- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۰/۲۶

مسئولین میانه از مرکز حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان بازدید کردند/گزارش تصویری

وقتی نام زنجان به گوش می رسد، دو موضوع در ذهن ها تداعی می شود، اول عزاداری شکوهمند و با عظمت مردم زنجان برای حضرت سیدالشهدا(ع) و دوم چاقوی تیز و برنده زنجان و شاید اگر ادامه دهیم به قند زنجان هم اشاره ای داشته باشیم که کام های بسیاری از ما بدان شیرین است.

 

دیروز دکتر یعقوب شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بازدیدی که برای عده کثیری از مسئولین ترتیب داده بود و امام جمعه و فرماندار و اعضای شورای شهر و دهها نفر از مسئولین میانه در آن حضور داشتند، به یک شاخصه دیگر از همت زنجانی ها پی بردیم، طوریکه مسئولی آن را شاهکار، دیگری حرکتی بزرگ، آن یکی بهشتی بروی زمین و یکی دیگر نیز به احوال زنجانی ها غبطه می خورد.

 

بهشتی بر روی زمین توسط زنجانی هایی ساخته شده که یاحسین(ع) گفتنشان در روز عاشورا، شهره عالم است، این بار با یک یاعلی(ع) گفتن!

 

مهرانه؛ مأمنی است برای زنجانی هایی که اگر فراز و نشیب روزگار آنها را به آزمونی الهی سخت به نام سرطان دچار کند؛ آن هنگام که هزینه و قیمت درمان درد بسیار دردناک تر از خود درد است و حتی داراترین افراد را به دلهره و اضطراب وا می دارد چه برسد به نداری که به پول نان شبش محتاج است، لبخند را بر لب می نشاند و بارقه های امید را در اوج ناامیدی بر دل بیمار و خانواده اش می تاباند.

 

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه، مرکزی بسیار بزرگ و مجهز به تجهیزات روز دنیا که در ایران منحصر به فرد است و نه بودجه دولتی باعث ایجاد آن شده و نه دولت در آن نقشی داشته و دارد بلکه ماجرای مهرانه، همان ” یا علی ” گفتن مردم زنجان است.

 

برمی گردیم به شهر خودمان، میانه؛ شهری که بزرگان بسیاری دارد، از سیاستمدار گرفته تا قهرمان و پهلوان و عالم و نام آور و … و بسیاری از کارها و قدم های خوب و موثری را در این شهرستان شاهد بوده و هستیم.

 

موسسات خیریه و مجمع خیرین مدرسه ساز، خیرین مسکن ساز، انجمن حمایت از زندانیان که هر کدام از اینها حائز بالاترین رتبه در استان دارند و حرکت های نوآورانه ای مانند جشن گلزیزان برای حمایت از یک هنرمند همشهری که در نوع خود بی نظیر بود و همه این ها نشان از همت بلند، دید وسیع، انسان دوستی، نوع دوستی و مومن و خداشناس بودن مردم میانه دارد.

 

بازدید دیروز چندین ثمره ارزشمند داشت که یکی الگوبرداری از همه کارهای بزرگ مهرانه بود برای مسئولین شهرستان از جمله مجمع خیرین سلامت شهرستان میانه که به تازگی در شهر تشکیل یافته است.

 

موسس خیریه مهرانه جمله ای شبیه به این گفت که مردم زنجان به ” منه نه وار و سنه نه وار” دچار بودند ولی با یک حرکت بزرگ نشان دادند که اینطور نیست!

حال، مردم عزیز میانه، آیا همین ” منه نه وار و سنه نه وار” برای تک تک ما میانه ای ها آشنا نیست؟ آیا میانه ای نمی تواند برای خود یک مهرانه- نه در وسعت و اندازه مهرانه زنجان  داشته باشد؟ میانه ای ها که عاشورایی و عاشق مولا علی(ع) هستند باید منتظر اعتبارات دولتی و قطره چکانی باشند تا دستگاهی پس از سالها به شهرستان اختصاص یابد یا نیابد؟ و پس از آن جنجال های آن را دنبال کند که چه کسی آن را آورده و دستورش را چه کسی از وزیر و وزرا اخذ نموده است؟

 

مهرانه زنجان دستگاه MRI و همه دستگاههای دیگر را فقط و فقط با کمک خیرین خریداری کرده است؛ حال میانه ای جان خود را در جاده ها به مخاطره بیاندازد برای عکس MRI که می توان با همت و بدون منت برای شهر خریداری کرد و درگیر و اسیر بازی های سیاسی نشد ولی کماکان می گوییم این وظیفه دولت است! همگی بر این موضوع واقفیم که وظیفه دولت است ولی اگر دولت نخرید و نتوانست بخرد چه؟ اگر مردم زنجان همچنان بر وظایف دولت تاکید داشتند و منتظر سرمایه گذاری بخش خصوصی و … بودند چه می شد؟ مهرانه ای بود؟ مسلماً خیر !

 

ببخشید که قلم و زبانم برای بیان حق مطلب، تند است چراکه فن بیان حقیر چنین می باشد ولی این حرفها صرفا به فن بیان بنده بازنمی گردد و خاصیت حرف حق، تلخی طعم آن است.

 

میانه و میانه ای می تواند با عزم و همتی که واقعا شعار نیست، به جای بسیاری از هزینه های گزافی که صرف امور تکراری، بلااستفاده و مقطعی در شهر می شود، با نیازسنجی و موقعیت شناسی خود یا مشورت با افراد آگاه به مشکلات و دردهای شهرستان پی برده و پول های خود را صرف آن امور نماید و ظرف کمترین زمان به هرچه که می خواهد دست یابد و فقیر و بیمار و دردمندی در میانه نباشد.

 

زنجانی ها با مهرانه توانستند، میانه ای ها هم می توانند و تابحال نیز در صحنه های مختلف این توانستن را اثبات کرده اند، فقط کافیست” منه نه وار و سنه نه وار” را به باد فراموشی بسپریم، همه با هم یکدل و متحد شویم، به خداوند و قدرت لایزالش توکل کنیم و بگوییم یاعلی(ع)…

 

با احترام

رضا امامی

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011

012

013

014

 

015

 

 

1
1