- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۲/۰۸

شهردار میانه رای اعتماد گرفت/استیضاح خرده فروش بی نتیجه ماند

111
 
طرح استیضاح شهردار میانه که طی 10 روز گذشته کلید خورد و در نهایت با کش و قوس های فراوان با رای اعتماد3 نفر از اعضای شورای اسلامی به نتیجه نرسید و شهردار در سمت خود ابقا شد.
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، با نزدیک شدن به پایان سال باری دیگر جلسه استیضاح شهردار برای تعیین تکلیف بر سر ماندن و یا رفتن جلیل خرده فروش با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد که در نهایت شهردار توانست رأی اعتماد اکثریت اعضا را برای ابقا کسب کند.

 

در این جلسه از مجموع ۹ عضو شورا ۸ نفر در جلسه حضور داشتند و در نهایت خرده فروش با کسب ۳ رأی موافق و ۵ رای مخالف و غیبت یک عضو توانست با کسب اعتماد دوباره شورا در سمت شهردار میانه ابقا شود.

 

رجبی – نعمت زاده – میعاد- حینخانی و خانم شیخ الاسلامی موافق استیضاح و یوسفی – صدری – اقبال محمد حسینی مخالفین استیضاح شهردار بودند.

 

در این جلسه جمعی از همشهریان و جمعی از خبرنگاران حضور داشتند که اجازه صحبت و سوال از سوی ریاست شورا به آن ها داده نشد.

  نکته قابل توجه این جلسه عدم حضور جلیل خرده فروش در جلسه استیضاح خود بود.

 طبق گفته اعضای شورا فرمانداری میانه نیز طی نامه ای این جلسه را فاقد وجاهت قانونی عنوان کرده بود.

 شهرداری میانه در سال ۱۳۱۴ شمسی یعنی ۸۱ سال پیش تأسیس یافت و عبدالله خان انصاری به عنوان نخستین شهردار میانه منصوب شد و به مدت ۷۸ ماه بر اریکه شهرداری میانه تکیه زد تا هم به عنوان نخستین شهردار میانه و هم پرسابقه ترین شهردار میانه همواره در تاریخ میانه ثبت گردد.

 

پس از آن شهرداران عمر کوتاهی داشتند و پس از روی کار آمدن شوراهای شهر عمر شهرداران در تمامی شهرهای کشور رو به افول گذاشت و گاهی به سال هم نرسید.

در این میان جلیل خرده فروش با رسیدن به سابقه ۶۶ ماه تصدی شهرداری به عنوان دومین شهردار تاریخ میانه ثبت می شود و از شهرداران پرسابقه دهه های دور مانند مجید احسانی و باقر اشتری پیشی می گیرد.

1
1