- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۱۰/۰۲

وضعیت نامشخص پل های هوایی شهر میانه/سهل انگاری شهرداری جان چه کسی را خواهد گرفت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در طی سالیلن گذشته شهر میانه شاهد احداث پل های هوایی در  برخی مناطق پر جمعیت بود که با گذشت زمان و اعلام نظر کارشناسی درخصوص احداث این پل ها برای کاهش سوانح رانندگی اقداماتی از سوی مسئولین شهری در این خصوص صورت گرفت که از آن جمله می توان به اجداث پل هوایی مخصوص عابر پیاده در  میدان دهقان فداکار و ترمینال قدیم اشاره کرد.

 

فرهنگ استفاده و جایگاه قرارگیری این پل ها همواره به عنوان چالشی برای مسئولان بوده تا جاییکه شواهد حاکی از احداث پل های بلا استفاده در شهر میانه دارد که به علت عدم  درنظر گرفتن میزان استقبال عمومی از این پل ها شاهد کمترین ترددی از روی این پل ها هستیم.

 

این پل های هوایی عابر با کمترین تردد مواجه هستند و با درنظر گرفتن این موضوع که برای ساخت این سازه ها چه مقدار هزینه بیت المال و اعتبارات صرف شده باید نگاهی دگربار به وضعیت این پل ها داشت.

 

وجود مشکلات بسیار این  پل ها بخصوص در فصل سرما علاوه بر بی اعتمادی مردم نسبت به استفاده از آن ها موجب زشت شدن چهره شهر می شود که با توجه به لزوم اهمیت زیباسازی شهر شاید بهتر باشد مسئولان به جای کلنگ زنی های مختلف در شهر و وعده های کلان با هزینه میلیاردی  فکری به حال این پل ها کنند که همچون غده ای سرطانی بر پیکر شهر نقش بسته اند.

 

شهرداری و شورای اسلامی شهر میانه که طی یک سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را طی کرده باید فکری به حال این پل ها کنند. البته نباید فراموش کرد که به دلیل ارتفاع زیاد پل های هوایی احداث شده بیشتر مردم ترجیح می دهند که از عرض خیابان عبور کنند که با در نظر گرفتن میزان هزینه به کار رفته در این سازه ها و رفاه حال شهروندان اگر پله های این پل ها همانند دیگر شهرها به پله های برقی مجهز شود علاوه بر استفاده بیش از پیش مردم از این پل ها باعث رضایتمندی و کاهش سوانح رانندگی در شهر میانه می شود.

 

همان طور که تصاویر گویا است سیم ها لخت برق که برای چراخ های تزئینی این پل استفاده شده است در بسیاری از نقاط بصورت خطرناک آویزان شده که هر آن احتمال برق گرفتگی عابرین در روی این پل فلزی می رود.

 

نباید فراموش کرد که “نازنین صدر مغانی” کودک چهار ساله شاهرودی در سال ۱۳۹۰ که به همراه خانواده و برخی از اقوام خود در ۲۷ تیرماه در پارک شهدای محراب شاهرود حضور داشته در حوالی ساعت یک بامداد در حالی که به همراه سایر کودکان فامیل مشغول بازی بوده است به دلیل تماس با سیم برق لخت خارج شده از تیر چراغ برق پارک دچار برق گرفتگی شده و به کما می رود.

 

حال بایستی منتظر ماند و دید شهرداری کی به این مشکل رسیدگی خواهد کرد و آیا اعتراض به سخنان نمانیده مجلس و حمایت از فرماندار در سرلوحه کارهای وی قرار خواهد گرفت.

001

002

003

004

005

006

007

008

009

010

011

012

013

014

015

016

 

 

1
1