در جنین فضاهایی مسائل ناخوشایندی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در بازار میانه برای خرید عید در این ایام، با ابراز خرسندی از برقراری امنیت کامل در شهر مخصوصا بازار، افزود: محیط بازار بصورت کامل مانیتورینگ و به دوربین های مداربسته مجهز است و این سیستم ها به نیروی انتظامی متصل و توسط نیروی انتظامی در حال کنترل کامل است.

سرهنگ شعفی ادامه داد: در سطح شهر نیز دوربین های کنترل ترافیک و امنیت نصب شده که علاوه بر تخلف عبور از چراغ قرمز، سایر تخلفاتی چون پارک دوبل، را تا فاصله هزار متری پوشش می دهد و علاوه بر این، از ظرفیت پلیس بصورت گشتهای محسوس، نامحسوس و پلیس های افتخاری در بازار و سطح شهر استفاده می کنیم و حضور پلیس کاملا ملموس است.

وی در خصوص چگونگی همکاری جوانان با نیروی انتظامی به عنوان پلیس افتخاری، با بیان اینکه پلیس افتخاری رفته رفته در کشور به عنوان بازوی پلیس در ایجاد امنیت مبدل می شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر پلیس افتخاری داریم و افزایش نفرات را در برنامه داریم لذا جوانان علاقه مند به سهیم شدن در امنیت اجتماعی می توانند با مراجعه به معاونت نیروی انسانی ستاد فرماندهی شهرستان میانه، که نسبت به پذیرش این افراد اقدام می شود و پس از طی مراحل گزینش، تحقیق، جذب می شوند که در صئرت استخدام نیروی انتظامی، پلیس های افتخاری از امتیاز ویژه برخوردار خواهند بود و همچنین مزایایی بصورت رندوم به این افراد در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی میانه در خصوص ترافیک سطح شهر در ایام نوروز، با بیان اینکه میانه در این ایام هم مسافر فرست و هم مسافرپذیر است، گفت: برای مسافرین نوروزی محل اسکان نوروزی پیش بینی شده و به هیچ عنوان مسافرین در پارک ها و اماکن مختلف اقدام به چادر زذن ننمایند و در صورت مشاهده برای رفاه حال آنان به محل های اسکان همگانی رایگان راهنمایی خواهند شد.

وی از راه اندازی صندوق امانات در بانک های ملی و سپه در شهرستان خبر داده از مردم خواست برای حفظ امنیت، اشیای قیمتی مانند طلا، جواهرات و وجوه نقد خود را مخصوصا قبل از مسافرت به این صندوق ها بسپارند و در منزل نگهداری ننمایند زیرا سارقین به طمع همین اشیا وارد منارل می شوند؛ همچنین نسبت به مراجعه افراد ناشناس به درب منازل در پوشش های مختلفی مانند پرسیدن آدرس و موارد دیگر مراقبت کرده و قبل از مسافرت، منزلشان را به افراد مطمئن، همسایه و کلانتری محل جهت سرکشی پسپارند و منازلشان را به دوربین مداربسته مجهر کنند و برای پنجره ها از نرده استفاده نمایند و موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ شعفی در خصوص پیشگیری از تصادفات جاده ای در مسافرت های نوروزی گفت: برای جلوگیری از بروز تصادفات، داشتن استراحت کافی، پرهیز از حرکات غیرمنطقی و سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه، بستن کمربند ایمنی را مدنظر قرار داده و با برنامه ریزی کامل و کنترل سلامت وسیله نقلیه به مسافرت بروند و لازم به ذکر است که جاده ها نیز مجهز به دوربین های ثبت تخلف است.

شعفی در پایان از افتتاح کلانتری ۱۲ مسکن مهر میانه طی دو ماه آینده خبر داد.

خبرنگار: رضا امامی

 

 

1
1