- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۵/۱۰/۰۱

تحلیلی متفاوت از تحلیل امام جمعه ترکمنچای و فرمانده سپاه شهرستان

موضوع همایش دانشگاه پیام نور: فضای مجازی، آسیب ها و راهکارها.

تحلیل بنده: زمانی که تجربه اجتماعی افراد با ایدئولوژی آنها ناسازگار می گردد و بر این ناسازگاری انباشته می شود، دیدگاه ایدئولوژیک خود را عوض می کنند و در عمل به توسعه دادن مجموعه جدیدی از عقلانیت ها می پردازند که تناسبی با تجربه هایشان داشته باشد. 

مسئولان سازمانها و عملکرد آنها بر تجربه ما می افزاید. وقتی علیرغم دم زدن از عدالت و آموزه های اسلامی، بنحوی دیگر رفتار می کنند، فضا و زمینه برای حذف ایدئولوژی اسلامی در افراد محیا می شود و عقلانیت و ایدئولوژی رقیب به راحتی جایگزین آن می شود. هدف ایدئولوژی رقیب این خواهد بود که افراد را متقاعد کند که ناعدالتی جز لاینفک این سازمانهاست و ایجاد یک نظام عادلانه فقط با مشارکت فعالانه افراد و پذیرش ایدئولوژی رقیب خواهد بود. 

حال وقتی افراد آسایش و راحت طلبی و فساد مالی مسئولان را مشاهده می کنند بهمراه فلاکت و ناداری خودشان؛ و در شرایطی که توسعه ارتباطات و اطلاعات رسانی غربی از طریق شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای و اینترنتی زمینه را برای مبارزه در عمق و وسعت مهیا نموده، ملیت ها و فرهنگ های متفاوتی را در ارتباط با خود و ایدئولوژی خود قرار می دهد. شیوه جدید زندگی اروپایی، مبتنی بر لذت طلبی، مصرف، رفاه مادی، سرگرمی و ... را در سراسر جهان پخش می کند. نوعی تشابه فرهنگی در نسل جدید بوجود می آورد. این فرهنگ ارضاء آنی نیازهای مادی، از سکس گرفته تا مد را تشویق و ترغیب می کند. 

راهکار مبارزه: شروع از سازمانها و مسئولانمسئولانی که قوه قهریه در اختیارشان است و ایجاد تجربه سازگار با ایدئولوژی تبلیغی در شهروندان.

و ...

بخاطر طویل بودن مطلب به جزئیات اساسی ورود نمی کنم. انشالله این بزگواران زمینه ورود به بحث را باعث شوند در جلسات حضوری البته با مخطبینی در تعداد قابل. 

1
1