- ارسال کننده: مهدی..یعقوبی.. تاریخ: ۹۵/۱۱/۲۰

چرا نمایندگان شهرستان میانه در مورد افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی امام خمینی قبل از خرید و تجهیز کامل سکوت کرده اند؟!

برکت

فاصله اظهارات دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واقعیت تا حقیت؛

سکوت نمایندگان شهرستان میانه درمورد افتتاح بیمارستان امام خمینی قبل ازخریدو تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان میانه چه می باشد؟!
بعد از گذشت چندین سال و انتظار مردم میانه شاهد افتتاح بیمارستانی بودیم که تنها از نمای ظاهری زیبا و شیک و شبیه هتل 5 ستاره می باشد ولی متاسفانه از نظر تجهیزات مثل درمانگاه بزرگ می باشد.

 طبق اظهارات دکتر شیویاری نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی و دکتر صومی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نمای ظاهر شیک و زیبای دارد و شبیه هتل 5 ستاره می باشد،طبق اظهارات دکتر فرمند نماینده دیگر مردم  شهرستان میانه درمجلس  شورای اسلامی بیمارستان امام خمینی شهرستان میانه بدون خرید و تجهیز کامل  افتتاح شده است و همچنین از تجهیزات دست دوم و کمبود نیرو و موارد دیگر انتقاداتی در حضور وزیر محترم بهداشت داشتند.

دکتر صومی در مورد اظهارات دکتر فرمند اظهار نموده اند:

1- به میزان استاندارد ۱.۷ نفر نیروی انسانی به ازای هر تخت بیمارستانی در کشوراست و در شهرستان میانه در سالهای گذشته به ازای ۱۰۰ تخت بیمارستانی، ۴۰۰ نفر کادر درمانی وجود دارد و در حال حاضر در مقابل ۲۰۰ تخت بیمارستانی در میانه، ۴۰۷ نفر کادر درمانی فعالیت دارند و بر اساس استانداردهای کشور، باید این تعداد کاهش یابد بنابراین کمبودی از نظر نیروی انسانی وجود ندارد.

طبق کتاب مرجع استانداردهای خدمات پرستاری در وضعیت مطلوب در بخشهای عمومی یک پرستار به چهار بیمار میباشد.

نسبت به جمعیت و تخت بیمارستانی برای بررسی این وضعیت دو روش محاسبه می شود که اولی نسبت پرستار به جمعیت و دومی محاسبه پرستار نسبت به تخت بیمارستانی است.

شهرستان میانه نزدیک به 200 هزارنفر جمعیت دارد که در بین چند استان و بیش از 100 کیلومتر با مراکز این استان ها فاصله دارد ودر کنار جاده اصلی ،ترانزیت و ریلی کشور با اروپا قرار گرفته است.شهرستان میانه به ازای هر 1000 نفر دارای یک تخت بیمارستان و دو برابر استاندارهای جهانی می باشد.

طبق اظهارات محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و قائم مقام سازمان نظام پرستاری :برای دریافت حداقل مراقبت های پرستاری سه پرستار به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت پیش بینی شده است،در حالی که در آمریکا این تعداد ۹ نفر و در اروپا نیز بین ۸ تا ۹ پرستار برای ۱۰۰۰ نفر جمعیت پیش بینی شده است.

با توجه به اظهارات دبیرکل خانه پرستار شهرستان میانه با جمعیت 200 هزار نفر باید دارای 600 کادر پرستاری باشد در صورتیکه طبق اظهارات دکتر صومی 407 نفر کادر درمانی نه پرستاری  می باشد.

جناب دکتر صومی شهرستان میانه 30 درصد هم از حداقل پیش بینی ها  کمبود کادر پرستاری دارد شما چطور می خواهید این کادر را کاهش دهید؟!

2- دکتر صومی: بیمارستان امام خمینی شهرستان میانه ۹ هزار متر مربع فضا دارد و برای بازسازی مراکز درمانی بر اساس استانداردهای دفتر فنی وزارت بهداشت به ازای هر متر مربع بازسازی، به یک میلیون تومان اعتبار نیاز است و علاوه بر بازسازی، فضای بیرونی و نمای این بیمارستان نیز بازسازی و نوسازی شده است و صرفه جویی زیادی هم کردیم.

انتقاد در مورد فضای ظاهری و داخلی بیمارستان نیست انتقاد در مورد خرید و تجهیزات درمانی و بیمارستانی می باشد.

طبق اظهارات دکتر محمود بیگلر مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور ایران برای ساخت فضا برای هر تخت بیمارستان 400 میلیون تومان هزینه می شود و برای تجهیز و راه اندازی هر تخت بیمارستان مبلغ 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان میانه با مبلغ 9 میلیارد تومان بازسازی و 8 میلیارد تومان تجهیز شده است،طبق اظهارات دکتر بیگی برای تجهیز و راه اندازی بیمارستان 96 تختخوابی 28میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است،بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان میانه با یک چهارم اعتبار مورد نیاز تجهیز و راه اندازی شده است،صرفه جویی که برای ساخت و تجهیز بیمارستان امام خمینی میانه جان مردم شهرستان میانه را هدف گرفته است.

دکتر صومی شما در اول اظهارات خود بیان نموده اید که یاد گرفته اید دروغ نگوییدو افتخار می کنید دروغ نگفته و نمی گوید.

فاصله اظهارات شما تا حقیقت چقدر می باشد؟!

نمایندگان مجلس طبق سوگندنامه ای که در اولین روز کاری خود در مجلس شورای اسلامی می خورند باید حافظ حق و حقوق ملت باشند.نمایندگان شهرستان میانه  دکتر فرمند و دکترشیویاری چرا در برابر این اقدام وزارت بهداشت و درمان سکوت کرده اید و اقدامات قانونی که همان طرح سوال و مطرح نمودن درصحن و کمسیون بهداشت و درمان مجلس که نماینده شهرمان دکتر شیویاری عضو ودبیر کمسیون می باشند مطرح و از وزیر بهداشت ودرمان سوال نمی کنید؟سکوت شما بخاطر چه می باشد؟!

منابع:فرهنگ نیوز/خبرگزاری مهر/نسل تدبیر

 

 

1
1