- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۰/۰۲

هشدار فرمند به ادارات شهرستان میانه در رابطه با استخدام فامیلی/ از ضعف مدیریتی فرماندار میانه تا واکنش های فرمند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از میانه نیوز، چند روز پیش در جلسه ی شورای برنامه ریزی شهرستان میانه فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از ضعف مدیریتی فرماندار میانه انتقاد کرد که این انتقاد وی در جلسات اخیر شهرستان هم دیده شده بود و انتظار می رفت که وی بازهم به مدیریت ضعیف حمید شکری واکنش نشان دهد.

 

بعد از اینکه جلسه به اتمام رسید ساعت ها بعد یکی از سایت های جناحی شهرستان میانه اقدام به انتشار اخبار کذب از زبان فرمند کرد که بیشتر نوشته های آن اصلا شبیه به حرف هایی نبود که فرمند زده بود لذا گویی هدف آنان از این کارها بازی با احساسات مردم میانه و طرفداری از آقای فرماندار بوده است.

 

ماجرای سیر خوردن فرماندار میانه

در این مطلب نویسنده سخنان فرمند را کودکانه خوانده و اظهار داشت که در این جلسه نماینده مردم میانه گفته است آقای فرماندار چرا بوی سیر از سالن جلسات فرمانداری می آید؟

 

این اظهارات کذب درحالی است که فرمند در گفت و گو با خبرنگار میانه نیوز در این باره اظهار داشت: من نگفتم که بوی سیر از سالن می آید بلکه سیر را آقای فرماندار میل کرده و به جلسه تشریف آورده بود که من به صورت آهسته از خودشان انتقاد کردم و گفتم با اینکه بوی سیری که از دهانتان می آید مرا اذیت می کند ولی این جزئیات کوچک باعث نمی شود که من جلسه را ترک کرده واز مشکلات شهرستان غافل شوم.

 

وی با انتقاد از نوشته های  ناحق برخی اصحاب رسانه شهرستان میانه که قصد تخریب او را دارند گفت: من در این جلسه به فرماندار نگفتم که چرا صندلی تو از من بزرگ است بلکه گفتم آقای فرماندار چرا صندلی شما بزرگ و مجلل تر از سایر مسئولین است؟ مگر ما همه مسئول نیستم؟ یادتان باشد که تکیه به این صندلی بزرگ مشکلات میانه را حل نمی کند بلکه شما را به مقامتان وابسته می کند.

 

بخشنامه فرماندار به ادارات میانه که نوعی توهین به رأی مردم است

 

نماینده مردم میانه افزود: فرماندار میانه به تمامی ادارات شهرستان بخشنامه کرده است که هیچکدام با نمایندگان شهرستان همکاری نکنند و به ما اطلاعات ندهند تا مشکلات اصلی شهرستان را پیگیری نکنیم لذا این اقدام فرماندار به نوعی مانع از نظارت درست ما و دسترسی به اطلاعات دستگاه های اجرایی شده است.

 

با مد نظر قرار دادن این سخنان، باید گفت فرمانداری میانه باید جواب قانونمند و عقلانی در خصوص نوع رفتار با نماینده و مکاتبات خود با دستگاه های اجرایی در خصوص عدم قرار دادن اطلاعات حوزه انتخابیه و مسائل و مشکلات شهرستان داشته باشد، چرا که این اقدامات و تصمیمات مغایر با اصل مسئله که همانا حل مشکلات حوزه انتخابیه و پیگیری آنان در سطح کلان از طریق نمایندگان مجلس می باشد.

 

مشروح سخنان فردین فرمند در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان میانه به شرح ذیل است.

 

فردین فرمند در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان میانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه آقای فرماندار مشکل ما با همدیگر یک مشکل اساسی نیست بلکه یک سوءتفاهم است اظهار داشت: آقای فرماندار تعریفات شما از کارهای خودتان با قانون و عرف این مملکت سازگار نیست لذا کار شما هماهنگی بین دستگاه های شهرستان است ولی متاسفانه شما به جای هماهنگی فرماندهی می کنید.

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به فرماندار میانه گفت: آقای شکری شما چقدر در دانشگاه در رابطه با برنامه ریزی تحصیل کرده و اطلاعات دارید؟ آقای فرماندار شما نماینده وزرات کشور هستید و خودتان نیز علاقه زیادی به شورای تأمین دارید لذا هر مسئله ی کوچکی در شهرستان را به شورای تأمین ارتباط می دهید.

