- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۱/۲۲

بهره برداری از طرح تبدیل کشتارگاه سنتی شهرداری میانه به نیمه صنعتی / فرماندار: بعد از تبریز بهترین کشتارگاه استان را داریم

بهره برداری از طرح تبدیل کشتارگاه سنتی شهرداری میانه به نیمه صنعتی / فرماندار: بعد از تبریز بهترین کشتارگاه استان را داریم

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر بهره برداری از طرح ساماندهی میدان دواب و تبدیل کشتارگاه سنتی دام سبک و سنگین شهرداری میانه به کشتارگاه نیمه صنعتی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میانه: مراسم آغاز بهره برداری از طرح تبدیل کشتارگاه سنتی به نیمه صنعتی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین شهرستان و فعالان صنعت گوشت در نهمین روز از جشن های پیروزی انقلاب برگزار شد.

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه در این مراسم با تقدیر از اقدام شهرداری در جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح آن را مهم خواند و گفت: با مرمت و ساماندهی ساختمان کشتارگاه و نصب تجهیزات و ماشین آلات جدید گام بزرگی در ارتقاء سطح کیفی و کمی کشتار دام و تأمین گوشت مورد نیاز شهرستان برداشته شده است.

شکری افزود: کشتارگاه دام شهرداری میانه بعد از تبریز در سطح استان نمونه است و نظیر آن در شهرهای دیگر آذربایجان شرقی وجود ندارد و خوشحالیم که از این پس گوشت با کیفیت تر و سالم تری را در چرخه غذایی شهرستان عرضه خواهیم کرد.

دکتر شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از اهتمام شهرداری در ساماندهی و تجهیز مجموعه کشتارگاه و میدان دواب قدردانی کرد.

شیویاری ابراز امیدواری کرد حرکت به سمت صنعتی شدن کامل این مجموعه به طور جدی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

شهردار میانه نیز با ارئه توضیحاتی در مورد روند اجرای طرح و مزایای آن برای شهرستان گفت: اجرای طرح های سرمایه گذاری کلان از توان شهرداری میانه خارج است و رویکرد ما جذب مشارکت های بخش خصوصی است و در این راستا طرح تبدیل کشتارگاه سنتی به نیمه صنعتی با تلاش و همت مدیران شهرداری و حمایت های محکم اعضای محترم شورای اسلامی شهر محقق گردید که می تواند الگوی عمل خوبی برای سایر زمینه های سرمایه گذاری در طرح های اقتصاد شهری باشد.

سامان محمدی سرمایه گذار کشتارگاه نیمه صنعتی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی خواستار حمایت مسئولان از بخش خصوصی و فرصت دادن به فعالان بخش های مختلف تولیدی و بازرگانی برای نقش آفرینی در توسعه اقتصادی شهرستان شد.

وی افزود: در حال حاضر در مجموعه کشتارگاه و میدان دواب شهرداری میانه تعداد 40 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر غیر مستقیم اشتغال دارند و این کشتارگاه می تواند روزانه تا 100 رأس دام سنگین و 2000 رأس دام سبک ذبح و روانه بازار مصرف نماید.

گفتنی است طرح ساماندهی میدان دواب و تبدیل کشتارگاه سنتی دام سبک و سنگین شهرداری میانه به کشتارگاه نیمه صنعتی با صرف اعتبار حدود 8 میلیارد ریالی در مدت 5 ماه عملیاتی شده است و با اجرای این طرح و نصب تجهیزات جدید فرایند کشتار و سلاخی دام با سطح سلامت و بهداشت بالاتری نسبت به گذشته انجام می گیرد و ظرفیت کشتار روزانه نیز به چندین برابر افزایش می یابد.

001

002

003

004

005

006

007

008

099

010

011

012

013

014

 

1
1