- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۱/۱۷

وزیر بهداشت و درمان در میانه ؛از ادای احترام به شهدا تا افتتاح بیمارستان /شهرستان میانه حادثه خیز است/تکمیلی +تصویر

001

دکتر  سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز (شنبه) در بدو ورود به میانه،  به همراه استاندار آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دیگر مسئولان با حضور در گلزار شهدای مدارس زینبیه و ثارالله ضمن قرائت فاتحه ای به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

************************

 بیمارستان برکت امام خمینی (ره) میانه عصر امروز (شنبه ۱۶ بهمن ماه) توسط  دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی افتتاح شد.وزیر بهداشت در افتتاح این بیمارستان از بخش های مختلف آن همچون دیالیز، اتاق عمل، بستری مردان و زنان، آی سی یو و .... بازدید کرد.

احداث این بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی از سال ۹۱ آغاز شده و دارای بخش‌های دیالیز، اورژانس، تصویربرداری، آزمایشگاه، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، اتاق‌های عمل و همچنین بخش‌های بستری زنان و مردان است.برای ساخت بیمارستان برکت امام خمینی (ره) ۱۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است، از میان مبالغ هزینه شده، هشت میلیارد تومان آن را بنیاد خیریه امام خمینی(ره) متقبل شده و مابقی هزینه‌های ساخت و تجهیز نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اعتباری که در قالب طرح تحول نظام سلامت تخصیص یافته بود، تأمین شده است.

002

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی (ره) در میانه، اظهار کرد: این چهارمین بیمارستان است که افتتاح می کنیم، بنیاد برکت امام خمینی (ره) در تجهیز و تکمیل این بیمارستان ما را یاری کردند.

وی افزود: پنج بیمارستان دیگر ظرف چند ماه آینده در همین قالب افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از افتتاح ایت بیمارستان خوشحالیم، خاطرنشان کرد: امکانات این بیمارستان بسیار خوب بوده و کادر درمانی بسیار خوبی هم دارد. امیدواریم با افتتاح آن بتوانیم به مردم میانه و شهرهای اطراف خدمات درمانی مطلوبی ارائه دهیم‌.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه شهرستان میانه حادثه خیز است، بیان کرد: باتوجه به اینکه میانه در مسیر راه های مواصلاتی استان قرار دارد، سوانح رانندگی در این منطقه بیشار رخ می دهد، به هر حال امیدواریم حوادث کمتری رخ دهد و نا خدای ناکرده اگر حادثه ای هم رخ دهد، بهترین خدمات را ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: پیش از این بیمارانی که نیاز به خدمات پیشرفته داشتند به تبریز و دیگر شهرستان ها اعزام می شدند که اکنون تمام امکانات در این بیمارستان وجود دارد و از نظر هتلینگ نیز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: همچنین با افتتاح این بیمارستان عدالت در خدمات رسانی نیز رعایت شده و مردم میانه نیز به اندازه دیگر شهرهای استان از خدمات پزشکی بهره می برند.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه علاقه مندیم از توان نهادهای اقتصادی در حوزه سلامت استفاده کنیم، یادآور شد: متاسفانه در کشور ما همه چیز دولتی است و به خاطر همین نهادهای اقتصادی پای کار نمی آیند. نهادهای اقتصادی باید در رویه خود تجدید نطر کرده و در حوزه بهداشت نیز همچون بخش های نفت، گاز، کشاورزی و ... فعال شوند.

وی در خصوص نبود اورژانس هوایی در شهرستان میانه، گفت: ارتش جمهوری اسلامی در این منطقه پایگاهی ندارد و ما نیز از توان هوا نیروز و ارتش در آمبولانس خوایی استفاده می کنیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: رفته رفته وزارت بهداشت خودش ناوگان آمبولانس هوایی را راه اندازی کرده و برای رفع این مشکل میانه به دنبال راه چاره هستیم.

