- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۲/۲۴

راه‌آهن میانه بستان‌آباد سال ۹۶ افتتاح می‌شود

نماینده مردم میانه با اشاره به اینکه راه‌آهن میانه - بستان‌آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود گفت: خط راه‌آهن میانه - بستان‌آباد در شهر ترکمانچای نیز ایستگاه داشته و برای مردم آن شهر خدمات ارائه می‌کند.
001
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از تسنیم، فردین فرمند با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز اظهار کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به‌منظور تسریع در اجرای خط راه‌آهن جدید میانه – بستان‌آباد – تبریز، مقدار ۳۰ هزار تن ریل طی دو ماه اخیر تأمین و به شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور تحویل داده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: روند همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور بر اساس دستور وزیر راه ادامه خواهد داشت و در اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ ریل‌گذاری خط راه‌آهن میانه – بستان‌آباد به اتمام رسیده و ۲ ماه به‌صورت آزمایشی قطار در آن رفت‌وآمد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خط راه‌آهن میانه – بستان‌آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود افزود: بعد از آزمودن کامل و حصول اطمینان از ایمنی خط ریلی مذکور، خط راه‌آهن میانه – بستان‌آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود؛ همچنین خط راه‌آهن میانه – بستان‌آباد در شهر ترکمانچای نیز ایستگاه داشته و برای مردم آن شهر خدمات ارائه می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برای اینکه به روند اجرای پروژه نظارت مستقیم شود احتمالاً وزیر راه و شهرسازی چند روز دیگر به آذربایجان شرقی سفر کند و در ادامه سفر خود به شهرستان میانه آمده و از پروژه‌های در دست احداث بازدید کند لذا در حال حاضرسفر وزیر راه به آذربایجان شرقی قطعی نشده است و به‌محض قطعی شدن اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

 با احداث راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافربری، مسافت قطارهای باری – ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج‌فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می‌یابد و این امر به‌خوبی اهمیت فرا منطقه‌ای این پروژه را نشان می‌دهد.

1
1