- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۵/۰۹/۳۰

فقدان نهاد نظریه پردازی و تداوم دور باطل توسعه نیافتگی در شهرستان با این نماینده ها و مسئولان سازمان ها

متاسفانه روند تصمیم سازی نماینده ها بهمراه برگزاری همایش ها در دانشگاهها و نشست در دیگر سازمان ها نشان از عدم حضور نهاد نظریه پردازی و احترام به آرای عمومی به عنوان اساسی ترین عنصر توسعه و مؤلفه پیشرفت دارد. همایش ها بدون درخواست نظر، نقد و پیشنهاد شنوندگان و حضار پایان می پذیرد. به عنوان نمونه دو جلسه اخیری که در دانشگاه پیام نور و کانون فرهنگی ترکمنچای با سخنرانی فرمانده سپاه شهرستان و حاج آقا کیانی امام جمعه ترکمنچای برگزار شد از این نوع بود. یادآوری این مورد خالی از ارزش نیست که خداوند در قرآن جایگاه ویژه ای به شورا، مشورت و نظر خواهی از دیگران می دهد. 

اما در مورد نمایندگان :  اینها که منتخب مردمی هستند و اساسی ترین شاخصه آنها باید این باشد که نظر منطقی موکلین خود را پیگیر باشند، خود را و نظرشان را بر مردم تحمیل می کنند. از دو سه ماه قبل،بنده هم از طریق تماس تلفنی و هم حضور در دفتر هر دو نماینده، خواهان برگزاری جلسه ای شدم تا از نحوه تصمیم سازی این دو عزیز در مجلس اطلاع کسب کنم. خواستم ببینم که با کدام قسم از سیاستهای دولت روحانی موافق و با کدام مخالفند و چرا. همچنان منتظرم. ظاهرا این دو عزیز نه وظیفه ای برای خود قائلند و نه مسئولیتی در این مورد. صرفا حق و حقوق برای خود. 

مطمئنا با این نظام تصمیم ساز که در شهرستان حاکم است، اندیشه ای تولید نمی شود و تخصیص منابع نابهنجار خواهد بود. منافع هم به ناصاحبانش می رسد. وقتی بحث از بهداشت و درمان است چرا به خود حق می دهیم که به جای یک پزشک مجرب صاحب تریبون شویم. وقتی بحث از اقتصاد است چرا مسئولیت ناپذیرانه و نا آشنا به اساس بحث، وارد مباحثی مکرر و بی ربط می شویم. چرا وقتی که نباید،  همدیگر را رعایت می کنیم.

سخن پایانی: مسئولان برگزاری همایش، در انتهای جلسات از حضار نظر خواهی کنند در مورد مطالب ارائه شده از سوی سخنرانان. نمایندگان نیز آرای ارائه شده را به اطلاع عموم برسانند و تا حد امکان قبل از  رإی دهی از  متخصصینی که تعهد به علم دارند، نظر خواهی کنند. نظر خواهی از خودی های دور و بر نمایندگان که شاخصه اساسی آنها بله قربان گویی است دردی را دوا نمی کند. 

1
1