- ارسال کننده: ناصر سرچمی تاریخ: ۹۵/۱۲/۰۸

نماینده مردم میانه به عضویت کمیسیون انرژی مجلس در آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، فردین فرمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمیانه، با اشاره به بازماندن خود در راهیابی به کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: من در اوایل نمایندگی خودم که تلاش داشتم در کمیسیون انرژی مجلس عضویت پیدا کنم، متأسفانه عده‌ای مانع این امر شدند و بنده به عضویت کمیسیون اصل ۹۰ درآمدم.

 

 

نماینده مردم میانه بابیان اینکه جای من در کمیسیون انرژی است نه کمیسیون اصل ۹۰ افزود: مدرک تخصصی بنده درزمینه انرژی هست و مطمئناً جای بنده کمسیون انرژی است نه اصل ۹۰ لذا تا آخرین لحظه پیگیر ورود به کمیسیون تخصصی در حیطه تخصص و سابقه کاری خود بودم.

 

 

فرمند با تأکید بر اینکه در سایه برخی اعمال سلیقه ها ترکیب بسیاری از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی متناسب با مدرک و سابقه و تخصص افراد نیست، اذعان داشت: به مردم شهرستان میانه نیز اعلام کرده بودم اگر نتوانم به عضویت در کمیسیون انرژی دربیایم از سمت نمایندگی خود استعفا می‌دهم.

 

 

وی ادامه داد: با لطف و عنایت خداوند و در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و قاطعیت در تصمیم خویش، برای اولین بار در مجلس قانونی تصویب شد که طبق آن سقف تعداد اعضای کمیسیون انرژی از ۲۳ نفر به ۲۴ نفر افزایش یافت و به‌تبع آن با عضویت بنده در این کمیسیون موافقت شد.

 

 

فرمند اضافه کرد: این قانون به نام فرمند نیست اما در مجلس، بیشتر نمایندگان تلاشم برای عضویت در کمیسیون تخصصی خودم را تحسین کرده‌اند و نام این قانون را فرمند گذاشته‌اند.

 

 

بر اساس این گزارش، در نامه‌ای که با عضویت فردین فرمند نماینده مردم میانه در کمیسیون انرژی موافقت شده است، آمده است: در اجرای تبصره یک ماده ۴۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۶/۹/۹۵ برابر مصوب جلسه مشترک اعضای هیئت‌رئیسه و روسای محترم شعب مورخ ۲۷/۱۱/۹۵ سقف تعداد اعضای آن کمیسیون برای دوره دهم مجلس شورای اسلامی حداکثر ۲۴ نفر تعیین و با عضویت آقای فردین فرمند در آن کمیسیون موافقت گردید.

 

 

به گزارش تسنیم، فردین فرمند بعد از اتمام دبستان و دبیرستان در میانه و تهران جهت فراگیری علوم عالیه در سال ۱۳۵۵ عازم آمریکا شد و لیسانس علوم خاور نزدیک و لیسانس فیزیک را از دانشگاه نیویورک-آمریکا(NYU) دریافت کرد. وی دکترای انرژی را نیز از دانشگاه نیویورک آمریکا به پایان رساند و فوق دکترای(POST doc) مطالعات برنامه ریزی و سیاست گذاری علمی و تکنولوژی انستیتو پلی تکنیک رنیسلر آمریکا را در ۱۹۹۲ با موفقیت پشت سر گذاشت و با ورود به مجلس، خواهان عضویت در کمیسیون تخصصی بود که بالاخره به نتیجه رسید.

 

 

انتهای پیام/

1
1