************************

مردم آذربایجان شرقی پاسخگویی طرح تحول نظام سلامت در مقابل مردم را به خوبی لمس می کنند

دکتر محمد حسین صومی در آیین افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت امام خمینی (ره) در شهرستان میانه، اظهار کرد: طرح احداث این بیمارستان در سال ۸۶ مصوب و در سال ۹۱ قرارداد آن منعقد شده بود.

وی افزود: زمانی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را تحویل گرفتم، پیشرفت این بیمارستان کمتر از پنج درصد بود که در وهله اول ۵۰۰ میلیون برای این پروژه تزریق کردیم و در ۲۲ اسفندماه سال ۹۲ با اضافه شدن بنیاد برکت احداث این پروژه سرعت بیشتری گرفت.
وی با بیان اینکه تمامی مسئولان میانه پیگیر احداث این بیمارستان بود، تاکید کرد: وظیفه دولت تدبیر و امید خدمات رسانی به مردم و عمل به وعده های داده شده به مردم است.

صومی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد خانه های بهداشت میانه را بازسازی و ۹ مرکز نیز احداث کردیم، تاکید کرد: خوشبختانه مردم شهرستان میانه به خوبی آثار طرح تحول سلامت را لمس کرده و خدمات دولت شامل حال مردم این شهرستان شده است.
وی تاکید کرد: از نظر نیروی انسانی نیز ۴۰۷ کادر درمانی  برای ۲۰۰ تخت خواب وجود دارد که در حد استاندارد ایران است.

************************

رنامه های روز یکشنبه وزیر بهداشت در آذربایجان شرقی لغو شد

سید حسن قاضی زاده هاشمی با تائید این خبر گفت: به خاطر شرکت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید  فردا در تهران باشم.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

***********************

تکمیلی

وزیر بهداشت گفت: ۵۰ درصد از بیمارستان‌های ما در کشور نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش تسنیم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امشب در آیین افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی (ره) شهرستان میانه که در محل سالن اجتماعات اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه اگر کمک بنیاد برکت نبود ما نمی‌توانستیم این بیمارستان را بازسازی کنیم، اظهارداشت: دولت وضعیت مالی بدی داشت ولی بنیاد برکت به ما کمک کرد تا بازسازی کنیم.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در اتاقم یک عکس از یک شهید میانه‌ای دارم، افزود: اوایل انقلاب بود که جهاد سازندگی درست شده بود و من در جهاد سازندگی خراسان مسئول بودم بعد یک جوانی آمد گفت من اهل میانه هستم گفتم چرا اینجا آمده‌اید گفت جهاد راه افتاده من هم آمده‌ام کمک کنم.

وی با اشاره به اینکه بعد از شروع جنگ وی اصرار به رفتن به جنگ کرد، افزود: من مخالفت کردم ولی بعد از چند روز او اصرار کرد که مرا به خط مقدم ببرید و ما او را بردیم، 5 دقیقه نبود که گفتند آن آقا که با شما آمده بود شهید شد لذا من دو بار به میانه نیامده ام بلکه سه بار میانه آمده‌ام یک بار هم پیکر شهید آقای داداشی را آورده‌ام.

هاشمی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) میانه بازسازی قابل قبولی دارد اما ای کاش سقف بیمارستان کمی بلندتر و سالن‌های آن عریض‌تر می‌شد و تعداد ظرفیتش افزایش می‌یافت لذا 50 درصد از بیمارستان‌های ما در کشور نیاز به بازسازی داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات کمبود نیرو و متخصص در بیمارستان‌های شهرستان میانه تصریح کرد: دلیل اصلی اینکه کمبود نیرو داریم این است که نیازها بیشتر شده است ولی همان طور که می‌دانیم مراحل فارغ‌التحصیل شدن از رشته‌های پزشکی سخت و زمان‌بر است و هر ساله ما فقط 60 فارغ‌التحصیل در این زمینه داریم.

وی افزود: ما باید وضعیت کشور را درک کنیم چرا که ما همسایه سوئیس نیستیم  بلکه با کشورهایی چون افغانستان همسایه هستیم پس باید با توجه با داشته‌هایمان از دولتمردان انتظار داشته باشیم و قدردان داشته‌هایمان باشیم.

1
1