- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۲/۲۲

آزمون حرفه ای مهندسان پایه ۳ در میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه اظهار کرد: «دراین آزمون تعداد ۳۶۸ داوطلب زن و مرد در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار شد.

وی افزود: آزمون حرفه ای مهندسان پایه ۳ در نوبت صبح پنجشنبه در رشته های معماری (نظارت)، عمران (نظارت)، نقشه برداری، با شرکت ۱۹ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد و در نوبت عصر آن روز، در رشته های تأسیسات مکانیکی (نظارت) تأسیسات برقی (نظارت)، معماری (اجرا) و عمران (اجرا)، ۲۰ نفر زن و ۱۰۳ نفر مرد در حوزه امتحانی انجام گرفت.

اجلی با اشاره به آزمون روز جمعه بیان کرد: در صبح جمعه ۲۰ اسفند در رشته های تأسیسات مکانیکی (طراحی)، تأسیسات برقی (طراحی) و عمران (محاسبات) با حضور ۱۲ نفر زن و ۸۴ نفر مرد و در عصر آن روز نیز در رشته معماری (طراحی)، ۱۰ نفر زن و ۱۲ نفر مرد برگزار و داوطلبان به سوالات تستی و تشریحی خود پاسخ دادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه ابراز امیدواری کرد: شاید همین الزام شرکت در این آزمون، بتواند انگیزه ای قوی باشد که باعث شود مهندسانمان اندکی جدی تر، مباحث مقررات ملی ساختمان که استفاده از آن الزامی هست را مطالعه کنند.

عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی ادامه داد: فلسفه این آزمون چیزی مشابه آزمونی که فارغ التحصیلان رشته حقوق برای دریافت پروانه وکالت از کانون وکلا و فارغ التحصیلان پزشکی برای دریافت پروانه پزشکی از نظام پزشکی می گذرانند است.

 

اجلی با بیان اینکه مشابه هر آزمون اجباری دیگر در کشور، آزمون ورود به حرفه نیز در سال های گذشته تبدیل به سدی بزرگ و ترسناک پیش روی مهندسان تازه قارغ التحصیل شده است گفت: در این آزمون باعث شده که حتی مهندسان با خواندن انواع کتاب تست و شرکت در انواع کلاس های کنکوری و آزمون های آزمایشی باز هنگام شرکت در این آزمون از ترس و نگرانی درونی پر باشند که البته شیوه جدید تست های کنکوری این آزمون که پیچاندن سوال در ذهن مهندسین هم شهرت یافته اند و خود به پیچده تر شدن این آزمو در ادوار گذشته کمک کرده است.

 

 

وی اذعان کرد: آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه سه برای مهندسان عمران شامل سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا هست که بخش اجرا به تازگی در فهرست آزمون ورود به حرفه قرار گرفته است.

در حاشیه این آزمون، حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، محمدرضا مشایخی معاون سیاسی و اجتماعی، مهدی مشایخی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری، جمعی از مسؤلان ادارات و دانشگاه آزاد اسلامی میانه، از این آزمون بازدید کردند.

001

002

003

004

005

006

007

 

1
1