 

هشدار فرمند به ادارات شهرستان میانه در رابطه با استخدام فامیلی

 

نماینده مردم میانه افزود: وقتی من و دکتر شیویاری نماینده مردم شهرستان میانه شدیم شایعه افتاد که ادارات شهرستان میانه باید در دوره شیویاری و فرمند کاملاً مرتب و منظم باشند ولی اکنون می بینند که نه از فرمند خبری است نه از فرماندار و چون سر این دو باهم گرم است بیایید استخدام فامیلی کنیم!

 

وی به ادارات شهرستان میانه در رابطه با استخدام های رابطه ای هشدار داد: من حتی اقوام نزدیک خود را نیز در ادارات استخدام نمی کنم و نخواهم کرد لذا اگر روزی بفهمم اداره ای دست به استخدام رابطه ای زده است به شدت با آن برخورد خواهم کرد چرا که رئیس اداره و وزیر آن در مقابل این استخدام ها مسئول است و باید جوابگو باشد.

 

فرماندار میانه مسئولین شهرستان را به صورت خصوصی تودیع و معارفه می کند

 

فرمند با بیان اینکه فرماندار میانه مسئولین ادارات شهرستان میانه را در اتاق خودش به صورت خصوصی تودیع و معارفه می کند تصریح کرد: این کار فرماندار صحیح نیست ولی وی این امر را برای خودش قانون کرده و من بارها گفتم که آقای فرماندار این کار شما صحیح نیست لذا من می توانم این مشکل را با در جریان گذاشتن استاندار و وزیر حل کنم ولی نمی خواهم کار به اینجاها بکشد بلکه می خواهم این موضوع بین خودمان حل شود.

 

نماینده مردم میانه با اشاره به اینکه اگر در اداره ای از شهرستان فردی قراردادی یا پیمانی بوده که از طریق رابطه استخدام شده است باید مسئول اداره وی را رد کند تاکید کرد: اگر اداره ای در شهرستان میانه به فکر استخدام است باید روال قانونی خود را طی کند و با برگزاری آزمون و ضوابط استخدام کند چرا که من به امر استخدام رابطه ای و پارتی بازی بسیار حساس هستم.

 

تا زمانی که من نماینده مردم میانه هستم نمی گذارم استخدام رابطه ای در این شهرستان صورت گیرد

 

وی ادامه داد: اگر مسئول اداره ای در این جلسه وجود دارد که تاکنون من با او برای استخدام رابطه ای تماس گرفته ام بلند شود و بگوید لذا تا زمانی که من نماینده مردم میانه هستم نمی گذارم استخدام رابطه ای در این شهرستان صورت گیرد.

 

فرمند با بیان اینکه من قصد ندارم خودم را با این کارها مطرح کنم خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر قانونی را در مجلس تصویب کرده اند که فقط نام آن قانون را «فرمند» نگذاشته اند چرا که من سالها در رابطه با انرژی تحصیل کرده ام ولی عده ای مانع حق من شدند و نگذاشتند به کمیسیون انرژی بروم ولی اگر این قانون توسط شورای نگهبان تأیید شود من به کمسیون انرژی خواهم رفت چون این حق من است.

 

فرماندار میانه فقط به فکر برگزاری میتینگ های تبلیغاتی است

 

نماینده مردم میانه با تاکید بر اینکه فرماندار میانه فقط به فکر برگزاری میتینگ های تبلیغاتی است بیان کرد: این گرد و خاک های کف سالن را می بینید ساعت هم در ۱۲:۱۵ ایستاده و باطری اش تمام شده؛ آقای فرماندار من نمی گویم وظیفه فرماندار رسیدگی به این کارهای کوچک است منظورم این است که مدیریت شما از هر لحاظی ضعیف می باشد چرا که شما می خواهید با زور و با جر و بحث با فرمند و تکیه بر صندلی های بزرگ و مجلل مشکلات شهرستان میانه حل شود.

 

وی در آخر افزود: در جلسات شهرستان به من اطلاع نمی دهید این هم اشکالی ندارد ولی اینکه می گویید من را برای ملاقات با فلان وزیر با خودت ببر می برم ولی فقط زمانی میبرم که طرز مدیریت خود را اصلاح کنید.

 

به گزارش میانه نیوز، همچنین در حالی که فرمند در حال بیان نظرات و سخنرانی بود در اقدامی کاملاً تعجب برانگیز شهردار میانه با پریدن در وسط سخنان نماینده با موضع گیری و حمایت از فرماندار جلسه را ترک کرد!

1
1