- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۵/۱۰/۰۷

ناظرین بی ناظر و ورزشی که بلای جان ورزشکاران است!

سالن ورزشی

عدم نظارت ناظران بر رعایت استانداردهای اولیه در سالن های ورزشی میانه از سوی بخش خصوصی و ورزشی بلای جان ورزشکاران و ورزش دوستان شده است.بیکاری و نبود امکانات تفریحی برای جوانان میانه هر بار عده ای از آنها را به طیف های گوناگونی سوق می دهد؛ قلیان خانه ها، سالن های ورزشی و... و هر کدام به نظر می رسد مضرات خود را دارند، حتی سالن های ورزشی!

با توجه به واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی به نظر می رسد نظارت مسئولین فقط در حد واگذاری سالن ها ادامه دارد و بعد از آن دیگر خبری از بازرسی و... نیست چرا که بخش خصوصی سالن ها را هر طوری دلش خواسته اداره کرده و توجهی هم به اعتراض ها نداشته و کسی هم به فکر ورزشکارانی که برای سلامتی ورزش می کنند نیست، چرا که بنظر می رسد آنها بیشتر با جانشان بازی می کنند.

برخی مشکلات سالن ها بر می گردد به طمع بخش خصوصی که می خواهد در هزینه های جاری صرفه جویی کند و پول بیشتری به جیب بزند! آنهم در هزینه هایی که جزو هزینه های مهم و حیاتی می باشند و صرفه جویی در آنها معنی ندارد. و برخی دیگر از آنها برمی گردد به مراحل قبل از ساخت مکان ورزشی که باز به نظر می رسد نظارت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و فقط برای خالی نماندن کارنامه فعالیتی مسئول مربوطه بوده است.

بطور مثال به چند مشکل سالن های ورزشی می پردازیم:
- چرا باید از 22 لامپی که برای روشنایی یک سالن در نظر گرفته شده فقط 8 تا از آنها روشن باشد؟
- چرا باید از دو هوا کش فقط یکی کار کند و دیگری هم در هر ساعت فقط یک ربع کار کند؟
- چرا باید سیستم های گرمایشی و سرمایشی بصورت یک در میان کار کنند که نمی توانند یک سالن را گرم یا خنک کنند چنانکه در فصل های سرد هوای بیرون از داخل سالن گرم تر به نظر برسد و برعکس!
- چرا باید کف برخی از سالن ها غیر استاندارد باشد و سالن های تازه تاسیس حتی فکری برای محل تعویض لباس (رختکن) در نظر نگیرند؟
- چرا باید به نظافت و وضعت بهداشتی سالن ها رسیدگی نشود بطوریکه حتی بوی سرویس بهداشتی داخل سالن بپیچد؟

و چرا بایدهایی که باید ناظران بر این امور پاسخگو باشند و اگر آنها نیستند و در خوابند، باید مسئولانی که بر اعمال این بی نظران، نظارت دارند جوابگو باشند که چرا در حوزه کاری خود کم کاری می کنند؟ و سلامتی ورزشکاران را با این کم کاری ها به خطر می اندازند؟

1
1