- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۵/۱۰/۰۵

پیشنهادی برای کاستن از مشکلات افراد سالمند و نیازمند از کار افتاده بدون بیمه

هر فرد روزانه هنگام عبور و مرور در سطح شهر با مسائل بسیاری مواجه می شود شاید برای شما هم بسیار پیش آمده که هنگام مواجهه با این اتفاقات ناخوشایند،با خود فکر کنید که اگر من مسئول مرتبط با این موضوع بودم فلان کار را برای حل این مشکل انجام می دادم.مشکلات افراد سالمند و نیازمند از کار افتاده بدون بیمه

متاسفانه مشکلات بسیار است و این نیز طبیعی است که در یک جامعه که افراد با ویژگی های متفاوت زندگی می کنند،شاهد این مشکلات باشیم.البته حل این مشکلات نیز باید دغدغه تمام افراد جامعه باشد.

مشکلاتی از قبیل کمبود پارکینگ و شلوغی خیابان ها بدلیل پارک ماشین ها،کم عرض بودن خیابان ها ،جایگزین کردن آبراه ها در سطح شهر بجای مسیر عبور ماشین ها،کوچک کردن فضای سبز و تفریح برای ایجاد خیابان و بالعکس،نبود حتی یک پل روگذر در شهر برای جلوگیری از ترافیک ،ثانیه شمار های چراغ های راهنمایی سطح شهر که متناسب با تعداد تردد نیستند و شب و روزشان هیچ توفیری ندارد و...

در کنار این مشکلات بعضی مشکلات آزار دهنده تر هستند مثلا مشاهده یک اقا یا خانم مسن در سطح شهر که برای رفع نیازهای خود مجبور به کارهایی مانند جمع آوری کارتن ،پلاستیک،نظافت،باربری و تکدی گری و دست فروشی و... می شوند.

تعداد این افراد در شهر مان زیاد نیستند.یکبار هم این پیشنهاد از طریق شبکه مجازی به اطلاع نمایندگان محترم شهر رسانده شد که مطمئنا دغدغه آنها هم دغدغه مردم است.

پیشنهاد این که در مجلس یک طرح توسط نمایندگان مطرح شود تا افراد مسن و سالخورده که اصطلاح از کار افتاده برایشان بکار می رود با شرایطی نظیر سن بالا 60 سال یا نداشتن توانایی کار کردن با تشخیص پزشک و شورا مخصوصا برای کسانی که فاقد سابقه بیمه یا حق بیمه کمتراز حد نصاب بازنشستگی هستند اعمال گردد و حقوقی برای آنها به عنوان حق بازنشستگی تعیین شود تا این افراد که حرج آنچنانی ندارند و اغلب مشکلات درمانی مشکل عمده آنهاست برای گذران زندگی در آن سن و سال مجبور به کار کردن نباشند.خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست هم می تواند در این تصمیم گیری لحاظ شوند تا افراد این خانواده ها هم در زندگی شان دچار مشکل نگردند.البته اکثر افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می باشند.

مشکل بیمه نیز یک مشکل فراگیر در کل کشور می باشد که امید است با تصمیمات مناسب توسط نمایندگان و هماهنگی با قوه مجریه گامی مهم و موثر برای تسهیل زندگی مردم کشورمان و کاهش مشکلات آنها برداشته شود.

1
1